رواية حكاية قمر الفصل السادس والاربعون 46 - بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الفصل السادس والاربعون 46
البارت السادس والاربعون
حكايه قمر ♥️🌜
تونة شهقت : انت عاوزني اساعدكم ف المسخرة اللي بتعملوها دي .. لا ياحبيبي مش انا اللي استغفل قمر مش انا .. دانا لو شوفتها معاك هقطعلها شعرها كدا
اسر : دانا جيبلك باكو شيكولاتة كبير بالمكسرات .. بس شكلك مش بتحبي الشيكولاتة .. اروح ارجعها بقا
تونة : استنا مين دي اللي مبتحبش الشيكولاتة .. استناني هنا بس هوا وهكون جيبالك ليل
اسر : طب وقمر هتعملي فيها ايه
تونة : هستغفلها عادي هي اول مرة يعني
اسر واقف يضحك عليها
___________________
سهر قعدة ع المكتب سرحانة وبتفتكر اللي حصل من سنين ..
فلاش باك □
سهر : خير يادكتور ماما مالها
الدكتور : انتي ازاي ساكتة عليها كل دا ..
سهر : انا للاسف مش عايشة معاها ومكنتش اعرف انها تعبانة.. خير يادكتور قلقتني
الدكتور : مش خير خالص .. والدة حضرتك عندها سرطان ف الكبد .. وحالتها متأخرة جدا ولازم تدخل العمليات ف اسرع وقت
سهر بخوف : يعني ايه !! يعني ماما ممكن تروح مني .. استحالة
الدكتور : ان شاءالله ميحصلش كدا .. بس ضروري تعمل العملية
سهر داخلة مكتب فاروق وهي مرعوبة
سهر : فارروق الحقنيي
فاروق بعصبية : قولتلك مليون مرة تخبطي قبل ماتدخلي
سهر : انا اسفة يافاروق غصب عني والله بس انا عاوزك ضروري
فاروق : عاوزة ايه
سهر : ماما يافاروق ماما تعبانة اوي ..
فاروق : تعبانة ازاي
سهر : انا كنت بزورها انهاردة لقيتها حالتها وحشة خدتها الدكتور وقالي ان عندها سرطان ف الكبد ولازم تدخل العمليات
فاروق : اه .. لا سلامتها .. عاوزة مني ايه يعني
سهر : انت عارف ان ماما ممعهاش فلوس للعملية دي .. ف كنت عاوزة اطلب منك حق العملية دي علشان انقذها ..
فاروق : انا داخل مشروع والفلوس كلها حاطتها فيه ومعيش فلوس للعملية
سهر : ازاي يعني ممعكش يافاروق .. كل اللي بابا سابوا والشركات .. ازاي ممعكش فلوس
فاروق : يعني ممعيش ايه مش مفهومة دي
سهر : ااه طيب انا عاوزة نصيبي ف ورث بابا
فاروق : والله انا واصي عليكي لحد ماتوصلي للسن اللي تطلبي ف نصيبك
سهر : يعني ايه .. يعني مش عاوز تديني الفلوس
فاروق : والله انا قولت اللي عندي
سهر : حرام عليك .. امي هتروح مني .. انا ماليش غيرها يافاروق ساعدني .. واوعدك مش هطلب منك فلوس تاني بس انقذها ارجوك
فاروق : انا عندي شغل مش فاضي للعب العيال دا
سهر بعصبية : لعب عيال ايييه .. بقولك امي هتموتتت .. انت ايييه مبتحسش مش كفاية انت كنت السبب ف اللي هي وصلتله دا
فاروق : والله أفعالها هي اللي وصلتها لكدا .. ولما تتكلمي مع اخوكي الكبير تتكلمي عدل انتي فاهمة
سهر بتعيط : حاضر يافاروق هسمع كلامك هعمل كل اللي انت عايزه .. بس ارجوك ساعدني وانسا كل اللي فات .. ماما دلوقتي تعبانة وهتموت لازم تساعدني
فاروق : كلنا هنموت ياسهر مش اول واحدة تموت يعني .. يلا بقا انا مش فاضيلك عندي شغل كتير
"بعد أيام راحت المستشفي"
سهر : انا اسفة يادكتور اني اتأخرت بس والله بحاول اجمع الفلوس .. انا جمعت نص الفلوس .. و كنت جاية اقول لحضرتك لو ينفع تدخلوها العمليات وانا والله هجمع الباقي و ...
الدكتور : مافيش عملية خلاص
سهر : يعني ايه ماما خافت
الدكتور : والدة حضرتك اتوفت
سهر : انت بتقول ايه !! لا انت اكيد بتكدب عليا ماما عايشة .. ماما مش هتسبني .. انت بتكدب لااا .. انت بتقول كدا علشان مجمعتش فلوس العملية صح . . طيب انا هجمعهم والله هجيبهم دلوقتي .. هروح اجيبهم واجي ماشي .. مش هتأخر
الدكتور : اهديي ياانسة سهر .. انا بلغتك ان حالتها خطر ولازم تدخل العمليات .. والدتك مستحملتش واتوفت انهاردة ... شدي حيلك
سهر بتصررخ : لاااا ماما مماتتش .. ماما عايشة مش هتسبنيي ... انت كداااب ... ماما عايشة .. *زقتهم وداخلة الأوضة*
الممرضة جاية تمسكها .. الدكتور : سبيها
سهر داخلة لمامتها ببطء وبتترعش وقعدت جنبها :
ماما .. ماما فوقي .. طب انا اسفة اني كنت بعيدة عنك .. اسفة اني كنت سيباكي لوحدك كل دا .. اسفة ع تعبك .. اسفة ع كل حاجة.. انا هبعد عن فاروق .. انا مش عاوزة حاجة خلاص وهاجي اعيش معاكي .. انا مش عاوزة غيرك .. بس فتحي عينك بس .. قوليلي انك هتفضلي جنبي مش هتسبيني لوحدي .. انا ماليش حد غيرك ياماما .. رديي عليا لو بتحبنينيي .. ماماا متسبنيييشش
___
زين : سهر .. سهر
سهر مسحت دموعها بسرعة: زين .. خير كنت عاوز حاجة
زين : اه كنت جيبلك الملف دا ترجعيه و ..
سهر : ماشي سيبوا هنا وهشوفوا
زين : مالك
سهر : مافيش حاجة
زين : مافيش ازاي انتي كنتي بتعيطي
سهر : افتكرت ماما بس .. الله يرحمها
زين : الله يرحمها .. طب لو تعبانة روحي ارتاحي
سهر : لا مش هينفع علشان فاروق مش هيجي .. مش هبقا انا وهو اجازة
زين : طلما تعبانة يولع الشغل
سهر ضحكت : لا فاروق معندهوش الكلام دا .. لو بموت انزل الشغل عادي
زين : للدرجادي!
سهر : واكتر .. بس عادي انا اتعودت
زين : ماشي انا هروح ع المكتب لو احتاجتي حاجة كلميني
سهر : حاضر .. شكرا اوي يازين ع سؤالك
زين ابتسملها : العفو
__________________
تونة : اهي ياسيدي جبتهالك .. فين الشيكولاتة بقا
ليل : يعني انتي مجرجاني من جوا وتقوليلي حاجة مهمة .. وف الاخر يطلع علشان شيكولاتة يامعفنة يام كرش انتي
تونة : اه ياختي علشان الشيكولاتة . . اومال علشان جمال عيونكم .. يلا ياحبيبي هات الشيكولاتة
اسر : بصي اطلعي اوضتي هتلقيها ع السرير سيبهالك .. روحي خديها يلا
تونة : لو ملقتهاش هخلي ليلتكم سودة
اسر : لا عيب عليكي هتلقيها طبعا
تونة بصيتلهم هما الاتنين : ماشي لما اشوف
ليل : عن اذنك بقا
اسر : استني هنا .. يعني انا موزعها علشان انتي تمشي .. راحة فين
ليل : راحة اللبس علشان متاخرش ع الكلية .. خلص عاوز ايه
اسر : عايز اتكلم معاكي شوية
ليل : اتكلم
اسر : بصي ف الأول عاوز اعرف انتي تعرفي ام صافي منين
ليل باستغراب : ام صافي مين
اسر : اللي كانت موجودة امبارح وانتي شكلك اتغير لما شوفتيها
ليل : انا مش فاهمة حاجة .. انت قصدك ان اللي كانت موجودة امبارح دي تبقا ام صافي !!!
اسر : اه
ليل بصدمة : اززاي !!!
اسر : ازاي ايه مالك ياليل
ليل : لا لا مافيش .. بس اقصد انهم مش شبه بعض خالص يعني
اسر : اه .. ماهي مش امها .. هي مرات ابوها .. بس هي ف مقام مامتها وكدا فاهمة
ليل : اه فاهمة
اسر : مردتيش بقا تعرفيها منين
ليل سرحت
اسر : ليل .. روحتي فين
ليل : انا معاك .. كنت بتقول ايه
اسر : كنت بقولك تعرفيها منين
ليل : لا لا مين قال اني اعرفها .. انا معرفهاش
اسر : انتي متأكدة!
ليل : اه اه .. وبعدين ام صافي كانت عندك بتعمل ايه وعاوزة ايه
اسر : ماهو دا الموضوع اللي كنت عاوزك فيه .. انا كلمت صافي
" ليل وشها اتقلب "
اسر : هفهمك هي جتلي طلبت مني اكلم صافي .. علشان صافي حالتها وحشة.. وان انا لما اكلمها هتتحسن .. انا كلمتها علشان مهما كان احنا متربين مع بعض وأصحاب و ..
ليل : وانا مالي بتقولي كدا ليه يعني
اسر : انا بشرحلك علشان متفهميش غلط
ليل : افهم غلط ليه انا مالي اصلا بعلاقتك مع صافي و تكلمها ولالا .. اعمل اللي عاوز تعملوا شئ ميخصنيش
اسر : انتي شايفة كدا !!
ليل : اه ..
اسر : طيب مش هتروحي الكلية
ليل : انت رايح ؟
اسر : اه
ليل : يبقا مش رايحة .. عن اذنك
" دخلت ورزعت الباب ف وشه "
ليل : صافي وقرف انا مالي تعبانة ولا متزفتة .. مش كفاية اني سايبلها اللي بحبه كمان طلعت واخدة ماما .. انسانة أنانية بكرهها
قمر : بسم الله الرحمن الرحيم .. انتي بتكلمي نفسك ياليل
ليل : بفضفض مع نفسي ياقمر
قمر : تعالي فضفضيلي ياحبيبتي
ليل : لا مانا فضفضت مع نفسي خلاص .. اوعدك المرة الجاية هفضفض معاكي .. يلا تصبحي ع خير
قمر : اصبح ع خير ايه مااحنا الصبح ياحبيبتي.. انتي جرا لعقلك حاجة
ليل : اه صح احنا الصبح .. طيب انا راحة انام بقا
قمر : وكليتك
ليل : مش رايحة انا حرة مش عاوزة اروح الله
قمر : مالك يامجنونة ع الصبح
ليل : ماليش ياقمر مضايقة اوي اوي .. ماتقومي تعمليلي ست سبع سندوتشات كدا علشان نفسيتي وحشة
قمر : انتي مش كنتي هتنامي دلوقتي
ليل : انام ايه ياقمر مااحنا لسه صاحيين
قمر بصوت واطي : اه صح عندك حق .. البت شكلها اتهبلت
ليل : بتقولي حاجة ياقمر
قمر : لا ياحبيبتي سلامتك
___________________
وليد قاعد مع هنا ف كافية وهنا بتضحك جامد
هنا : لا انت دمك خفيف اوي بجد
وليد : وانتي لسه شوفتي حاجة .. دانا هعملك ارجوز هنا لو تحبي
هنا ضحكت : لا مش للدرجة
واحد شدها من ايدها
... : انتي زودتيها اوي
وليد : ايه دا مين دا
هنا : انت اتجننت .. انت ازاي تعمل كدا
ماجد : انا هوريكي الجنان ع حق لو مجتيش معايا دلوقتي
وليد : مين دا ياهنا
ماجد : مالكش دعوة بيها
وليد : انت عبيط ولا ايه .. ماتنطقي مين دا
هنا : دا ماجد ابن عمي
وليد : هو علشان ابن عمك يبقا يمد ايده عليكي يعني
ماجد : اه وامد ايدي عليك انت شخصيا
وليد : طيب ماتوريني نفسك كدا ياروحمك ..
وليد زقوا جامد وقعوا ف الارض وهجم عليه ضربوا ف وشه
.. والشباب اتجمعوا وبعدوهم عن بعض وماجد صاحبه مسكوه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية