رواية جزيرة الحب و الانتقام كاملة بقلم هديل المعداوي عبر مدونة دليل الروايات
رواية جزيرة الحب و الانتقام الفصل الثاني 2
شهد في ايه انا فين
صقر انتي لسه فاكره الطياره وقعت و انتي لسه نايمه
شهد وقفت بصدمه ايه ثم أغمي عليها
صقر جري عليها و نيمها علي رجله و فضل يطبطب علي وشها بلطف لحد ما فاقت و اترمت في حضن صقر بخوف
شهد بدموع انا انا فين انا عايزه اروح لماما هي كانت حاسه ان هيحصل حاجه انا عايزه ماما
صقر بحنيه هششش اهدي إن شاء الله هترجعي لمامتك
شهد بدموع و طفوله بجد هترجعني لماما
صقر بضحك انتي طفله ي … هو انتي اسمك ايه
شهد اسمي شهد
صقر قام وقف و مد ليها ايده و انا صقر شهد مسكت ايده اهلا بيك صقر شدها وقفت
صقر لازم نشوف مين معانا علي الجزيره الفون مفيش فيه شبكه ولا نت ملهوش اي لازمه
شهد ايه لا انا مش هقدر امشي انا هقعد هنا ادعيلك
صقر برفعه حاجب هتعملي ايه
شهد بخوف ايه ولا حاجه يلا بينا و مشت معاه و هي بتبرط بكلام
صقر بتقولي حاجه
شهد اه ايه لا مش بقول حاجه
صقر بضحك بحسب
و فضلوا ماشين وقت طويل جدا في الجزيره مش لاقين اي حد او اكل ولا في حتي جثث للناس
شهد قعدت في الارض انا تعبت معتش قادره
صقر قعد جنبها شكله مفيش امل اننا نلاقي حد تعالي نرجع مكانا تاني
شهد الله هي فرقه في ايه ما اي مكان
صقر لا طبعا عشان بكره إن شاء الله هحاول اغطس و اجيب لبس و اكل من الطياره
شهد بس انا مش قادره امشي
صقر وقف ومد ايده هاتي ايدك
شهد هوف و ادته ايده وشدها ليه وشالها
شهد صقر ا…
صقر هشششش انا مش تعبان
و فضل صقر ماشي و شايل شهد
صقر شهد شهد انتي نمتي
شهد اه انا اسفه
صقر نزل شهد احنا تهنا
شهد ايه يعني ايه تهنا
صقر يعني انا معتش عارف فين مكان الطياره و جلس علي الارض و وضع يده على راسه اهي خربت من كله
جلست شهد بجواره تعرف احنا لو قومنا صلينا دلوقتي ربنا هيقف معانا و كل حاجه هتتحل
صقر هنصلي ازاي بس في اللي احنا فيه ده ولا في مايه ولا عارف مكان القبله
شهد انا معايا ساعه بعرف منها مكان القبله و المايه ازاي مفيش احنا في جزيره حواليها مايه من كل مكان يلا قوم بلاش كسل انا هروح اتوضي و بعدها انت
و فعلا راحوا توضوا و صلوا و فضلوا يدعوا ربنا كتير انهم ينجوا من اللي هم فيه ده
صقر شهد احنا لازم نولع نار عشان نعرف ننام
شهد ازاي
صقر انا معايا ولاعه محتاجين حطب امسكي كشاف الفون و تعالي ورايا
و فعلا قدروا يجمعوا حطب كان قليل بس اي حاجه تقدي الغرض لحد تاني يوم
و ولعوا النار و صقر نام علي شمالها و شهد علي يمينها
اما عند اهالي المفقودين ف المطار عرف إن الطياره و قعت و بلغ اهالي الفقودين
عند اهلي شهد
ام شهد بت ي جني شوفي التلفون بيرن
جني مش فاضيه ي ماما
ام شهد اخلصي ي بت قومي
جني يووه الو
***اخبرها إن الطياره وقعت و لسه مش قادرين يحددوا مكانها
جني بصدمه مردتش و التلفون وقع منها في دخلت اخوها احمد الي البيت
احمد في ايه ي جني وقعتي التلفون كده ليه
جني بصت لاحمد و اترمت في حضنه و قالتله اللي حصل
احمد ايه انتي متاكده و ذهب جري علي التلفون الو الو و لكن لا احد علي الهاتف
احمد ازاي يعني الطياره وقعت ازاي
ام شهد من خلفه طياره ايه اللي وقعت ي احمد
احمد و هو بيمسح دموعه اه ايه لا مفيش حاجه ي. امي
ام شهد في ايه شهد بنتي مالها مين كان علي التلفون ي جني
احمد مفيش حاجه ي امي
ام شهد بزعيق في ايه شهد بنتي مالها
جني و انهارت في الدموع الطياره وقعت و لسه مش لاقينها ولا لاقين حد و احتمال النجاه ضعيف جدا
ام شهد مقدرتش تستحمل الخبر و اغمي عليها
احمد و جني جروا عليها ماما ماما و لكن لا تفق ف اخذوها الي المستشفي
عند شهد******
صقر صحي ملقاش شهد
صقر شهد شهد انتي فين
شهد بصويت الحقني ي صقر….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جزيرة الحب و الانتقام ) اسم الرواية