رواية روح الفهد الفصل الرابع 4 - بقلم بسمله احمد
رواية روح الفهد الفصل الرابع 4
البارت الرابع
واخدها للمكان المجهول
قاسم: غمضي عينك يا روح
روح: لازم
قاسم: ايوة لازم
روح: حاضر بس بسرعه
قاسم: تمام بس يلا
وغمضت عنيها وقاسم مسك ايدها ونزلها من العربيه ومشي بيها ودخل المكان
روح: يلا يا قاسم
قاسم: لحظه بس
روح: عيوني وجعتني
قاسم: خلاص هانت اهو..... يلا فتحي عينك
روح وهيا بتفتح عنيها: وااااو ايه ده
كانو في مطعم وقاسم كان حاجز دور كامل مكنش فيه اي حد كان متزين بالورد بطريقه جميله جداً جداً والسفره عليها ورد وشمع وفيه بوكيه ورد وهديه روح وهي بتشاور لقاسم: الحاجات دي ليا انا
قاسم هز راسه بايوه روح راحت عند الرساله ومسكتها وبدات تقراها
روح: افتحي الهديه روح بصت لقاسم اللي قالها: افتحيها
روح فتحت الهديه اللي لقت في الغطاء ملزوق شيكولاتات كتيره حطت ايدها في الصندوق الكبير (الهديه) اول حاجه مسكتها شيكولاتات طلعتهم نزلت ايدها تاني لقت علبه بتاعت اكسسوارت فتحتها لقت فيها طوق مصنوح من الالماظ ومكتوب في مقدمه الطوق روح القاسم روح عنيها دمعت ونزلت ايدها تاني طلعت علبه تانيه فتحتها لقت فيها اساور مصنوعه بطريقه جميله جداً شكلها هادي يشدك ليها الاسوره كانت جايه بطريقه جميله جدا
وكملت لقت شيكولاتات كتيره جدا جدا وشيبسي وبسكوت من جميع الانواع
روح بصت علي قاسم: كل ده ليا انا
قاسم هز راسه و نزل علي رجله وطلع من جيبه علبه صغيره بس كان شكلها جميل جداً واللي كان في العلبه اجمل فتح قاسم العلبه وطلع منها خاتم
قاسم: روح تقبلي تكوني مراتي
روح: ما انا اصلا مراتك يا قاسم
قاسم: بس انتي كنتي مش موافقه والمره دي انتي اللي هتختاري
روح: موافقه يا قاسم
قاسم لبسها الخاتم روح: بس انت مش لابس خاتم وانا مكنتس اعرف قاسم طلع علبه تانيه من جيبه وعطاها لروح روح فتحتها لقت خاتم قاسم لبستهوله في ايده
روح عيطت قاسم جري عليها: مالك يا روحي فيه ايه... المكان وحش.. طب انا عملت حاجه غلط... طب فيه حاجه مش عاجباكي
... خلاص تعالي نمشي يلا قومي
روح حضنته جامد وفضلت تعيط جامد قاسم حس باحساس غريب جداً اول مره يحس بيه حضن روح وفضل يطبطب عليها: مالك يا روح مالك يا حبيبتي في ايه بتعيطي ليه... طيب انتي زعلانه مني... في حاجه بتوجعك طيب قاسم وهو بيشتالها تعالي اوديكي المستشفي
روح: لا مش تعبانه بس قعدني بس علشان مينفعش كده
قاسم: امال بتعيطي ليه
روح: اتأثرت بالموقف بس
قاسم: اتاثرتي بالموقف تعيطي
روح بضحك: معلش انا كده بس قعدني بس
قاسم: حاضر وقعدها متعيطيش بقا ومسحلها دموعها
روح: حاضر
قاسم: روحي اغسلي وشك
روح: فين الحمام
قاسم: وانا ايش عرفني
روح: بجد
قاسم: استني وضغط علي الجرس وبعد دقيقتين الجرسون جيه
قاسم: لوسمحت فين الحمام
الجرسون شاور علي الحمام
قاسم: شكرا
روح: انا هروح انا
قاسم: ماشي وبص للجرسون وبدا يطلب الاكل اللي بتحبه روح بعد ما عرف من ريم هيا بتحب ايه
روح رجعت بس لقت الاكلات المفضله ليها علي السفره
روح بصت للاكل باستغراب: قاسم هو ايه ده انا بتخيل ولا ايه
قاسم: ايه مالك مش ده الاكل اللي بتحبيه
روح: يعني مش بتخيل بس انت عرفت منين
قاسم: عرفت بطريقتي الخاصه بس يلا علشان ورانا مشوار
روح: تمام وقعدت وبدات اكل بس قاسم كان بيبص عليها
روح: قاسم مش هتاكل ولا ايه
قاسم: لا هاكل اهو وبدا ياكل
بعد شويه خلصو اكل
روح: يلا نروح بقا
قاسم: اهدي بس وتعالي معايا
روح: يلا يا قاسم بقا
قاسم: حاضر تعالي بس
واخدها للعربيه وركبها
روح: هنروح فين دلوقتي
قاسم: مالك يا روح هخطفك مثلا اهدي
روح: مش قظدي
قاسم: خلاص يا روح اهدي يلا بقي علشان المكان ده انتي هتفرحي بيه اووي
قاسم اخد روح لمكان كان مضلم جدا
روح : قاسم انا بخاف من الضلمه يا قاسم
قاسم نزل من العربيه وفتحلها الباب ونزلها
روح: لا لا مش هنزل مشينا بسرعه
قاسم: روح تعالي بس ومتخافيش
روح بخوف: لا لا والنبي يا قاسم انا خايفه
قاسم: تعالي يا روح متخافيش امسكي فيا ومتخافيش
روح مسكت فيه جامد وقاسم ضمها ليه علشان يقلل خوفها قاسم اخدها ودخلها المكان واول ما دخلوا النور اتفتح
روح بصت لقاسم بسعاده وجريت علي الالعاب لانهم كانوا في الملاهي
روح: تعال يا قاسم
قاسم: لا بلاش العبي انتي روح نزلت من اللعبه وراحت لقاسم وبدات تشد
روح: يلا يا قاسم بقا تعال العب معايا علشان خاطري يلا بقا تعال العب معايا شويه بس
قاسم: حاضر
روح مسكت ايده وبداو يلعبو وفضلو يلعبو
روح بضحك: تعبت مش قادره رجلي وجعتني جامد مش قادره خلاص
قاسم اشتالها وسط كسوف روح: يلا علشان انا هموت وانام خلاص مش قادر
روح: شكرا علي كل حاجه عملتها كان اليوم حلو اووي
قاسم: كان حلو بوجودك يا روح
روح ووشها احمر: وبوجودك
وركبوا العربيه وراحوا علي البيت واول ما دخلوا لقوا ريم وعبدالرحمن قاعدين علي الكنبه واول ما شافتهم
ريم: ايه ده ايه ده احنا اتطورنا بقي وبقينا بنخرج وهدايا ومن غيري
قاسم بضحك: مراتي ملكيش دعوه
ريم: بقي كده يا قاسم
قاسم : ايوة معنديش غير كده
ريم: حاضر يا قاسم
روح: ريم انتي زعلتي ولا ايه
ريم وهي بتمثل انها زعلانه: ملكيش دعوه بيا
روح قربت من ريم: عليا انا بردو يا كلب البحر ده انتي معندكيش دم اصلا
ريم لفتلها: رووووووووووووووووح
روح ببرود: نعم يا ريموا
ريم: انتي مستفزه اوووي
روح بضحكه وباستفزاز: ميرسي ليكي بجد من قعدتي معاكي بقيت زيك
ريم: يا بنتي انتي جايبه البرود ده منين
روح ببرود: انتي عايزاني ابقي تربيت جدك ومبقاش بارده ده انا كنت باكل برود يا بنتي والله
قاسم بضحك: ههههه يخرابي علي ريحة الشياط اللي طالعه في حد بيولع هنا
ريم: قاااسسسسممم
قاسم: ايوة يا شياط قظدي بركان قظدي ريم
ريم بصويت: عاااااااا انا طالعه فوق احسن ما اولع روح فضلت تضحك هي وقاسم وعبدالرحمن
قاسم: مش هتتعشي يا ريمو يا حبيبتي
والباب خبط والمساعده فتحت الباب ودخل عماد
قاسم: عمده تعال
عماد: انا شامم ريحت خيانه في الموضوع
قاسم: لا دي مش ريحت خيانه دي ريحت شياط ريم
روح: خلاص يا قاسم دي صحبتي مسمحلكش تتكلم عليها في غيابها
قاسم: اه ملاك نازل من السما يا ناس علي اساس مكنتيش بتستفزي فيها بقالك ساعتين
روح: مين انا خالص محصلش
قاسم: واللله
روح : طب والله انت ظالمني خالص
قاسم: ده انا طلعت مفتري وانا معرفش
عماد لعبدالرحمن:بودى حبيبي وحشتني
عبدالرحمن:يا ابني متقوليش بودي دي بتضيع هيبتي يرضيك
عماد:لا ميرضنيش بصراحه
وقعد يتكلم مع عماد
~~~~~~
اما في المطبخ فدخلت روح
روح: السلام عليكم
سوزان: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالي يا روح
روح وقفت جمبها: مش محتاجه مساعده يا طنط
سوزان: انا خلصت ومتقولليش يا طنط قليلي ماما او سوزي زي ما قاسم وريم وعماد بينادولي علشان انتي بنتي زيهم بالظبط
روح عنيها دمعت وخلاص عايزه تعيط لانها افتكرت مامتها المتوفيه سوزان شافت دموعها
سوزان: مالك يا روح
روح بعياط: مفيش يا طنط قظدي يا ماما
سوزان: اديكي قولتيها ماما في حد بيخبي علي مامته يا روح
روح وهي بتعيط: ماما وحشتني اووي
سوزان وهي بتحضنها : ادعيلها بالرحمه يا روح هي اكيد زعلان انك بتعملي في نفسك كده هي في مكان احسن يا روح
روح: اكيد بس وحشتني اووي
سوزان: اعتبريني زيها يا روح متزعليهاش اكيد شايفاكي وزعلانه عليكي
روح بعد شويه بطلت عياط
روح: شكرا جدا يا ماما
سوزان: مينفعش تشكريني مش انتي قولتي ماما
روح: هساعدك في نقل الاكل علي السفره
سوزان: تمام
وبداو ينقلوا الاكل علي السفره
سوزان: ناديلهم يا روح
روح: حاضر وراحت تنادي لقاسم وعبدالرحمن وريم وعماد
روح ووصلت عند قاسم وعماد وعبدالرحمن بس ملقتش قاسم
روح: عمو يلا علشان العشا
وراحوا علشان العشا
روح طلعت عشان تنادي لريم وقاسم بس مكانتش تعرف اوضهم فين
روح فضلت تفتح في الاوض وكانوا فاضين وكان لسه اوضتين بس
راحت خبطت علي اول اوضه لقت ريم رضت عليها فتحت لقيتها قاعده علي سريرها وبتقرا قرآن
روح راحت لريم: انتي زعلانه مني
ريم: لا يا قلبي انا عارفه انك بتهزري
روح: طب يلا علشان تتعشي يا ريمو
ريم: حاضر
روح: ايوة كده يا قمر انتي
ريم: في حد تحت
روح: ايوة عماد صاحب قاسم
ريم: تمام
روح: بقولك يا بت يا ريمو ممكن تدخلي انتي تنادي لقاسم علشان يتعشي وكده يعني
ريم: مش انتو ابتديتوا شغل جوزي ومراتي روحي نادي لجوزك
روح: اسفوخص عليكي يا ريم الكلب
وطلعت روح من اوضة ريم ووقفت قدام اوضة قاسم بترد وبعدين قالت انا مالي بس مينفعشلازم يتعشي
روح: هو انا بقيت خوافه كده ليه اجمدي كده يا روح وخبطت علي باب الاوضه لا رد خبطت تاني لا رد
روح كانت بس قالت: يعني هو ماسكني فسح وخروجات من الصبح وجابلي شيكولاته ووداني الملاهي ووداني اتغدي وانا استخصر فيه العشا حرام عليا انا بقيت ظالمه ليه كده مبدهاش بقي علشان ابقي عملت الللي عليا انا هدخل ان ملقتهوش في الاوضه مش هدور عليه وابقي عملت اللي عليا هو ممكز يكون نايم يلا انا هدخل اشوفه روح كانت خايفه اووي بس دخلت لقت الاوضه لونها اسود كان شكلها جميل اووي وكانت كبيره جدا وكان فوق سريره صورته كان شكله حلو اووي روح لقت اااوضه تلت اوض في بعض اوضه فيها سريره وصوفا ومكتب والتانيه لقيتها ازاز وخمنت انهاال dressing room بتاعته والتالته اكيد الحمام
روح راحت قدام ال dressing room وخبطت لا رد
روح وهي مغمضه عنيها: قاسم انت هنا يا قاسم لم ياتيها رد
روح: انا هطلع زي ما دخلت وكانت هتفتح عنيها روح: لا لا مش هفتحها هفضل قفلاها علشان لو كان في الاوضه اما اطلع بره ولسه جايه في دماغها وكانت هتقع بس قاسم حط ايده في وسطها بسرعه وهي كانت فتحت عنيها وقاسم كان لافف فوطه علي خصره ومش لابس حاجه وهي كانت ماسكه فبه وشردو في عيون بعض قاسم وروح اخيرا فاقوا واخدوا بالهم من وضعهم وبعدو عن بعض بسرعه وروح غمضت عنيها ووشها كان احمر خالص خالص
روح: انا اسفه اني دخلت الاوضه وانت متعرفش بس جيت علشان اناديلك علشان العشا وفضلت اخبط محدش رد
قاسم: تمام براحه وانتي ماشيه علشان ولسه هيكمل كلامه كانت هتقع مسكها بسرعه
قاسم وقفها وراح علي اوضة اللبس وهي كانت واقفه قدامها ومغمضه عيونها
قاسم من جوا الاوضه: روح تنا دخلت الاوضه فتحي عينك وامشي عادي
روح: طب انت فين دلوقتي
قاسم: في الاوضه بتاعت اللبس افتحي عينك وامشي عادي علشان متقعيش
روح: حاضر وفتحت عيونها ملقتوش جريت بسرعه برا الاوضه ونزلت تحت بسرعه لقت ريم وعبدالرحمن وسوزان وعماد
وقاسم نزل وراها
سوزان: قاسم روح تعالوا يلا علشان العشا
روح وقاسم: حاضر يا ماما
وقعدو جمب بعض وبداو اكل وبعد شويه خلصوا
ريم: ادخلوا ناموا يلا بلاش نسهر النهارده علشان انا تعبانه وعايزه انام خليها بكره
قاسم وروح: حاضر
وكل واحد راح اوضته وناموا في سلام وامان بعد يوم طويل ومتعب
Basmala Ahmed
•يتبع الفصل التالي (رواية روح الفهد) اضغط على اسم الرواية