رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39
البارت التاسع والثلاثون
حكايه قمر ♥️🌜
تونة : انت مالك ياجدع انت انا جيت جنبك.. دانت حشري بصحيح
اسر : براحة يا زين .. عاوزة ايه ياتونة
تونة : عاوزة سلامتك ياحلو يامسمسم انت يابو عيون حلوة
اسر بيضحك : انشالله يخليكي ياشيخه
زين : عجبتك حلو ومسمسم
اسر : اه اوووي بصراحة ..
زين : طب خلص وانزل وسيبك منها
تونة : اللهم طولك ياروح
اسر : معلش امسحيها فيا انا .. ها عاوزة ايه
تونة : عاوزة انزل بلبسين
زين : بلبسين يعني ايه بلبسين
تونة : مش هرد عليك ها بقا ..
اسر : أيوة جدعة خليكي معايا انا
تونة : هتنزلني بلبسين وتعلمني العوم
اسر : عيوني ليكي بس مش دلوقتي علشان احنا عاملين مسابقة مع بعض لما نخلص هبقا اخليكي تنزلي براحتك
تونة : بيجاااد
اسر : ايووةة بيجاااااد
ليل : تونة .. انتي يابت ايه موقفك هنا
تونة بتغيظ ليل : اصل اسر قالي هيعلمني العوم واتحايل عليا وانا وافقت
اسر : انا
تونة : اه انت
ليل : لا ياشيخة طب يلا ع جوا بقا بدل ماناديلك قمر تجيلك بالشبشب
تونة : لا مش هدخل انا عاوزة اتفرج
زين : تتفرجي ع ايه ياباردة يابجحة انتي .. ادخلي محدش هنا عاوزك
ليل : انا هدخل اجبهالك ماشي ماشي
تونة : انت شكلك مش هتتلم ف ليلتك دي
زين : لا مش هتلم .. وريني هتعملي ايه.. *بيضحك بتريقة* صرصار بيهددني
تونة : طااااايببب .. جريت خدت هدومه وحدفتها ف البسين
زين : يابت المجنونةة .. استني
تونة خدت البورنص وطلعت تجري بيه وزين وراها وعمالين يلفوا حوالين حمام السباحة وحازم واسر ميتين ضحك
زين : والله ماهسيبك ياعفريته انتي .. راح وقع اتزحلق ع ضهره
تونة : هاهاهاها مش عيب ع طولك دا ... اءاءاء مش هتعرف تمسكني وطلعت تجري ع البيت وقفلت الباب وراها
زين قام وطلع يجري وعمال يخبط جامد ع الباب
قمر فتحت بصدمة : انت ازاي تخبط علينا وانت بالمنظر دا
زين : لا وانتي وش كسوف اوووي انتي واخواتك وبالذات الجزمة الصغيرة .. مانتي واقفة قدامي اهو بكل برود
قمر اتعصبت ورزعت الباب ف وشه
زين خبط تاني جامد : افتحي بدل مااكسره ع دماغكم
قمر فتحت حدفت البورنص بتاعه ف وشه ورزعت الباب تاني ووقفت ورا الباب وهي متعصبة من كلامه
تونة طالعة من ورا الكنبة : ها مشي
قمر قلعت الشبشب وحدفته عليها : انتي اللي جيبالييي الكلام يامفعوصةة
____________________________
عدا اليوم ع أبطالنا ونبدأ يوم جديد
كنزي : ليل استني ياليل .. انا جاية معاكي الكلية
ليل : انتي ف هندسة
كنزي : لا ف تجارة بس قولت امشي ع سكتك ..
ليل : ماشي يلا
اسر : لو رايحين الكلية تعالوا اوصلكم
ليل لسه هتمانع كنزي قطعتها
كنزي : اه اه ياريت يااسر
اسر : يلا اركبوا
__________________________
قمر : صباح الخير
عايدة : ست قمر صباح النور
نجلاء: صباح النور ياحبيبتي
قمر : مالك ياعايدة بتبصيلي كدا ليه
عايدة : لا مقصدش بس اصل مستغربة وجودك معانا ف المطبخ
قمر : لا متستغربيش .. انا وحشني الطبخ قولت اجي أساعدكم
عايدة : ياسلام تنوري وتشيلي عني شوية
نجلاء : لا طبعا ياعايدة ميصحش كدا
قمر : ليه بس يانوجة انا قعدة زهقانة قولت اجي اساعدكم وندردش مع بعض شوية
نجلاء : دردشي اه انما تساعدينا لا دا شغلنا احنا
قمر : لا الاتنين يانوجة ..
نجلاء : اللي يريحك ياحبيبتي
قمر : مالك يانوجة حساكي زعلانة ..
نجلاء : والله ياقمر قلبي واكلني ع البت .. انهاردة نزلت الكلية والكلية جديدة عليها .. خايفة حد يضحك عليها وانا بنتي هبلة
قمر : لا يانجلاء مالكيش حق كنزي عاقلة والله .. بس انتي متشديش عليها وهي مش هتعمل حاجة من وراكي
نجلاء : مبشدش عليها والله
قمر : عليا بردك يانوجة
نجلاء : هي اشتكيتلك مني
قمر : لا مشتكتش بس بيبان عليها الزعل
نجلاء : طب ونبي قوليلي دي زعلانة ليه دي
قمر : زعلانة ليه
نجلاء : جيلها عريس زي الورد أدب ايه وأخلاق ايه.. ومش غريب يعني معرفة .. مش موافقة عليه
قمر : ماهو من حقها تقبل أو ترفض .. هو الجواز مش غصب يعني
عايدة : ومن امتا البنات كان ليها رأي يعني . . دانا عرفت اني هتجوز قبل فرحي بيوم واحد بس .. وعرفوني بس علشان استحما غير كدا مكنوش هيقولولي
قمر : احنا نسيبنا من العلاقة القذرة دي ياعايدة.. وخلينا ف دلوقتي .. البنات مبقتش زي زمان.. دلوقتي كل واحدة من حقها تحب وتتحب وتختار .. مش يتفرض عليها اي حد
عايدة : حب ايه بس اللي بتتكلمي عليه ياست قمر .. مافيش الكلام دا .. لما تتجوز تبقا تحبه
نجلاء : أيوة عايدة عندها حق ياقمر .. الحب يجي بعد الجواز
قمر : طيب نسأل السؤال المهم .. انتي ياعايدة مثلا جوزك حبك بعد الجواز
عايدة : ولا بيطيق يبص ف خلقتي حتي
قمر : طيب وانتي يانوجة بزمتك مكنتيش بتحبي عم سامح قبل الجواز
نجلاء : ها
قمر : أيوة أيوة اعترفي
نجلاء : بصراحة اه بس ايش جاب سامح لشباب الايام دي اللي بيتسلوا بالبنات .. دا عمك سامح اول لما شافني جه اتقدملي علطول ولا فكر يتصل بيا ف نص الليل ولا الحاجات اللي مالهاش لازمة الي بتحصل دلوقتي
قمر : الزمن غير الزمن يا نوجة . . بس لازم زي مانتي اختارتي وحبيتي سيبي كنزي هي كمان تختار
نجلاء : اختيارتها زي الزفت
قمر : ياستي هي البنت لسه اختارت
نجلاء : اسكتي ياقمر .. انتي متعرفيش حاجة
___________________________
ليل داخلة الكلية هي واسر .. صافي كانت واقفة بعيد هي وسارة شافتهم
صافي بعصبية : هووو دا اللي بتقولي مبيتكلموش مع بعض
سارة : انا معرفش
صافي : اسكتي انتي خالص
سارة : استني بس راحة فين
صافي : هعرفها مقامها .. اوعي سبيني
" صافي داخلة ع ليل علشان تتهجم عليها وخربشتها ف رقبتها وايدها اسر مسك صافي " والناس اتلمت
اسر : انتي اتجننتي ولا ايه .. ايه اللي بتعمليه دا
صافي : انت لسه شوفت جنان ياسر .. انا هوريك ازاي تسبني علشان الجربوعة دي
ليل : انتي مريضة والله واخرتك مستشفي المجانين
صافي : انتي تخرسي خالص ..
اسر : سارة خديها من وشي دلوقتي حالا
صافي دمعت : بتبعد عني علشانها يااسر
سارة شدت صافي : يلا امشي الناس بتتفرج
اسر : يلا ياسارة مشيها بسرعة
صافي : ماشي يااسر همشي .. بس مش ههنيكم ببعض لحظة واحدة وهتشوف
اسر : ليل انتي كويسة . . ايدك بتنزل دم
ليل : انا كويسة
اسر : انا اسف والله انا السبب ف اللي بيحصلك دا
ليل : محصلش حاجة خلاص .. هي اللي مريضة .. انا مش فاهمة كنت بتحبها ازاي
اسر : انا مبحبهاش اصلا ولا عمري حبيتها
ليل : اهدي طيب .. اومال بتعمل كدا ليه وكأنكم متجوزين
اسر : هي كدا ومش هتتغير .. سيبك منها تعالي نروح نجيب علاج نوقف الدم دا
ليل : دا حاجة بسيطة متقلقش
اسر : لا يلا بس اسمعي الكلام
ليل : حاضر " مشيت وهي مبسوطة ان اسر طلع مش بيحب صافي "
_______________________________
سائر : نور .. انا مش مصدق .. اخيرا اتصلتي
نور : عامل ايه ياسائر
سائر : انا بقيت كويس اول لما سمعت صوتك
نور : انا بتصل بيك علشان اقولك اني فكرت ف اللي اتكلمنا فيه آخر مرة
سائر : نور لو سمحتي متستعجليش وخدي وقتك ومتتسرعيش انا والله بحبك وعاوزك ومش هبعد عنك تاني و ....
نور فرحت من كلامه : انا كنت عاوزة اقولك اني موافقة ياسائر
سائر بفرحة : بجد يانور
نور : اه بجد .. بس عندي شرط
سائر : انا هنفذ اي حاجة تطلبيها مني قولي
نور : انا وانت هنعيش هنا ومش هنسافر
سائر : اييه !!
_________________________________
ياتري سائر هيوافق ع شرط نور ولا هيختار السفر تاني ويسيبها ..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية