رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات
رواية حكاية قمر الفصل الثامن و الثلاثون 38
البارت الثامن والثلاثون
حكايه قمر ♥️🌜
نجلاء : حرمت عليكي عيشتك يابت .. اومال بتحبي مين يابت بتحبي حازم
كنزي : أيوة ياماما بحب حازم
نجلاء : اخرسي كمان اتجرأتي تقوليها ف وشي من غير كسوف كدا .. كان عندها حق عايدة
كنزي : وست عايدة قالت ايه
نجلاء : مالكيش دعوة قالت ايه كلامي هو اللي هيمشي عليكي .. انا عملالك قيمة واقول البت كبرت وعقلت وانتي اتهبلتي اكتر .. بتحبي اللي اخره يكلمك من ورانا بس وسايبة اللي شاريكي ومتقدملك .. هو الزمن جرا في ايه بس
كنزي : وانا بقا هتحكم ف قلبي اقولو يحب مين وميحبش مين
نجلاء : أيوة ياعين امك من هنا ورايح هتتحكمي فيه .. وحسك عينك تقولي لا ع خالد .. انتي فاهمة
كنزي بزعل : فاهمة
نجلاء : يلا قدامي علشان تأكلي
كنزي : مش عاوزة اكل ..
نجلاء : احسن بردك
كنزي قعدت تعيط وتفكر ف كلام مامتها .. وحازم كل دا لسه مقفلش وسمع كل الكلام والعريس اللي متقدملها وأتضايق .. ياتري هيعمل ايه ؟ ...
_____________________________
احمد : نور كنتي فين ياحبيبتي
نور : كنت .. كنت مع سائر
احمد : مش موضوع سائر دا اتقفل من زمان ..
نور : ....
احمد : مالك يانور
نور عيطت جامد : انا لسه بحبه يابابي ومش عارفة اعمل ايه
احمد حضنها : طيب اهدي ياحبيبتي اهدي .... واللي انتي عاوزة انا هوافق عليه
_____________________________
سامح : اومال فين البت يانجلاء
نجلاء : قالتلي عاوزة تنام مش عاوزة تأكل
سامح : وانتي سبتيها تنام من غير اكل يا نجلاء .. حرام عليكي ..
نجلاء : انت رايح فين طيب مش هتأكل
سامح : رايح اجيبها تأكل معانا .. مش هسيبها تنام كدا
نجلاء : براحتك .. اكل انا
________________________
زين : صباح الخير
الكل :صباح النور
زين : اسر تعالي عايزك
اسر : خير يا زين
زين : انا طالبة معايا انهاردة ننزل حمام السباحة تيجي
اسر : ماشي معاك بس انت مش عندك شغل
زين : لا هفكس للشغل النهاردة .. العوم وحشني اوي
اسر : ماشي انا جاهز
زين : اشطا هكلم حازم يجي
_______________________________
قمر : أيوة ياعربي .. ازيك ياولا والحارة اخبارها ايه
عربي : الحارة وحشة من غيرك ياست قمر والله .. انتي هترجعي امتا
قمر : والله ياعربي ما عارفة اذا كنت هرجع ولالا
عربي: معناه ايه الكلام دا ياست قمر
قمر : يعني اللي ربنا عايزه هيكون ياعربي.. المهم اسمعني ف اللي هقولو كويس .. ومش عاوزة حد يعرف حاجة انت فاهم
عربي : خير ياست قمر .. محتاجة فلوس
قمر : لا ياولا فلوس ايه انت حيلتك حاجة .. انا عاوزة خدمة منك هتعرف تعملها ولا اشوف غيرك
عربي : هعرف طبعا آمريني
قمر : انا عايزك ترقبلي حد وتنقلي كل أخباره خطوه بخطوة من غير مايحس
عربي : حد ! حد مين دا
قمر : هقولك ...
________________________________
هدي : حبيبتي مش هتنزلي تفطري معانا
صافي : ماليش نفس ياماما
هدي : ليه كدا مين زعلك
صافي : اسر مش بيرد عليا بقاله يومين
هدي : اكيد عملتي حاجة قولي عملتي ايه
صافي : بصراحة عملت ياماما .. في بنت بقالها فترة متقربة منه
هدي : مانتي عارفة ياصافي ان اسر حواليه بنات كتير
صافي : أيوة بس انا مش مطمنة ل دي بالذات دي كمان سكنت معاه ف الفيلا كمان ..
