رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي كاملة بقلم منة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الفصل الثالث و الثلاثون 33
سراج روحه اتسرقت لما المسجون حط المطواه ع رقبته وهينحره لكن شومه ضربت ايده المسجون صرخ وبص لقاه الظابط ومعاه مجموعه عساكر
المجسون للظابط: هو انت مش اخدت مني فلوس
الظابط: انا مش بدخن انتم الاتنين عقوبتكم هتزيد رشوه ظابط وشروع في قتل ياعسكري خدهم حبس انفرادي لحد التحقيق
العساكر حطت الكلبشات في ايدهم وجرجروهم تحت صراختهم
سراج بمتنان للظابط: الف شكر يا بشا
الظابط: ده شغلي وانت مسجون كويس وكنت عيون للمسؤلين هنا للي بيثير الشغب وبيعملوا بلاوي كتير وانا هقدم اقتراح يخففوا العقوبه عنك
سراج: الف شكر والله ما عارف اقولك ايه
الظابط طبطب ع كتفه: يله تعال هاخدك للعياده ينضفولك الجرح
سراج ابتسملوا وخرج معاه من الحمام
……………قصص منه محمد كاتب……………….
صباح طلعت لقته واقف قدام الباب
صباح: حسن انت واقف كدا ليه
حسن لف وبصلها: تعرفي نوسه فين
صباح: طلعت يابني من النجمه
حسن: راحت فين وبتعمل ايه
صباح رفعت كتافها: معرفش بس سابتلك الظرف ده
حسن فتح الظرف: فلوس
صباح: قالت لي قوليلو يروح يشتري كتبه وكل طلباته
في داخله نوسه الي راجعه البيت متأخره قابلها
حسن بعصبية: ممكن اعرف كنتي فين؟؟!!
نوسه: كنت في الشغل
حسن بحزم: وليه مقولتليش
نوسه: كنت نايم وانا خرجت الصبح بدري مردتش اقلقكك خد اشترتلك هريسه
حسن: وجبتي الفلوس الي ادتيها لـ امي منين وانتي محلتكيش اللضا
نوسه: وانت ايه عرفك اني معيش فلوس
حسن: عملتي ايه عشان يبقي معاكي فلوس
نوسه ابتسمت بفخر ورفعت رقبتها لفوق بغرور : جميله زي مش صعب تلاقي فلوس ويله اتحرك نعسانه وهموت وانام واقتحم السرير
حسن لف وتابعها وقرر يراقبها
…………قصص منه محمد كاتب……….
لوسين لقته خارج: انت رايح فين
عيسي: امي قالتلي حسن راح يدور وري نوسه هروح اشوفه واشوفها
لوسين: حيث كدا جايه معاك
عيسي: لوسي حبيبتي بلاش
لوسين: لاء جايه واظن انت موجود معايا انا مش هخاف من حاجه وبعدين حسن لسه شايل منك فلو حصل بينكم مشاده ادخل
عيسي بصلها شويه وسكت وبعدين سحبها معاه
لوسين طول الطريق عماله تتصل بنوسه كتير
عيسي بقلق: ها ردت عليكي
لوسين رمشت كذا مره : تقريبا معندهاش شبكه
عيسي: حاولي تاني
عيسي جاتله رساله صوتيه فتحها( عيسي تهامي جه الجيم يدور عنك خد بالك
عيسي سجلها رساله: هاخد بالي شكرا يا سماح
لوسين: لازم نلاقي اخوك بسرعه عشان نرجع البيت قبل ما يلقينا شفيق مع تهامي ده
عيسي: هو انتي اتصلتي بيها تاني
لوسين: لاء بعت فويس لحسن لو لقاها يبعتلي الابليكشن
عيسي مسك ايدها: يله نتحرك من هنا
………قصص منه محمد كاتب……….
نوسه طلعت غرفه في الفندق وفتحت الباب ودخلت كان نايم بالفانلا الحملات
الراجل بصلها: انتي جيتي اخيرا
نوسه: ايوه جيت
الراجل: هلف اتقلب ع بطني ونجرب وضع تاني
في نفس اللحظه حسن بيلف عليها وفاتح صورتها ع الموبيل وبيسأل الناس لحد ما بنت قالتله انها بتشتغل في الفندق حسن طلع وبقي ماشي في الطرقه وينادي بأسمها لحد ما لقاه غرفه مفتوحه زق بابها ودخل لقاه راجل نايم ع بطنه وبنت من ضهرها بتحسس عليه
حسن راح هجم عليه: انت بتعمل ايه معاها
الراجل زقه: ابعد يا مجنون
حسن ضربه: بتعمل ايه مع نوسه
الراجل: نوسه مين استني يابني دي لوزه مش نوسه
حسن لف وبص للبنت الي واقفه تترعش وراه
الراجل: يانوسه تعالي بسرعه اهي نوسه دي لوزه
حسن راحلها: بتعملي ايه هنا
نوسه: انت الي ليه هنا ياحسن
حسن اتعصب ووشه احمربشده ومسكها بقوة من دراعها :جيت اشوف بعيني انك بتحاولي تنتحري وعايزه فلوس حتي لو هتبيعي نفسك
نوسه صرخت في وشه: ايه الي انت بتقوله ده انا هنا بغسل وبنضف الحمامات
حسن : متكدبيش شوفتك مع راجل عجوز
الراجل كشر :مين ده الي عجوز
نوسه :انا جايه الم الغسيل من الغرفه وده يبقي صاحب الفندق وبيعلم لوزه ازاي تعمل مساج للاجانب
الراجل :هو كدا انت بقي مين وبتعمل ايه هنا هطلبلك الامن ااتهمك بالتعدي والتشهير لسمعتي
نوسه فركت ايدها في بعض وبلعت ريقها بخوف: ده جاري وانا اسفه يله ياحسن انا ورايا شغل
حسن شدها بعنف: مفيش شغل بعد كدا يله معايا
…………قصص منه محمد كاتب……….
نوسه: انت بتجري ورايح فين انا لازم اكمل الشغل انا قبضته مقدم
حسن بعصبية وبصوت جامد :الفلوس الي ادتيها لـ امي مش كدا
نوسه :ايوه عرفت انك محتاج كتب تكمل مذاكره اسيبك بقي تسقط وشوفتك وانت بتشيل السماد وانت متعودتش ع المرمطه
حسن زعق فيها :ليه تبهدلي نفسك عشاني
نوسه بتبرير: حابه اساعدك
حسن ضرب ضهر ايده بكفه: ليه
نوسه : لاني بحبك ياحسن عارفه انا وانت مش مناسبين لبعض انت متعلم تعليم عالي وانا حيا الله معهد وعارفه اني مش مناسبه وحبيت ابعد عنك بس مقدرتش رغم دبشك بس انا طيوبه وصبوره واقدر اتحملك وبسألك بصريح العباره ايه شعورك ناحيتي
حسن حط ايده في وسطه وبصصلها وساكت
نوسه مفيش داعي اصعب عليك حتي لو قولتلي انك مش بتحبني هبعد ومش هتشوفني تاني
حسن مسد ايدها وشدها لحضنه لوسين كانت خرجت من الفندق هي وعيسي وابتسمت بفرحه لمنظرهم وعيسي لف ايده ع كتفها وابتسم زيها!!!!
نوسه وهي جوه حضنه: مجاوبتنيش ايه شعورك ناحيتي
حسن ضمها اكتر: يعني بزمتك بعد حضني ده لسه بتسألي شعوري ايه يله بينا
نوسه خرجت من حضنه : حسن استني
حسن: استني ايه
نوسه بتحاول تشد ايدها منه:انا قابضه مقدم لازم ارجع اشتغل
لوسين قربت منهم: انا رجعتلهم الفلوس خلاص نرجع البيت بقي
نوسه ببتسامه :متشكره يا لوسين هانم
حسن: انسه لوسين متشكر جدا هسددهملك اول ما اشتغل
لوسين :مش فلوسي كانت فلوس عيسي
عيسي :وانا مش عاوزهم لانه مش دين لاني ساعدت نوسه اختي الي هتبقي عن قريب زوجه اخويا
نوسه بمتنان: ربنا مايحرمني منك يا عيسي
لوسين بقلق :يله بقي ع البيت
نوسه :يله يازعبوله ع البيت
لوسين مسكت ايده: عيسي يله بينا حبيبي
………..قصص منه محمد كاتب………..
عيسي راح عليها بلهفه: امي كنتي فين؟؟
سوسن: روحت اقطف شويه ورود بس مش هتسألني ليه قطفته
عيسي: يئما هتحطيه جوه فازه يئما هتبعتيه بوكيه لعم سراج
سوسن :يعني انت مش زعلانه لو فكرت كدا
عيسي مسك ايدها ورد بهدوء: ده ابو مراتي ولازم اقبل انه جوزك وانا اي حاجه هتخليكم انتم الاتنين مبسوطين هتسعدني انا كمان
سوسن مسكت وشه بين ايديها ونزلت دموعها حسره: عارف ايه اكتر حاجه واجعه قلبي ومزعلاني اني مربتكش من صغرك جوه حضني بس سعيده بيك وبأخلاقك
عيسي ضمها لصدره: انا كمان فضلت مستني اليوم الي هكون فيه معاكي وفي حضنك يا امي وصدقني انا كل مره ببقي قريب منك ببقي سعيد ومبسوط ومش عايزك تحسي بالذنب لان الايام الجايه هتربيني لحد ما اجبلك جنون
سوسن خرجت من حضنه الدافي واخدته يقعد: بمناسبه تربيتي ليك انا محتاجه اكلمك في موضوع بس بلاش تقاطعني واسمع مني للاخر اتفقنا
عيسي: اتفقنا خير
سوسن: شوف يابني انت عارف ان الحكومه صدرت اموال سراج لكن انا عندي شقه كبيره جدا في لوران ايه رايك نبيعها وناخد فلوسها
عيسي قطعها: امي رجاء انا قادر اتكفل بيكم واظن انا مش بكل ولا بشتكي
سوسن: عارفه انك جدع وقدها بس اسمعني للاخر ممكن
عيسي: اتفضلي
سوسن: الشقه دي بتاعتي وحقك من شراكه ابوك في شركه سراج يعني ورثك انت انا مش بديك حاجه من حد نبيعها ونشتري شقتين فوق بعض واحده ليك انت ومراتك والتانيه ليا انا وصباح وحسن لحد ما يتجوز نوسه معايا كمان شويه دهب تاخدهم تبيعهم وتكمل كليتك وفي الفتره دي نعمل مشروع في مجالك او زي ماتحب
عيسي: امي دي فلوسك انا مش محتاجلها بجد
سوسن: انت مش محتجلها قولي كدا هتعيش لوسي منين بالكام جنيه انت طبعا عارف لوسي اتعودت ع الحياه المرفهه اه بتحبك وانا واثقه ومتأكده انها هتتحمل المعيشة معاك ع اي وضع…بس فكر كدا قدام مش هتبقي انت وهي بس فيه اطفال لازم يعيشوا ويتعلموا احسن علام ولوسين عندها الاتاليه ملكها من ورث امها وانت طبعا عارف انه بيكسبها دهب وهتأقلم نفسها لو حتي في يوم مكنش معاك لكن بص للمستقبل انت لازم تعيش ياحبيبي والحياه صعبه وقاسيه وكل يوم العيشه بتغلي وانت الحمل هيزيد
عيسي: سبيني افكر
سوسن بحزم: مفيش وقت للتفكير احنا كتير وحمل في رقبتك واجباري عليك تعيشنا طالما قبلت تتحمل المسؤليه وسبني اعوضك وحس اني بجد امك مش بالكلام
عيسي بتنهيده: حاضر يا سوسو هعمل الي يريحك
سوسن: امتي
عيسي: اول ما الامور بس تستقر ونعرف نتحرك صدقيني مش هتهاون وهنفذ كل الي طلبتيه مني بالحرف الواحد
سوسن: اه ريحت قلبي ويله قوم ساعدني نعمل بالورد طوق للوسين
…………قصص منه محمد كاتب………
ع الترعه
علاء بصوت عالي: هتعمل فرح
عيسي استاء بضيق : بتزعق ليه منا قدامك
علاء :هتعمل فرح ع مين
عمار لطشه بالشلوط :يمكن عليا انا
علاء بخفه دمه:بجد مبروك والله فرحتلكم
عمار بخبث: احنا كمان لازم نباركلك صح ياعيسي
عيسي غمزله بنفس الخبث : صح جدا
ومسكوه الاتنين وفضلوا يضربه كل واحد فيهم بالقفا
علاء :ليه بتضربوني يا متوحشين هعملها ع روحي
عيسي بجديه: مراتي زعلانه في الفتره الاخيره عايز افرحها
عمار :عايزنا نساعدك ازاي انا حريف في ركوب العجل والملاكمه
عيسي: يبقي تتصلوا بالبنات الي ليهم في التكتيك والتخطيط
علاء حب يستهبل :اه منظمه الصحه العالميه
عمار اتغاظ منه وطلع يجري وراه وعيسي فضل يضحك عليهم من قلبه
………قصص منه محمد كاتب………….
عيسي: انا اسف هتعبكم معايا
نجوان: ولا يهمك عشان سعاده لوسي نقدر نتحمل
امل قدمتله كتالوج: شوف كدا ده كذا مكان وممكن نضيف شويه حاجات للكوشه زي زهور
عيسي :بجد جميله
نجوان مثلت الكسوف: متجملنيش انا بتكسف قول رايك فيا من ورايا
امل نفخت بملل: يادي النيله هو بيقول ع القاعه مش عليكي اطلاقا
نجوان :بجد
عيسي :طب بالنسبه للجاتوه والبوفيه طبعا تقدروا تتعاملوا
امل :طبعا سيب كل حاجه علينا
نجوان شهقت : الحقوا لوسين جايه علينا
امل قامت بخضه: ايه
نجوان :العروسه جايه والسر هيتكشف هنعمل ايه
امل خطفت الكتالوج من ايد عيسي وخبته وري ضهرها
نجوان ارتبكت: هتكشفنا
امل ضربتها في كتفها بغيظ: بأسلوبك ده اكيد
لوسين قربت منهم: عيسي انا بقالي زمن بلف عليك وبعدين انتم جيتوا هنا امتي
امل :جينا نشوفك ونطمن عليكي
لوسين: طيب ليه مجتوش ع البيت ع طول ليه هنا
نجوان: جبيت الاول اشوف عيسي
لوسين عقدت حواجبها في بعض :تشوفي مين
عيسي لحقها: جاين يشفوكي طبعا ونجوان جايه تاخد راي لان عندها مشكله عاطفيه
نجوان :اه انا عندي مشكله عاطفيه وجيت اخد راي عيسي
لوسين بصتلها بغيره مجنونه: وايه علاقه عيسي ولا ده الي بتحبيه
عيسي ابتسم لغيرتها ورد بصوت هادي: لاء نجوان معجبه بعلاء
نجوان: يخرابي قريني يا عيسي وحاسس بشعوري ايوه بحب علاء وجيت اسأل عيسي لو علاء بيحبني او لاء بما ان عيسي ابن عمه وصديقه الروح بالروح
لوسين :واخدتي رد
نجوان كشرت بضيق: علاء طلع ولا بيعيرني اي اهتمام
امل :بجد ولا بيعيرك
نجوان: اه وربنا
عيسي كتم ضحكته :انتي بخير مش كدا
نجوان :انا زي الفل
عيسي :طيب اشوفكم بعدين
امل مشت مستعجلة : تمام اعذرنا ياعيسي عندنا شغل الاتليه
لوسين سحبتها من ايدها: اظن قولته جاين تشوفوني ماشين كدا ع فين
امل :مانتي عارفه الاتليه في رقبتنا ع ما ترجعي وهنزورك في يوم تاني باي
نجوان :باي ياعيسي
لوسين لفت عليه بسرعه وبصتلوا بشك وعيسي ابتسملها ابتسامه عبيطه ومشي راحت وراه
لوسين شدته من دراعه يواجها: عيسي فيه حاجه مخبيها
عيسي لف بصلها :اطلاقا ليه بتسألي
لوسين ضيقت عيونها :حاسه ان فيه سر قولي عليه مش اي اتنين بيحبوا بعض مينفعش يخفوا اي اسرار عن بعض ( لعبت في زراير قميصه بدلع( ولا ايه رايك في كلامي
عيسي لعب بشعرها :لاء كدا بتجرحيني والصراحه نجوان ملهاش اي علاقه مع علاء انا الي اتصلت بيهم عشان اخد رايهم في كذا حاجه
لوسين بصاله بنظرات غريبة :زي ايه
عيسي شاكسها :سألتهم ياتري بتحبيني وبتحبني اد ايه وموافقه تكملي حياتك معايا ولا لاء
لوسين دبت ع الارض برجليها: ياسلام احنا بقالنا كام يوم بنتكلم في ايه وبعدين لزومها ايه اللفه دي كلها ماتسألني انا
عيسي اخد خصلات من شعرها بين ايده: طب اعتبريني بسألك ايه رايك
لوسين بقمصه: مش هرد
عيسي ليه
لوسين: لان انت عارف ردي بطل لئم وخبث
عيسي حضنها وياس خدها: بجد بتحبيني
لوسين ضربته ع كتفه: اتجننت صح
عيسي : انا مجنون بيكي
لوسين: طب اوعدني متخبيش عني حاجه تاني وتيجي تسألني
عيسي قرب منها وباس شفايفها
لوسين زقته: بقولك اوعدني ليه بتبوسني
عيسي: انا وعدي بيبقي بالبوس وبعدين شفايفك مغريه وهبوسها تاني
لوسين طلعت تجري منه: كفايه بوس انا رايحه اطبخ
عيسي طلع يجري وراها :حطيلي في الاكل جرعه حب
………..قصص منه محمد كاتب…………..
ع السفره بترص الاكل
لوسين: نوسه يله روحي نادي حسن عشان ياكل
نوسه :حمامه
صباح :حسن راح يجيب نعناع عشان يحطه ع الشاي
نوسه :بقي مدمن بيشرب زي الشاي بالنعناع
صباح :كان بيشرب عصير البرتقال فسدتيه
لوسين ضحكت: هروح اتصل بمامي وعيسي يجوا ياكلوا
صباح :روحي انا مش عارفه ايه حكايه لم الورد معاهم
لوسين لقت التهامي داخل ورئكشانات وشه مرسوم عليها الشر وصباح ونوسه اترعبوا
نوسه بترجع لوري التهامي شدها من البلوزه: رايحه فين
لوسين زقته: ابعد عنها
التهامي زق لوسين وقعت بوشها ع السفره وصباح صرخت والتهامي رجع ضرب نوسه بالقلم لوسين خبطته ع وشه بالصنيه واخدت نوسه وصباح وطلعوا يجروا ع باب تاني يخرجهم ع برا والتهامي اتمالك نفسه من الخبطه وطلع يجري وراهم
لوسين جريت ع خليل: الحقنا ياعمو خليل
خليل بخضه: في ايه مالكم
لوسين: التهامي هنا
خليل : ايه هو هنا
صباح: ايوه هنا
خليل اخد حديده واخدهم في ظهور شفيق برجالته اتنين فطاحل
لوسين فتحت عيونها: شفيق
شفيق: رايحه فين يا روح شفيق
لوسين اخدتهم وري ضهرها: سلموا نفسكم يامجرمين مترتكبوش جرايم تانيه
شفيق بتهكم: ليه هو انا غبي زي ابوكي ( بأمر) امسكوهم
خليل هوشهم بالحديده: اياك حد يقرب اياك
شفيق رفسه بقسوه في معدته وخليل وقع والرجاله اتكتروا عليه ولوسين والي معاها طلعوا يستخبوا وشفيق طلع يجري وراهم ولوسين طول ما هي بتجري بتحدفه بالي ايدها تطوله وتحذره انه يقرب وشفيق وشه احمر واتحرك بسرعة و جرها من دراعها صباح ضربته بالقلم وهو زقها اتهبدت جامد في الجدار راحت نوسه عضته من ايده ولوسين لطشته بوكس لدرجه ايدها وجعتها واخدت صباح ونوسه وطلعت تجري بيهم وشفيق اتك ع اسنانه بغيظ وراح وراهم
التهامي مسك لوسين الي بتعافر يحررها وخليل قام شدها منه وضربه بالحديده في خروج شفيق ضربه كذا بوكس في وشه ومعدته لحد ما خليل سلم ووقع في الارض والرجاله سحقوه برجولهم ولوسين اخدتهم وطلعت تجري في المخزن وشفيق طلع وراها والتهامي وباقي الرجاله معاه
…………….قصص منه محمد كاتب……………….
لوسين ماسكه ايديهم وبتجري بيهم
نوسه جسمها بينتفض: دول ورانا
لوسين سحبت الاقفاص وبقت تحدفهم زي المجنونه وصباح شدتها من ايدها وصباح من كتر الجري وقعت منهم عالارض
لوسين أأعدت ركبه ونص: مالك ياعمتو
صباح بتنهج وبتبلع ريقها: خلاص نفسي انقطع من الجري اجروا انتم وسبوني
لوسين ونوسه رفضوا يسبوها
تهامي ضحك بشر: هتجروا لفين ماخلاص
شفيق صرخ بغضب عاصف: امسكهوهم (رفع عيونه للوسين) وانتي تعالي عندي بأرادتك والا هخلي الرجاله يغتصبوهم قدامك
لوسين مسكت صباح ترفعها: عمتو خدي نوسه وامشوا
التهامي شد صباح الي رافضه وضربها بالقلم صرخت التهامي شدها تاني ورافع ايده يضربها
حسن دخل وصرخ: سيب امي يا مجرم
صباح حطت ايدها ع قلبها تهدي من ضرباته : حسن ابعد يابني
التهامي استفزه وراح شد صباح من ياقتها ولطشها قلم اقوي
حسن شد حديده ورفعها: الي هيقرب هفرتكله دماغه
التهامي ضحك بستخفاف: بقي انت ياعيل يا هفق عايز تعمل بطل حلوه دي بس كدا انا لازم ابعتك للموت زي ابوك
حسن ضم حواجبه في بعض: قصدك ايه؟؟!
التهامي: يعني انا الي ولعت في بيتك بأمر من السيد شفيق
حسن صرخ عليه بعصبية شديدة : انا هنتقم منك ياكلب
التهامي ضربه بعنف: انتقام ايه يافرفور
حسن اتحدف ع بطنه والحديده طارت من ايده عملت صوت قوي
نوسه بخوف: حسن
حسن سحف ع بطنه ياخد الحديده شفيق داس بكل قوته ع ايده وهي فوق الحديده وحسن جز ع اسنانه وصرخ من الالم
نوسه بدموع: سيبه يامجرم
لوسين صرخت بدموع انهار: ابعد حرام عليك دراعه هيتكسر
شفيق: انت حظك نار لانك مبقتش عاجز باقي حياتك من خبطه العربيه
حسن بألم مكتوم: انت الي خبطني بالعربيه
شفيق اتك برجله اكتر: ايوه والنهارده انا برضو الي هكسرلك دراعك
شفيق بقي يتك اكتر واكتر وراح يدحرجه زي الكوره علارض
حسن قام وصرخ فيهم: اهربوا يله
لوسين بتشدهم: يله يانوسه يله يا عمتو من هنا
حسن: اجروا يله
لوسين بتشد في صباح الي رافضه تسيب حسن: يله ياعمتو
حسن بعد ما قام وشفايفه كلها دم لكنه بيحاول يضرب الرجاله الي مع شفيق وشفيق راح وري لوسين
التهامي لحسن بشماته: انت ليه صعب ابوك مات في النار ولما تموت هحرقك نفس ابوك
………….
عيسي رجع هو وسوسن لقوا البيت مقلوب والكراسي مرميه والبيت حرفيا في حاله فوضي
سوسن بخوف: ايه الي حصل هنا يابني
عيسي قلبه انقبض وبقي يفتح في الاوض بجنون: نوسه امي لوسين
سوسن بتجري ملهوفه: لوسي
عيسي جسمه رجف: امي خليكي هنا واستخبي وانا هروح ادور عليهم وانتي اتصلي بالبوليس
سوسن: خالي بالك
عيسي طلع يدور عليهم شاف خليل مرمي ع الارض وسايح في دمه عدله وسأله: ايه الي حصل
خليل بيتكلم بالعافيه: شفيق جاي ياخد مراتك روح الحقها
عيسي قلبه رجف بين ضلوعه وملامحه شعللت بالغضب وطلع يجري يدور عليهم ودخل المخزن الكبير وشاف تهامي بيرفس حسن اخده في حضنه من ضهره وحسن لف يشوف مين لقاه عيسي ,وعيسي اخده وحطه جنب الحيطه وبصلهم نظره كلها انتقام وشر وبدء يهجم عليهم واحد وري التاني ولانه مدرب كويس وعنده لياقه عاليه في لعبه الكاراتيه قدر يتغلب عليهم وبقي يطير في الهواء ويضربهم في وشوشهم لحد ما كومهم عالارض جثث
التهامي رفع مسدسه وعيسي رجع كام خطوه لوري
عيسي سأله: انت ليه بتعمل كدا
التهامي مسح شفايفه بشر : لاني مطلوب مني اقتلك وانا عبد المأمور رغم انك خساره في الموت لان دماغك الماظ
عيسي: عارف لما شوفتك زمان وقفت حميده انه يضربني بالنار استجدعتك بس دلوقت انا شايفك سفاح ولازم تقتل لحبك للمال
التهامي صرخ عليه بقسوة: اخرس انا الفلوس بشتري بيها روحي
التهامي حط مسدسه علارض وراح جاب اتنين بلطه وحدفله واحده ودخلوا في اشتباك دامي ع*نيف والتهامي رفعها يفلق دماغ عيسي وعيسي بقي يزق ايده بالبلطه الي معاه لحد ما التهامي قوته اتهزت وراح عيسي ضربه بخشبتها في معدته التهامي اترنح لكنه رجع بسرعه يطير رقبه عيسي الي بقي ينخ ويتفادي الضربات لحد ما التهامي قدر يطير البلطه من ايد عيسي وعيسي فتح عيونه وبقي ينط يتفادي الضرب وبعزم قوته طار لفوق ورفس التهامي مرتين ع التوالي في ضهره والتهامي عدل نفسه وحرك رقبته شمال ويمين وداخل في عيسي بكل غضبه وعيسي رفسه بكل قوته برجوله في صدره والتهامي رجع وري دخل في قلبه سيخ حديد ومات عيونه مفتحه ,,عيسي راح لحسن بيحاول يعدله
حسن: روح الحق امك بسرعه يا عيسي
………….قصص منه محمد كاتب………………
لوسين : من هنا يله
نوسه دخلت المكان: ده مخزن قديم
لوسين: مش مهم نستخبا فيه
راحوا الثلاثه قعدوا وري صنايق وصباح بتطلع في الروح ع حسن ولوسين نزلت دموعها بصمت
شفيق دخل وراها وزعق: لوسين تعالي هنا عشان تحافظي ع حياتك
شفيق ضرب طلقه في الهواء لوسين بس الي صرخت وشفيق ضحك لانه قدر يلعب بأعصابها
لوسين بهمس: خليكم هنا مهما حصل
صباح بنفس الهمس : رايحه فين اوعي تروحيلو
لوسين طبطبت عليها: متقلقيش عليا
صباح همست بخوف: لاء متروحيش
لوسين بدموع: ربنا هيبقي معايا
نوسه برجاء وتوسل: لاء يالوسي لاء
لوسين فتحت عينيها الماليانه بنهر الدموع وهمست : نوسه خدي بالك من عمتو
صباح هزت دماغها شمال ويمين وتشد فيها : لوسين لاء
لوسين قامت وخرجتلو: انا خرجت
شفيق بصوت مخيف : والاتنين الي معاكي راحوا فين
لوسين: اتفرقنا واحنا بنجري
شفيق: ناوي تضحي بنفسك لوحدك ع العموم هما ميهمونيش انتي الي تهميني لاني بحبك وعشان كدا هديلك اختيارين تيجي معايا بالحسنه ولا ابعتك للموت
لوسين بعصبية صرخت فيه: مستحيل اكون معاك انا افضل الموت ولاني ابقي معاك
شفيق اتك ع اسنانه ورفع مسدسه صرخ فيها بجنون : يبقي تموتي( رفع مسدس)
عيسي دخل وصرخ فيه: اياك تقتلها ( جري للوسين وخطفها جوه ضلوعه )
طلقه انضربت ولوسين صرخت واتمسكت بحضنه وحس انها بتنهار بين درعاته لانها بتفتش فيه وعيونها مقفوله من كتر ماهي خايفه لتكون الطلقه جات فيه لحد ما عيسي بعدها عنه وبصوا وراهم لقوه شفيق مصاب في رجله بطلقه ورفع المسدس بكل غل وانتقام يخلص ع عيسي والبوليس حذره يرمي مسدسه لكن قدام اصراره ضربه طلقه تانيه في دراعه وحاطه الكلبشات في ايده وشفيق بقي يصرخ زي المهبول
شفيق ضربه بنظرة حاقدة : صدقني هرجع اقتلك ياعيسي ومش هسيك تتهنا بيها
عيسي بقي يضم في لوسين وهو بيمسح على شعرها ويقولها متخافيش
………..قصص منه محمد كاتب………..
لوسين قامت من النوم لبست بنطلون كاتنج اسود وبلوزه فوشيا مربوطه فيونكه من قدام وشعرها ديل حصان وخرجت لقته واقف قدام البوتجاز ولابس المريله
لوسين: بتعمل ايه
عيسي لف وبصلها: لوسي صحيتي ها نمتي كويس
لوسين :مش اوي بس الحمد لله يعني افضل
عيسي مفيش داعي انا عملت كل حاجه بنفسي
لوسين: تمام
عيسي رص الاطباق قدامها: يله كولي كل الاكل ده
لوسين: بس كدا هبوظ الرجيم
عيسي بألش : رجيم ايه يا لوسي ده انتي من رفعك لو عدوا شويه هواء هتطيري في السماء
يله كولي البيض الي بقي اغلي من اللحمه دلوقت دي البيضه 3 ج ونص
لوسين قفلت ملامحها: : بس هو الفطار كلو بيض
عيسي ابتسم علي منظرها : لاء فيه جنبه طماطم متقطعه نرش عليها شويه ملح وفلفل اسمر يبقي لطيف ومش معقول هتفوتيه ومعاه شرايح خيار ياسلام
لوسين حطت الشوكه وهو شجعها وسألها: ها ايه رايك
لوسين: لذيذ اطعم من الي انا بعمله انت حطيت فيه ايه
عيسي بنظره حب: حطيت فيه حبي
لوسين وهي بتاكل زورت
عيسي ضحك: شكلي زودت جرعه الحب اكتر من الازم ويله افطري واجهزي هاخدك لمكان جميل
لوسين بحماس : فين
عيسي قرب منها وضم وشها بأيده : لاء مفاجاه هتعجبك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي ) اسم الرواية