Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل الثامن و الثلاثون 38 - بقلم ندي علي حبيب

الصفحة الرئيسية

    رواية حين تقع في الحب بقلم ندي علي حبيب  الجزء الرابع عبر مدونة دليل الروايات

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل الثامن و الثلاثون 38

الحنه خلصت واهل كريم رجعو البلد وفضل كريم ومصطفي بس
ندي برجاء :يا عاصي بالله عليك خليني ابات انا عوزه افضل
عاصي بغضب :نديييييي ميتين ام الحوار دا مش هخلص منه انا عارف يلا علي العربيه وبلاش شغل عيال اخلصي
ندي راحت ركبت في العربية من غير ولا كلمة ولا حتي كلمت البنات ولا سلمت عليهم
مصطفي راح من وراه بمرح :بتزعق لبنت خالتي ليه ياض
عاصي بغضب :ياجدع الانسان خلاص جاب اخره ومبقاش طايق كلام من حد ودي من امبارح وهي مفيش علي لسانها غير كلمتين عوزه ابات مع البنات
ندي بصت ليه بلوم ودموعها نزلت بصمت
مصطفي :ندي صغيره يا عاصي وبتحبك براحه عليها شوية وربنا يسعدكم يارب
عاصي ابتسم ليه :ويسعدك يا كبير يارب
كريم ايجة عليهم :عاصي اسر فين
عاصي :ماشي علشان يوصل جدي البيت محتاج حاجه ولا ايه
كريم :حبيب اخوك تسلم كنت بس بشوف الكل مشي ولا لاء
عاصي :ايوا كله مشي مفيش غيري وماشي اهو انتو هتباتو فين
مصطفي :في فندق قاعة الفرح
عاصي :طب ما الشقة عندي واسعه لازمة ايه تحجز ومصاريف علي الفاضي
كريم :فيك الخير يا كبير بس خلاص حجزنا بقا
عاصي ابتسم ليه :ماشي يا باشا لو احتجت حاجه رن او ابعت رساله بس وراح ركب جنب ندي ومشي
فرحه وقفه في البلكونه وشايفه اللي بيحصل وشايفه دموع ندي دخلت جوا :بنات ندي ماشيه وهي بتعيط الزفت عاصي زعق ليها
حبيبه :انا مش عرفه عاصي بيعمل كدا ليه ايه دا ما اسر سابني ومصطفي ساب فرحه في ايه بقا
نيرا وهي بتشيل المنكير :بصو انا زعلانه انها مش هتبات معانا اليوم هيبقي وحش من غيرها بس ندي ظروفها غيرك يا حبيبه وغير فرحه ندي متجوزه يمكن عاصي مش عاوزها تبات النهارده بذات خلو عندكم شوية نظر يا بقر
فرحه قامت وبدأت تقلع هدومها :اصلا الواحد مهدود يدوب ينام مش هنسهر يلا وفعلا قامو غيرو هدومهم وكل واحده راحت نامت بعد ما كلمت خطيبها
كان عاصي وصل هو وندي اللي متكلمتش معاه ولا كلمة و طلعت علي شقتها علطول وعاصي قفل البوابه بعد ما ركن العربيه وطلع وراها
ندي دخلت الاوضة وفضلت تشيل في الميكب قدام المرايه
عاصي دخل الاوضة وقلع الجاكت بتاعه : انا جعان اعمليلي اكل
ندي ببرود :ادخل اعمل انا مش عمله حاجه
عاصي بص ليها بغضب :طيب اتقي شري يا ندي وادخلي اعملي طفح بأدب وبحترام يلا
ندي قامت وبصت ليها :مش عمله يا عاصي واللي انت عوزه اعمله بقا
عاصي ضربها بالقلم بعنف وغضب :المره اللي تقف في وش جوزها وتتبجح دي متربيتش ولا محترمه
ندي بدموع :انا محترمة غصب عنك
علصي بغضب :وكلمة زياده وديني يا ندي لكون دفنك ويلا قومي اعملي اكل
ندي بعياط :انا تعبانه ومش قادره اعمل
عاصي بزعيق :ميهمنيش انا يهمني ان الاقي في بيتي اكل وبعد كدا كل واحد يتعامل بطريقته ندلع لاء تسوئي فيها يبقي قلة الادب هي اللي تمشي بقا
ندي بدموع :انا عملت ليك ايه كل دا علشان بقولك عوزه ابات مع اصحابي
عاصي خبط علي السراحه بإيده :وانا قولت لاء بدل المره الف يبقي نقفل علي الحوار بقا ولا كل ما تشوفي خلقتي نعيده
ندي مسحت دموعها :انت عندك حق ودخلت علي المطبخ تجهز اكل بزعل وحزن
…………………………
في شقة نور
نور قعده جنب غسان وسنده راسها علي كتفه بتسمع مسلسلاها اللي متبعاه بتركيز رهيب
غسان مربع ايده :نووووور اقلبي ام القناه انا حفظت انه عايزها تنزل تشوفه تحت البيت علشان بيبوسها وهي خايفه تنزل
نور بصت ليه :وانت عرفت منين انه عايزها تنزل علشان يبوسها مش يمكن عاوز يديها هديه
غسان :واحد طالع من بيته في نص الليل ورايح لحبيبته وبيقولها انزلي بسرعه عاوز منها ايه وجياة امك
نور بصت لغسان :ممكن يكون عاوز يبوسها بجد انت مثلا لو مكانه هتعمل ايه
غسان اتعدل وبص ليها :نجرب عملي لو مثلا قربت منك كدا وقرب من خدها وباسها كدا اكون ببوسك بوسه عاديه بوسة حنان يعني
نور ابتسمت :ماشي
غسان :انما لو قربت منك كدا وقرب لشافيفها وباسها بوسة طويله
نور بعدت :كدا يبقي قلة ادب وطريق اخره تعب
غسان بضحك :حمااره كدا يبقي وحشاني ورأي ك راجل نقفل ام المسلسل اللي بقا مقيد علينا دا وندخل نعد في اوضتنا
نور بضحك :لاء يا قلبي علشان احنا لما بندخل نعد في اوضتنا الموضوع مش بيمر علي خير يا روحي
غسان قرب منها وشالها :يااارب دا انتي بقيتي تقل المرتبه
نور بغيظ :علي فكرة ابنك اللي متقلني انا كنت خفيفه
غسان حطها علي السرير :حصل دا انتي كنتي ريشه المهم مش دا الموضوع بتاعنا ورقه بيضه بقا وسجلي معايا حصة الاحياء دي وبعدين ،………..
……………………….
اشرقت شمس صباح جديد البنات صحو وفطرو وراحو علي الكوافير مع كريم
كريم :صحصحي كدا يا نيرو دا النهارده حتي فرحنا
نيرا بنوم :عوزة انام
فرحه :البت دي كدابه احنا نيمين بدري امبارح عاصي مرضاش يجيب ندي تبات معانا ونمنا زعلانين بقا
كريم :وعاصي مش عاوز ندي تبات معاكو ليه
نيرا :مش عرفين بس يلا هو يوم وعدي وخلاص المهم كريم هتيجي تاخدني امتي من الكوافير
كريم :الساعه 8 هكون عندك يلا انزلو
فرحه وحبيبه نزلو :طيب هنطلع احنا نشوف الفستان علي ما تيجي وطلعو الكوافير
كريم بص ليها :مالك مضايقه ليه
نيرا :مش مضايقه زعلانه علي زعل ندي فرحه بتقول انها مشيت بتعيط امبارح
كريم :يا حبيبتي هو جوزها وهو حر فيها يخليها تبات معاكي او ميخليهاش تبات هو حر فيها ملناش اننا ندخل فيهم
نيرا : ما انا قولت كدا حصل خير بقا المهم يلا انا هنزل علشان يدوبك الحق اجهز يلا باي
كريم قرب من خدها وباسها :مع السلامه يلا انزلي ونيرا نزلت وكريم استني لما دخلت ومشي
…………………………..
في شقة عاصي وندي
ندي صحيت ملقتش عاصي نايم جنبها قالت بغضب :ودا صاحي من صباحية ربنا رايح فين وقامت دخلت الحمام وطلعت وهي بتنشف وشها وطلعت برا لقيته واقف في البلكونه بيتكلم في الفون وبيشرب سجاير وفي 3 كوبايات قهوه علي طربيزة السفره
ندي بزهول :شرب 3 كوبايات قهوه دا لو متخانق مع جورجينا مش هيشربهم وشالت الكوبيات ودخلت علي المطبخ لقيته محمر بطاطس ومغطيها ومطلع عيش ومغلفه في كيس وعامل سلطه ابتسمت وراحت عملت سندوتشين وراحت عند عاصي
ندي فتحت البلكونه ومدت السندوتش ليه :اتفضل ؟
عاصي اخد السندوتش وشدها من ايدها وبقت في حضنه :حقك عليا
ندي بعدت عنه ودخلت علي جوا :لا وعلي حقي عليك ولا علي حد بس لما تصربني بعد كدا ابقي اقلع الدبله لانها بتعور وشي يا عاصي
عاصي قفل البلكونه وراح عندها مسكها بقوه وهي بتبعد وباس خدها وبيبوس وشها كله :اسف والله حقك عليا انا غلطان يارب لو ايدي اتمدت عليكي تاني يا ندوشي تنقطع
ندي بصت ليه بدموع : انا لما حد بيضربني بخاف منه يا عاصي وبخاف اقول اي كلمة يقوم يضربني وانا مش عوزه اخاف منك انا عوزه احبك وافضل احبك
عاصي مسح دموعها : وانا غلطان ليكي ان مديت ايدي عليكي ولو اتكررت تاني اعملي اللي في نفسك فيااا
ندي مسحت دموعها وبصت لعاصي :ماشي اقلع التيشرت يلا
عاصي رفع حاجبه :في اي بابت مالك ؟
ندي مسكت التيشيرت وقلعته ليه وراحت دراعه وعضيته بقوه :علشان بعد كدا تحرم تضربني
عاصي ضحك عليها :اولا سنانك تلمه وبعدين لاء ما هو انا كدا هضربك وايجة دوري بقا اقلعي كدا
ندي بخجل وصرخه :اقلع اقلع اييييه يا عاصي اعقل
عاصي :هتقلعي ولا اقلعك انا ؟
ندي بخجل :يا عاصي انت تقلع عادي مفيش عندك حجات انا لو قلعت مينفعش يا راجل ايه السفاله دي
عاصي بضحك :وديني لتقلعي
ندي بخجل غاضب :عاصي اسكت بقا وبعدين انا عوزه بيبي يا عاصي انا ميخلفش ليه زي البشر
عاصي بحنان :يا قلبي انتي لسه صغيره وقدمنا كتير وعلي مهلنا احنا مش مستعجلين
ندي : يا عاصي انت بتنزل الشركة وانا بكون لوحدي مفيش حد يسليني مليش دعوه انا عوزه بيبي بقا
عاصي رفع حاجبه وهرش في دقنه :امممم يعني الحوار انك عوزه بيبي صح
ندي هزت راسها :ايوا عوزه بيبي بنت
عاصي لسه رايح يشتالها ندي جريت :انت بتعمل ايه يا عاصي ؟
عاصي :هنجيب بيبي يا قلب عاصي
ندي بغضب :لاء مش كدا انا عوزه بيبي بس بحترام من غير قلة ادب
عاصي بضحك :ودي اعملها ازاي بقاااا ؟
ندي :بص يا حبيبي احنا نستني لبعد فرح نيرا ونجيب بيبي ايه رأيك
عاصي بضحك :في الموضوع دا انا جاهز في اي لحظه عادي معنديش مشاكل
………………………….
اخيراا الدنيا ليلت والكل جهز وغسان اخد نور وراح علي القاعه ومحمد ويمني وسيف وعمر ونورهان
في شقة قاسم
قاسم بغضب :يعني ايه مش عوزه اجي القاعه زهره انا لحد الان بعاملك معامله كويسه اووي لو قلبت عليكي هتزعلي مني
زهره :بس انا مش عوزه اجي يا بابا هتاخدني عافيه ونسمه طلعت علي صوتهم
نسمه :في ايه يا قاسم بتزعق ليه
قاسم بغضب :بنتك مالها يا نسمه بنتك مش مظبوطه ليه يا نسمه مبتطلعش تترزع معانا ليه ولا عوزه تيجي معانا الفرح ليه بنتي مالها
نسمه بصت لزهره :في ايه يا زهره مش عوزه ايجي القاعه ليه وانتي لبسه اهو
زهره :مش جايلي مزاج اجي
قاسم بغضب :انا نازل وعز جلالة لله لو ملقيتك انتي وبنتك تحت لكون مموتكم يلاااااا ونزل
نسمه بغضب :ماااالك في ايه عايشه وكأنك ست عندك 50 سنه ليه يا زهره
زهره بضيق :مفيش مش انتو عوزيني اجي الفرح ماشي هاجي يلا يا ماما جايا معاكي ونزلت علي تحت
نسمه :يارب عدي اليوم دا علي خير وقفلت الشقه ونزلت وراها ركبت جنب قاسم الغاضب وزهره ركبت ورا ومشي وفونه رن
قاسم :الوو ايوا يا غسان
غسان :انت فين يابني انت ومراتك وبنتك
قاسم :خلاص يا كبير احنا جينا خلاص اهو
غسان :ماشي يا حبيبي كنت مفكرك حصل حاجه
قاسم :لاء اطمن انا خلاص جي وراك اهو وقفل
………………………..
في القاعه
ندي كانت لبسه فستان نبيتي صك وبديل من الجنب وعليه حجاب ابيض وجزمة كعب نبيتي
ندي وقفه بتسلم علي كل اللي في الفرح واهل البلد ندي فجأة وهي وقفه حسة بفركة في بطنها فضلت وقفه شويه وبعدين راحت قعدت جنب نور
نور :ندوش اعدي شويه ارتاحي يا قلبي
ندي وهي حطة ايدها علي بطنها :ماما بطني وجعاني اووي
نور بصت ليها :مالك يا قلبي بطنك وجعاكي ليه
يمني بهمس :ندي انتي عندك ظروف ولا حاجه
ندي هزت راسها ب لاء :انا هروح الحمام واجي كدا
نور اديتها شنطتها :خدي الشنطه فيها فوط صحيه علشان لو كانت هي او حاجه
ندي هزت راسها واخدت الشنطه وقامت وراحت علي الحمام
عاصي بص علي الطربيزه ملقاش ندي راح عند امه
عاصي :يجدعان شوية المزز دول متجوزين اللي هناك دول مينفعش
نورهان بضحك :راحت الحمام يا عاصي بطل تحوير
عاصي بضحك :اللي حفظاني بقاااا
نور :عاصي هات حماتك تعد معانا هنا
عاصي :حماتي انا مش عارف اسلم عليها من كتر الناس اللي بتسلم عليها وبتكلمها
ناديه راحت علي نور وسلمت عليها : سيرتي بتيجي في الكلام لي بقااا
نور بضحك وحضنتها :علشان بنحبك يا غاليه
ناديه :حبيبت قلبي وسلمت عليهم كلهم
نورهان :عزه فين ابعتيها اسلم عليها
ناديه بضحك :عزه بنتي دي هتقتلني نقصه عمر
نور بضحك :بعيد الشر عنك دا عزه زي العسل
ندي ايجة وقعدت جنب امها : انتي ايه اللي جيبك في مكان اهل العروسه بقاااا
ناديه :كنتي فين كدا
ندي :كنت في الحمام خدي يا نوراه الشنطه اهي
نور بصت ليها :ايه في حاجه
ندي بصت ليها انها تسكت علشان علشان عاصي
نور بضحك :هو مين قاعد دا جوزك
عاصي بص ليهم بعدم فهم ولقي اسر بيرن :الورو ايوا يابني انتو فين
اسر :وصلنا خلاص قدام القاعه اهو
الديجي :الف حمدالله بسلامة وصول العروسين
ندي بصت لعاصي :مش قادره اقوم
عاصي بستغراب :ليه في ايه انتي كويسه
ندي قامت ووقفت جنبه :انا كويسه بس بطني وجعاني شويه
عاصي :طيب يا روحي امشي معايا علشان تفكي ومسك ايدها وراح عند عربية كريم كان اسر نزل ومعاه حبيبه ومصطفي معاه فرحه اول مشافو ندي راحو عندها
ندي :العب ياشقي انتي وهي ايه الحلاوة دي يابت
فرحه :هنمووووت جوع يا ندوش
ندي بضحك :كريم ابن عمي معفن معتقدش يكون في الفرح وجبات
حبيبه :ومش هنعرف نسيب نيرا ونروح ناكل في مطعم
ندي بصت علي نيرا وجمال فستانها وحلاوته راحت حضنتها :ياربي علي جمالك وحلاوتك ايه ابقمر دا يابت
نيرا :بجد شكلي الحلو الميكب مغيرني اووي
كريم مسك ايد نيرا ومشي بيها للكوشه مع زغرطة امها والكل ماشي يسقف وراها وفرحانين علي اغنية وصلو العرسان
وندي وفرحه وحبيبه مشين معاها بيسقفو في فرحه عارمه
google-playkhamsatmostaqltradent