هدي : بجد .. طب انتي عملتي ايه علشان يزعل منك
صافي : اتفقت انا وسهر ع ليل دي وضربنها و ...
هدي : استني يا صافي مين ليل دي
صافي : ماهي ليل دي البت اللي بتكلم عنها ياماما
هدي : اسمها ليل !!
صافي : اه هو ف حاجة
هدي : لا لا مافيش كملي
صافي : اكمل ايه انا خلصت .. خلاص مالك ياماما في حاجة
هدي : لا ياحبيبتي مافيش .. انا من رأي تحاولي تاني مع اسر لحد ما يرد وتعتذريله
صافي: حاضر
هدي بتوتر : انا همشي بقا علشان افطر بابا ..
صافي باستغراب : اتفضلي
_________________________________
قمر : كنزي .. اتفضلي ياحبيبتي
كنزي : هي ليل هنا
قمر : اه نايمة اهي ادخلي صحيها
كنزي : لا خلاص اجيلها وقت ماتصحا
قمر : لا والله ابدا ادخلي نصحيها ولو مصحتش انا موجودة اهو اقعدي معايا ..
كنزي بابتسامة : متشكرة اوي
قمر : العفو ياحبيبتي دانتي تنوري ..
قمر : بتت ياليلل .. فوقييي .. انتي يابتت
ليل : ايه الصوت دا ع الصبح .. في ايه ياقمر
قمر : اصحي كنزي عايزكي
ليل : صحيت خلاص اهو .. خير يا كنزي
كنزي عيطت : انا مخنوقة اوي
قمر جريت حضنتها : ايه دا ايه دا مالك
ليل : يعني انتي مصحياني علشان تنكدي عليا ع الصبح
قمر : بس ياباردة انتي .. مالك يا كنزي مين مزعلك بس
كنزي : ماما
قمر : مالها ياحبيبتي
كنزي : مش حاسة بيا خالص .. وعاوزة تجوزني لواحد مبحبهوش وترجعني اعيش مع عمتي وابعد عنهم .. اهئ اهئ انا عاوزة اعيش هنا جنب بابا وماما
قمر : طيب ياحبيبتي فهمي نجلاء براحة وهي اكيد مش هترضا تزعلك
كنزي : لا ياقمر ماما خدت قرارها خلاص .. عاوزه تبعدني عنهم .. عارفة احساس يعني ايه تعيشي بعيد عن اهلك مع انهم عايشين ..
قمر : عارفة ياحبيبتي
كنزي : لا اكيد متعرفيش الاحساس دا .. ومحدش هيحس بيا
"قمر أتضايقت وسكتت وليل لاحظت وفهمت ليه أتضايقت "
قمر : طيب ياحبيبتي اهدي ومتزعليش .. كل حاجة هتتحل ان شاءالله
كنزي : يارب
تونة : ايه دا مين مات ع الصبح
قمر : موت ايه بس ياتونة بعد الشر
تونة : اومال قلبينها مناحة ليه كدا .. لا انا مبحبش النكد انا بحب الفرفشة
ليل : ااايوة الفرفشة .. فرفشووني .. يلا نشغل اغاني .. لا لا .. قمر تغني الاغنية اللي بتغنيهالنا دايما
تونة : أيوة أيوة يلا تافتيفي تا تا تا
كنزي : انتي بتغني ياقمر
قمر : يعني شوية دندنة كدا
ليل : دندنة ايه دي صوتها جميل اوي .. اسمعي بس واحكمي يلا
قمر : طب استنوا نفطر طب
الكل : لا دلوقتي يلا
قمر :البنات البنات .. الطف الكائنات
غنوا يا تلميذات ..
الكل بيسقف وبيلفوا حوالينا بعض : تافاتيفى تاتاتا
قمر : قولوا يابختنا ..
الكل : يابختنا يابختنا
قمر : قد ايه كلنا ..
الكل : كلنا كلنا
قمر : فرحانين اننا اتولدنا بنااااات
البنات حنينين .. كلهن طيبين
همهم خدمه بلدهم .. زيهم زى البنين
البنت زى الولد .. ماهيش كماله عدد
في الاحتمال و الجلد .. مذكوره ف المعجزات
البنات ناصحين تمام .. يسألو الحاجه بكام
ينفعو وزراء ماليه .. وإقتصاد مافيش كلام
البنت عين امها .. وابوها يحبها
والكل معجب بها .. في الحي والبلكونات
ياسلام على البنات .. الأروبه المدهشات
ذاكره فوتغرفيه .. كمبيوتر معلومات
يابنت يامؤدبه .. ياحلوه يامرتبه
وبحتة الموهبه .. كم فينا من مبدعات
البنات البنات الطف الكائنات .. غنوا ياتلميذااات
الكل : تافتيفي تاتاتا .. تافتيفي تاتاتا ... هييييه
________________________
اسر : هما بيعملوا ايه جوا
زين بتريقة : فاتحين حضانة جوا
اسر : بقولك ايه انا شايف اننا نروح النادي أو اي مكان تاني بدل مانبقا ف وشهم كدا .. وممكن يتكسفوا يطلعوا
حازم : انا بقول كدا بردك علشان منقيدش حركاتهم
زين : لا طبعا لا نادي ولا زفت انا مش هتحرك من هنا ..
اسر : طب خلينا ف البسين التاني بعيد عن هنا
زين : لا هو دا الاكبر علشان نعرف نتحرك براحتنا
حازم : هو عند وخلاص يا زين
زين : اه هو كدا .. قال تتكسف قال دي وش كسوف دي
حازم : ع فكرة هو قال يتكسفوا مش تتكسف يا زين
زين : عاوز ايه يعني
حازم ضحك : ولا حاجة ياحبيبي طلعها من دماغك بس
زين : اطلع مين
حازم ضحك ومشي بعيد
زين : خد هنا بس انت تقصد مين .. استنا
________________________
كنزي : لا حقيقي صوتك حلو .. وبجد فرفشتوني وانا كنت مخنوقة
ليل : اي خدمة انتي بس متعيطيش علشان ربنا يكرمنا
تونة : ايه داااه بصوا بصووا .. دول بيعملوا اييه دول
ليل وكنزي راحوا يبصوا : هما هينزلوا البسين ولا ايه
تونة : ياخرابي ع الحلاوة .. دول طلعوا مزز اكتر من ماكانوا
ليل حطيت ايدها ع عين تونة : بس يا تونة عيب كدا ماتبصيش
تونة زقت ايدها : ياسلام ياختي عيب ليا وحلال ليكي اوعي كدا .. نشوف عضلات الظابط
كنزي : ماتتلمي يا تونة بقا في ايه .. متبصيش عليهم
تونة : مبصش عليهم ولا ع الظابط يابتاعت الظابط انتي ... ونعمة لاروح اقول لامك نوجة اللي معرفتش تربيكي
كنزي : استني بس انا ناقصة.. خلاص بصي براحتك
قمر : انتو بتعملوا ايه عندكم
كلهم اتنطروا : مممم مبنعملش حاجة ياقمر
قمر : وسعي انتي وهي كدا .. ينيلك انتي وهي بتتفرجوا عليهم .. ادخلي ياختي انتي وهي بطلوا قلة أدب
تونة : قولتلهم كدا مسمعوش الكلام والله ياقمر
ليل : يابت ياكدابة انتي . . والله ياقمر هي اللي كانت بتبص
قمر : بس انتي وهي ادخلوا جوا يلا
زين : اهي اللي بتقول هتتكسف اهي واقفة وبتتفرج ..
قمر شدت الستارة
حازم : شوفت ظلمتها ازاي
اسر : اكيد أتضايقت ما بلاش هنا يازين
زين : تولع اعملها ايه يعني مش عاجبها تمشي هي مش احنا
_________________________
تونة طلعت تتسحب وهما بيأكلوا وفتحت الباب وطلعت بسرعة ..
زين : دي جاية تهبب ايه دي كمان
تونة : اسلموعليكوو
زين : عاوزة ايه يابت انتي
تونة : طب رد السلام طب دا السلام لله
زين : عاوزة ايه اخلصي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية