رواية حكاية قمر الفصل الثالث والاربعون 43 - بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الفصل الثالث والاربعون 43
البارت الثالثه والاربعون
حكايه قمر ♥️🌜
نور : انا كويسة ياطنط .. اسر زمانه نازل دلوقتي .. اهو نزل
اسر : اهلا وسهلا اهلا .. ازاي حضرتك
هدي : انا بخير ياحبيبي .. معلش جيت فجأة كدا
نور : لا ياطنط تنوري ف اي وقت .. انا هسيبكم بقا
هدي: ماتخليكي ياحبيبتي
نور : معلش ياطنط بس علشان عندنا عروسة وكدا هروحلها بقا
هدي : عقبالك ياحبيبتي
نور : يارب ياطنط .. يلا عن اذنكم
اسر : اتفضلي ..
هدي : طبعا بتسأل نفسك ايه سر الزيارة دي
اسر : بالظبط.. خير
هدي : انا جيالك بخصوص صافي يااسر
اسر قلب وشه : انا الموضوع بنسبالي انتهي .. انتهي ايه هو مكنش في موضوع من اصله .. وكويس أن حضرتك جيتي يمكن تفهميني وتحاولي تفهمي صافي .. اني مافيش بيني وبينها اي حاجة
هدي : فاهمة يااسر .. بس انت مش عارف حالة صافي اتدهورت ازاي ... مش لازم يكون في بينكم حب .. بس ع الاقل انتو كنتوا اصحاب وعشرة عمر .. متسبهاش واقف جنبها .. والله العظيم انا لو مكنش حالتها وحشة مكنتش جيت لحد عندك .. بس انا حاولت معاها .. واخوها حاول هي مش هتتحسن غير لما ترجع تكلمها
اسر سكت
_______________________
نور : انا جيت
نجلاء : نورتي ياحبيبتي ..
تونة : ايه اللي ف ايدك دا يانور
نور : دا هدية بسيطة لكوكي ..
كنزي : هدية ليا بجد .. وريني كدا الله حلو اوي بصي ياماما الفستان حلو ازاي
نجلاء : ليه كلفتي نفسك بس يانور
نور : هو انا هلقي اعز ولا اغلي منكم يادادة
تونة : ااه يابت يا كنزي انتي وقعتي الواد يالئيمة .. جالك كلامي يانوجة .. تونة متقولش حاجة وتطلع غلط ابدا
ليل : لا ياشيخة
نجلاء بتضحك: اه والله تونة كان ليها نظرة للمستقبل
ليل : ليه ساحرة
تونة : مش سحر ولا حاجة . . بس البت كنزي كانت بتسابلو وحاجات كدا مش قادرة اتكلم
ليل كتمت بوقها : اسكتي يخربيتك .. انتي بتقولي ايه
تونة : بقول الحقيقة اكدب يعني
ليل : لا تنقطينا بسكاتك ..
قمر : ايه رايك يا تونة تطلعي تلعبي برا لحد مانخلص
تونة : لا مش طالعة
نور : ع فكرة كريم قاعد برا بيرسم
تونة : بجد كريم برا
ليل : شوفي البت وبجاحتها
تونة : مالكيش دعوة انتي .. قمر حبيبتي ممكن اطلع اقعد مع كريم
قمر : روحي ياحبيبتي .. بس متزعليهوش ماشي
تونة : حاضر حاضر .. وطلعت تجري
صوت حاجة انكسرت
قمر : ياساتر يارب ايه دا
كنزي : الصوت دا عند ماما
نور : تعالوا نشوفها طيب
قمر : في ايه يانجلاء خير
نجلاء بتعيط : بطلع طقم الكاسات من النيش اتكسر كله
كنزي : انتي كويسة طيب ياماما
نجلاء بتعيط : ف داهية انا المهم الطقم .. كله اتكسر طقم جوازي اتكسر بسببك يافقر انتي
كنزي : يوة وانا مالي انا
نجلاء : اسكتي انا متغاظة منك
قمر : استهدي بالله بس يانجلاء وانا هروح اجبلك غيره
نور : وتروحي ليه بس احنا عايشين مع بعض ولله واللي محتاجينه خدوه من الفيلا .. انتو اصحاب بيت
قمر : خلاص ياليل روحي هاتي الكاسات من الفيلا وانا هلم اللي اتكسر دا .. وانتي يانور حطي ميكاب لكنزي مافيش وقت زمان الناس جاية
ليل : ماشي انا هروح مش هتأخر
نور : يلا ياكنزي
قمر : صلي ع النبي بقا يانوجة
نجلاء : عليه افضل الصلاة والسلام
_____________________
هدي : ع اتفقنا يا اسر
اسر : حاضر هعمل كدا ومش هكسفك .. بس لازم تحاولي تفهميها ان انا وهي مافيش حاجة بينا
هدي : حاضر ياحبيبي بس هي ترجع زي الأول وهكلمها .. شكرا اوي يااسر .. واسفة اني ازعجتك
اسر : لا ولا يهمك انتي تيجي ف اي وقت تنوري
هدي : متشكرة اوي ياحبيبي .. يلا استأذن انا بقا
اسر : اتفضلي هوصلك
هدي ماشية واسر معاها وليل خارجة من المطبخ بالكاسات ... اتقابلوا ليل واقفة بصالها ومصدومة الكاسات وقعت من ايدها
..
اسر طلع يجري عليها : ليل انتي كويسةة
هدي : ليل !!!
_______________________
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية