رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل الثلاثون 30
تعلن وصول الطائره الي بلدنا الحبيبه
وينزل منها ابطالنا بكل ثقه وغرور وطلتهم كانت تخطف الانظار
حور ببرود: قدمكم ساعتين وتكونو متجمعين في قاعه التدريب
احمد بضحك: اي الافتره ده احنا لسه واصلين
نور بضحك: انا بقول يعني تخليها بكره
حور ببرود: خلصتو الساعه 5 الكل يكون موجود 5 ودقيقه انتو حرين
صقر ابتسم علي قطته الشرسه
صقر ببرود مسك ايد حور واتكلم بثقه وببرود: اعملهو حسابكم هنعوض كل الايام الي فاتت دي وسابهم ومشي وخد حور
الكل بص لبعضهم بصدمه وكانو هيعيطو
جاسر بضيق: مش كافيه علينا الكوبرا لا وكمان الصقر معها
هايدي بضحك: دا احنا هتعمل فينا عمايل
ياسمين بتمثل العياط: ياخسارتك في البهدله ياسوسو
مريم بضحك: انا كان مالي ومال الشورطه انا كان مكاني في المطبخ
خالد بضحك: يلهوي علي شكلكم مسخره
يوسف: ما انت مش عارف اختك بتعمل فينا اي
جنه بضحك: احسن
الكل بيضحك
نور: يلا نلحق نروح نغير هدومنا
وكل واحد مشي
______________
جمال بتراحب: اهلٱ يابنتي نوري المدريه كلها
حور ببرود: في مهمات جديده
جمال: انتي راجعه ساخنه اوي علي الشغل كده ليه
حور بغرور: عشان مافيش حد غيري هيعمله
جمال: صح انتي كل يوم بثبتي كفائتك اكتر وانك فعلٱ تستحقي المجال ده وبجداره
حور ببرود: طيب شويه كمان وفريق الافاعي هيكون موجود
جمال: يابنتي انت. لسه راجعين من سافر ارتاحه النهارده وكمان انتي جيتي من المطار علي هنا علطول
حور وهي بتخرج: دي شغلي وجايه اشوفه ومشيت
جمال في نفسه: كان نفسي يكون عندي بنت وتكون ذيك
_____________
في قاعه التدريب
صقر ببرود: حور يلا تعالي ندرب
حور بحده: اسمي هنا رعد فاهم
صقر بإبتسامة: فاهم
حور ببرود: شاطر هغير هدومي واجيلك ومشيت من غير ناتسمع رده
شويه ورجعت
صقر وحور بدأو واندمجو جدٱ مع بعض حور عوزه تغلب صقر وصقر عوز يجيب اخيرها عشان يحدد هوا بيتعامل مع مين
الكل اتجمع وهما مش حاسين بيهم خالص لدرجه فات ساعات وهما مكملين في التدريب
بس الكل اتفاجا ان حور وصقر بعتبر نفس القوه ونفس المستوي عشان كده ماحدش عارف يغلب
احمد بزهق: انا زهقت هما اي مش هيخلصو
جاسر: انا كنت فاكر ان رعد مش هتقف ادم صقر الوقت ده كله
هايدي بإعجاب: انا نفسي اوصل للنفس المستوي
نور بفخر: رعد فعلٱ عندها كفأه عاليه
جمال: ها ياجماعه عملتو اي
يوسف: والله يافندم مسنين التدريب ده يخلص
جمال وهوا بيبص في ساعته: يااه هوا لسه التدريب شغال لحد دلوقتي
احمد: ايوا يافندم
جمال بإعجاب: تمام خليهم يكملو تدريب
__________
: الي الان لا يتم اي شيء
الشب: انا مش عارف هما اي بيعرفو ازاي
: اخر فرصه لك ان لم تخلصني منهم سيتم تبديلك
الشب: اي تبدلني يعني اي بعد كل الي انا عملته
: انت لا تفعل شيء بدون مقابل والي الان لم تنفذ اي شيء
الشب: اعمل اي انت عارف ان الكوبرا مش سهله اوي كده
: نعم اعرف ولكن ماذا نفعل
الشب: خلاص انا هتصرف
: حسنٱ لا تضع الوقت
______________
حور بعد ماخلصت تدريب راحت وغيرت هدومها
صقر بإعجاب: لا بجد مستواكي حلو جدٱ
حور بغرور: عارفه
حزر بصوت عالي: الكل يجمع هنا
حور بحده: اسمعوني كويس
السياحه في تهديد عليها عشان كده مهمتنا سلامه السياح لحد مايرجعو بلدهم مفهموم
الكل: مفهوم
حور بحده: تمام دلوقتي هنتفرق كلنا علي اماكن السياحه
صقر بحده: الاماكن عشان كتير هنطر ان كل اتنين في فريق يعني الفريق هيكون صغير والشغل كتير
حور بحده: هتقدرو
الكل في نفس واحد: هنقدر يافندم
حور بحده: تمام
نور واحمد
نور واحمد في نفس واحد: افندم
حور بحده: فريق
جاسر وياسمين فريق
يوسف ومريم فريق
محمد وهايدي فريق
الكل في نفس واحد: تمام يافندم
صقر بحده: مش عوزين غلطه انتو عارفين يعني اي سياحه يعني دخل مهم اوي للبلد لازم يكون السياح في امان تام
الكل بحزم: تمام يافندم
(يجماعه معلش انا مدخلتش شورطه قبل كده معلش بقا لو في حاجه غلط)
حور بامر: الكل يرتاح النهارده من بكره كل فريق هيستلم المنطقه المطلوبه منه عشان يامنها كويس قبل دخول السياح فيها
الكل بحزم: تمام يافندم
صقر بحده: انصراف
الكل بيقدم التحيه العسكريه ويبداو في الانصراف
حور بحده: عوزه اعرف عدد السياح قد اي
صقر: اكيد كتير انتي عارفه وقت السياحه بيكون عدد السياح كتير
حور بحده: لازم اعرف تقريبٱ عددهم قد اي عشان اقدر اتابع مع فريقي
صقر: انتي مش واثقه انهم هينجحو فيها
حور: واثقه ذياده امان احنا بتكلم في سياحه يعني سلامه السياح دول ضروريه جدٱ
صقر بتفهم: فاهم طبعٱ
الشب بشر: السياحه
طلعت بعدم فهم: مالها
الشب: لو ضربنا السياحه مع كده ان دي خساره كبيره اوي علي الكوبرا
طلعت: بس انت كده فعلٱ بضر البلد كلها مش الكوبرا بس
الشب: وماله نضر البلد كلها
طلعت: ماشي ناوي تعمل اي
الشب: ناوي………
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية