Ads by Google X

رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثاني 2 - بقلم ايه فيصل

الصفحة الرئيسية

 رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثاني 2 - بقلم ايه فيصل



رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثاني 2 

أميرتي ذات النقاب

part:(2)

بقلم 🖊️أيه فيصل


وصلنا المره اللي فاتت لحد مانور راحت عشان تشوف ممتها


نور:ماما ماما ردي عليا بالله عليكي متخوفنيش عليكي ياماما فيه حد هنا سعدوني ماما مش بترد عليا يا ماما قومي. انا عارفه انك بتهزري صح يلا قومي قلي انك بتهزري يامااااااااااماااا لا

الهام: جات ع صوت عياط نور

فيه ايه اي دا سندس مالها حصلها اي سندس ياسندس فوقي  

عم عبدو يا عم عبدو 

عم عبدو البواب:نعم يا ست هانم

الهام:خلي السواق يجهز العربيه بسرعه يلا يا عم عبدو 


ركبوا العربيه نور ركبت ورا واخدت ممتها في حضنها

والهام جمب السواق وراحوا ع المستشفي


في القصر

حسين:نادا ع واحده من الخدم فين مدام الهام

الخادمه:مدام الهام راحت مع الداده سندس المستشفي

حسين:ليه مالها الداده سندس

الخادمه:والله معرفه يا بيه احنا لقيناها واقعه في المطبخ ومش بترد

حسين:روحي انتي ع شغلك

اتصل ع الهام الو انتوا في اي مستشفي يا الهام

الهام:مستشفي******

حسين:مسافه السكه واكون عندك


في شركه بركات للاعلان والتصوير


عمر:مستر احمد موجود

مني: ايوه موجود يا مستر عمر

عمر:تمام شكرا

مني: العفو حضرتك

عمر:فتح الباب ودخل مستر احمد حسين بركات مش فضيلي قلت اجي اشوفه انا

احمد:عمر اي المفاجأه الحلوه دي حضرت الضابط بنفسه عندنا واحشني يا حبيب اخوك

عمر:وانت والله ليك وحشه يا ابوحميد اي محدش بيشوفك انت وسي بلال صحيح هو فين واحشني البغل ده

بلال:انا اهو شفت بحس بيك يا عمري

عمر:يا رتني كنت افتكرت مليون جنيه انت بتحس معتقدش واي عموري دي احترم اني اكبر منك يا بغل انت

بلال:خش في حضن اخوك يا فواز

احمد:خلصت المسلسل الهندي بتاعك. يا استاذ بلال

بلال:لا لسه شويه كمان

احمد: انا هوريكي الشويه دول تعلالي بقاا

بلال:جري استخبا ورا عمر

عمر:بضحك اعقل يا احمد هتعمل عقلك بعقل واحد مجنون

بلال:حصلل

وفضلوا يضحكوا هما التلاته

بلال:واخير ضحكت دحنا نجيب عمر كل يوم بقا

عمر:لسه منستش يا صحبي

احمد:انا معتش احبها خلاص بس انا مش جاهز لا تجربه تانيه

عمر:ربنا يريح قلبك يا صحبي


في المستشفي


نور:قاعده تعيط ومستنيا الدكتور يطلع يطمنهم ع ممتها

الهام:انتي نور صح

نور:ايوه حضرتك مدام الهام ماما بتكلمني عنك كتير وانك بتحبيها ومش بتعتبريها خدامه عندكم

الهام:سندس دي ست اصيله وطيبه ومحترمه وربنا يعلم بعزها قد اي ربنا يقومها بالسلامه يا حببتي

نور:يارب


الدكتور خرج

نور:جريت عليه طمني ماما عامله اي هي كويسه مش كده حضرتك ليه مش بترد عليا

حسين:اهدي شويه يا بنتي خليه يعرف يتكلم

خير يا دكتور ست سندس مالها

الدكتور:هي كان عندها عملية قلب مفتوح المفروض كانت تعملها في اسرع وقت واحنا حظرنها قبل كده التأخير فيه خطر ع حياتها بس خلاص احنا مش في ايدنا حاجه نعملها ادعولها

نور:ماما لالا هي قالتي انها مش تسبني لوحدي

انا عاوزه اشوف ماما

الدكتور:ماشي بس الكلام الكتير غلط عليها

حسين:حاضر يا دكتور شكرا

دخلت نور واول لما شافت ممتها في الحاله دي انهارت من العياط وجريت ع حضنها ماما كده تخضيني عليكي ليه يا ماما مقلتليش ع العمليه انتي مش بتحبيني عشان كده عاوزه تسبيني

سندس:باست رأس نور متقوليش كده يا حببتي انتي اغله حاجه في حياتي وانا عملت كده عشان خاطر متزعليش وتتوجعي عليا لو العمليه منجحتش حقك عليا يا نور عيوني

نور:انا مقدرش اعيش من غيرك يا ماما ارجوكي خفي عشان خاطري. مسحت نور عيونها من العياط انا انا هروح اصلي وادعي ربنا يرجعك ليا بالسلامه ووثقه ان ربنا مش هيخزلني

اول لما نور خرجت

الهام:حمدالله ع سلامتك

سندس:بصوت ضعيف الله يسلمك

الهام:ليه كده يا سندس احنا قصرنا معاكي في حاجه ليه مقلتلناش ع موضوع العمليه احنا مكناش هنتأخر معاكي في حاجه

سندس:عارفه والله يا مدام بس انا مكنتش حمل بهدلا وانا خلاص اجلي انتها

الهام:متقوليش كده ربنا يديكي طولت العمر ويرجعك لينا بالسلامه

سندس:ممكن اطلب منك طلب

الهام:اكيد اتفضلي


سندس: خلي بالك من نور دي وصيتي ليكي هي ملهاش حد غيري ومن بعد ما انا اروح هي مش هتقدر تعيش لوحدها هي لسه صغيره 

الهام:بعد الشر عليكي ليه بتقولي كده ان شاء الله هتخفي وترجعيلها با السلامه

سندس:خلاص انا. حاسه ا ني. ا جلي. انتها خلي بالك من نور

اوعديني انك تعمليها زي زهراء واسماء

الهام:اوعدك اني هعتبرها بنتي

سندس:اه مش قادره اخد نفسي

الهام:يا دكتور يا ممرضين حد يجي يلحقني

جيه الدكتور وخرج الهام برا

نور:فيه اي ماما مالها وليه سبتيها لوحدها جوا

الهام:اهدي يا بنتي الدكتور. عندها وهيطلع يطمنا ان شاء الله اهدي شويه عشان خاطر ها

حسين:اي اللي حصلها يا الهام ما كنت كويس وانتي كنتي معاها جوا

الهام:هي كانت بتتكلم معايا وفجأه نفسها انداق ومش عارفه جرالها. ايه

الدكتور خرج والكل جري عليه

الدكتور:انا مش عارفه اقلكم ايه بس احنا عملنا اللي علينا

البقاء لله


نور*********

   •تابع الفصل التالي "رواية اميرتي ذات النقاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent