Ads by Google X

رواية صداقه ام حب الفصل الثاني 2 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل الثاني 2 - بقلم منة محرم



رواية صداقه ام حب الفصل الثاني 2

part 2

صداقه ام حب 🖤

***********************

هنا: يا عم محمد عم محمد 


البواب: ايوه يا ست هنا 


هنا: مش عارفه اتخمد يا عم محمد 


البواب: ليه يا ست هانم 


(نتعرف علي بطلتنا 

هنا عندها 24 سنه متجوزه علي ابن عمها بتحبه اووي بتحب الهدوء ومش بتحب الدوشه وطيبه جدااااا عنيها عسلي فاتح وبشرتها بيضا وفيها نمش بسيط اهلها متوفين واهل علي كمان وجدهم قرر يجوزهم لبعض علشان بيحبو بعض وبعد كده اتوفي ) 


هنا: صوت الشنيور ده بقاله يومين مش عارفه انام 


البواب: ده البيه سليم 


هنا: ايوه ويطلع مين يعني هو الي عامل الدوشه دي 


البواب: ايوه يا ست هنا دي شقه البيه سليم الساكن الجديد 


هنا: طيب انا هخبط عليه علشان بجد اڤور اووي


البواب: انتو احرار


بعد شويه


سليم: حاضر حاضر 


هنا: ممكن اعرف يااستاذ اسمك ايه انت الازعاج ده حرام عليك مش كده يعني 


سليم: حضرتك دي مسالة وقت وهخلصها وبعدين انا مصدقت يبقا ليا شقه ومصدقت كمان الاقي شقه حلوه زي دي بس محتاجه تتظبط واكيد مش هقعد فيها وهي كده 


هنا: والله حرام برضوه اني مش عارفه اتخمد 


سليم: وانا المفروض اعمل ايه 


هنا: بص يا استاذ معرفش ايه


سليم: سليم 


هنا: ماليش فيه المهم انت تظبط شقتك دي بليل مش الصبح والشعب كله نايم 


سليم: ماشي 


هنا: باي 


سليم: مالها دي


بعد شويه


سليم بعند: والله لاشغل الشنيور ها 


عند هنا 


هنا وهي بتعض المخده بغيظ: عاااااااااااا باردددد كان بياخدني علي قد عقلي الرخم وجابت موبايلها رنت علي البوليس 


هنا: احم الو 


-ايوه 


هنا: لو سمحت عايزه اعمل بلاغ 


-اتفضلي يافندم


هنا: دلوقتي في شخص بقاله يومين بيشغل شنيور ويكسر بقه وقارفني المشكله انه الصبح كمان والناس كلها نايمه قومت وقولتله يخليه بليل قالي ماشي وخدني علي قد عقلي ورجع شغله تاني


-تمام يا فندم عنوانك ايه 


هنا: شارع***** 


-تمام يافندم 


هنا: يلا احسن انت مش هتيجي غير بكده 

بقلمي/menna moharam

بعد شويه


هنا: اتفضلو معايا شقته اهي وخبطت عليه 


سليم: ايوه 


هنا: اهو يا حضره الظابط ده الي عامل ازعاج هو ده اقبض عليه بقه هو والشنيور الي عايز يتضرب ده خلينا نخلص 


سليم وخد الظابط بلحضن 


سليم: ميزووو اخبارك ايه وحشتني والله الكام ساعه دول 


مازن بضحك: انت اكتر يا سولي 


هنا: ايه ميزو وسولي انتو انتو تعرفو بعضضض 


مازن: حضرتك ده حضره الظابط سليم المصري وصحبي 


(سليم ظابط شرطه اهله متوفين كان عايش مع مازن ومامته لان مامت مازن هي الي ربته بس قرر انه ياخد شقه لنفسه ويعيش فيها فا خد الشقه الي قصاد هنا بظبط عنيه خضرا غامق وبشرته قمحاويه وجسمه رياضي مش بيحب حد يمشي عليه كلمه) 


(مازن ظابط بس فرفوش صاحب سليم من ايام ما كانو اطفال ومتربين سوا) 


هنا: ظ ظابط 


مازن: معلش يا حبيبي ازعجتك روح كمل بقه شقتك وانتي يا انسه احنا المفروض ناخدك بس انتي شكلك مكنتيش تعرفي انه ظابط


هنا: عاااااااااا يعني مش هناممم

بقلمي/menna moharam

مازن: عن اذنكو 


سليم وهو بيقرب عليها: بقه بتبلغي عليا 


هنا بتوتر: طب بعد اذنك ممكن تشغل الشنيور ده بعد ما اتزفت اروح شغلي 


سليم: لا ودخل قفل الباب في وشها


هنا بصدمه: رخممم m


بعد شويه


هنا: ايه يا حبيبي عامل ايه 


علي: الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه


هنا: مش كويسه في واحد واخد شقه قصاد شقتي وعمال يظبط فيها حاجات وقارفني بقاله يومين


علي: ازاي يعني طب بلغي علي الازعاج ده


هنا: بلغت وطلع ظابط 


علي: طيب فكك بقه منه متزعليش نفسك يا حبيبتي 


هنا: طيب ياحبيبي انت كويس 


علي: اه 


هنا: انت هترجع امتي وحشتني اوي


علي: قريب 


هنا: كل شويه تقولي قريب قريب بقالك 6شهور بعيد عني


علي: معلش يا حبيبتي 


هنا: طيب انا هنزل شغلي بقه عايز حاجه 


علي: سلامتك


بعد شويه في الصيدليه


هنا بنوم: يارب عايزه انام اوي منك لله يلي في بالي انت 


سليم: لو سمحت يا انسه عايز مجموعه برد


هنا: انتتت 


سليم: لا مش انا


هنا: هتهزر 


سليم: حضرتك انتي الي بتهزري وشكلك مش بتشوفي شغلك كويس


هنا: واه حضرتك الي هتخليني اشوف شغلي 


سليم: اللهم طولك ياروح ممكن يا انسه تديني مجموعه البرد خليني امشي

بقلمي/menna moharam

هنا بكدب: مافيش 


سليم: تمام عن اذنك 


هنا: انت الي كنت في بالي منك لله مبقتش اعرف انام بسببك 


عند سليم 


سليم: الو يا مازن انت فين m


مازن: ايه يا سولي في مطعم جديد لسه فاتح هروح اتغدا فيه 


سليم: طيب اديني العنوان اجيلك لاني مفطرتش اصلا 


مازن: طيب تعال ونطلع علي الشغل سوا 


سليم: لا يابني انت نسيت انا واخد اجازه اسبوع علشان الشقه 


مازن: نسيت خالص ماانت عارف اني متعود انك تبقا معايا في كل حته معرفش ايه الي خلاك تسبنا وتعيش لوحدك


سليم: عادي بقه علشان يبقا ليا شقتي المهم قولي عنوان المطعم فين 


عند عليm


علي: عجبك يا حبيبتي الاكل


هاجر: اوي اوي يا حبيبي انا بجد بحبك اوي 


علي: وانا كمان يا قلبي 


بعد شويه


مازن: ازيك متاخرتش يعني 


سليم بتعب: الطريق كان حلو مش زحمه 


مازن: مالك 


سليم: شكلي داخل علي دور برد


مازن: طيب تعال اقعد ااااااده 


سليم: ااايه في ايه 


مازن: دكتور علي ازيك 


علي: مازن اخبارك ايه واخبار والدتك ايه 


مازن: الحمد لله بخير انا مبسوط اني شوفتك انهارده 


علي: اعرفك المدام هاجر مراتي 

يتبع♡

بقلمي/menna moharam

     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent