Ads by Google X

رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الرابع 4 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية حياتي ابتدت بيك كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الرابع  4

حنان… ادخلي حطي شوي ميكب علي وشك
رهف… ماما عاجبك كدا ولا ادخل ومطلعش خالص
حنان… هوف خدي الصينيه بتاعت العصير ودخلهالهم
رهف… هوف هاتي وخدت الصينيه ودخلت
رهف… سلام عليكم وعينها في الارض
محمد… ادخلي ياحبيبتي سلمي علي عريسك
رهف… ازي هو انت
رهف… معتز اي جابك هنا
محمد… جابه كيف في اي يارهف يابنتي هو ده العريس بس هو انتي تعرفيه
رهف… معتز يبقا وقطع كلامها معتز
معتز… انا ابقا زميلها في الكليه ياعمو
محمد… بجد انتو زمايل طيب كويس اقعدو انكلمو مع بعض وانا شوي واجي وشوفي اي رايك يابنتي
رهف بعصبيه… تمام يابابا
بعد ما محمد طلع
رهف… معتز اطلع من بيتي يلا

معتز… هس هس الصوت العالي وحش عليكي ومش هتستفادي حاجه منه
رهف… انت عايز اي يامعتز مني
معتز… مش عايز حاجه غيرك
رهف… وانا قولتلك مليون مره اني مش عايزاك
معتز… ليه طيب مهو انتي كنتي بتحبيني
رهف… مش فاكره عشان انا محبتكش
معتز… حبتيني يارهف وبطلي كدب بقا
رهف… انا مش كدابه ويلا اطلع بر
معتز.. اخر كلام عندك يعني
رهف… اه
معتز… تمام ياحلوه بصي بقا لو موافقتش انا هوري لباباكي ومامتك الشات بتاعنا بتاع زمان لم كنتي بتكلميني وتقوليلي انك بتحبيني ومش عايزه حد غيرك
رهف… انت انسان زباله انت كيف تعمل كدا
معتز… مالكيش فيه فكري توافقي بالاحترام ولا اوري لاابوكي العياله اللي شيفاكي الشيخه في نظرهم
رهف بعصبيه… وربنا لندمك يامعتز ماشي
معتز… ههههه انتي عامله زي القطط وجبانه ياعثل يلا اطلعي نادمي بابا محمد وقوليلو انك موافقه يلا ياحلوه
رهف بصتلو بقرف وطلعت بر وهو قعد مكانه
محمد… ها يابنتي موافقه
رهف بحزن… اه موافقه
محمد… الف مبروك ياحبيبتي وهو شاب كويس
حنان… لولولولولوي الف مبروك ياقلبي وحضنتها والكل قعد يباركلها
رهف… بعد اذنكم وسابتهم ودخلت اوضتها وقفلت الباب
حنان… مالها دي
محمد… اكيد فرحانه يلا انا هدخل اتفق مع الشاب عشان يجيب اهله ونخلص الكلام
حنان… تمام روح
رهف في اوضتها اترمت علي السرير وقعدت تعيط سهيله عماله ترن وهي تكنسل وفضلت تعيط لحد ما نامت
الصبح رهف صحت علي التلفون وهو بيرن وصوت مامتها وهي بتخبط علي الباب
حنان… يابت قومي شوفي تلفونك اللي عمال يرن وعندك جامعه ولا لا
رهف… خلاص قومت ياماما اهو
حنان… طيب قومي لا
رهف… حاضر ومسكت التلفون… الو ايو ياسهيله
سهيله… وحيات امك مش راضيه تردي عليا ليه يازباله من امبارح وربنا لم اقابلك لنفخك يارهف يابنت محمد
رهف… بطلي كلام مصدعه لوحدي
سهيله… لا والله لم نتقابل بس المهم اخلصي قومي البسي ويلا عشان الجامعه
رهف.. مش هروح النهارده
سهيله… وحيات امك قومي اخلصي
رهف… بجد مش قادرها
سهيله… رهف انا عارفه ان العريس كان معتز فقومي ويلا تعالي
رهف… عرفتي كيف
سهيله… لم انتي مكنتيش بتردي عليا قلقت عليكي ورنيت علي مامتك وعرفتني كل حاجه
رهف… اممم تمام شوفتي اللي حصل والدمعه نزلت من عينها
سهيله… حبيبتي البسي وتعالي نتكلم وبطلي عياط عشان خاطري
رهف… حاضر هقوم اغير واجي
سهيله… تمام ياحبيبتي سلام دلوقتي
رهف… سلام
وقفلت مع سهيله وقامت تلبس
عند فهد
سمر… في اي ياماما مانا بحاول اهو اقرب
ايمان… فين المحاوله دي انتي هتفضلي هبله لحد ايمتا
سمر… انا مش هبله اعمل اي مدام هو مش معبرني
ايمان… حاولي تقربي زي اي اتنين بيحبه بعض
سمر… طيب هحاول
فهد دخل عليهم من بر وهم في الصاله
فهد… صباح الخير
ايمان… صباح النور كنت فين يافهد علي الصبح
فهد… كنت بجري شوي الجو كان حلو الصبح وانا بحب اطلع اجري شوي
ايمان… تمام ياحبيبي وخبطت سمر في كتفها عشان تتكلم
سمر… اعملك فطار يافهد
فهد.. ياريت والله عشان شوي كدا هروح مع جدي المزرعه
سمر… من عيوني الفطار شوي وهيكون جاهز
فهد… تسلمليلي يلا سلام وسابهم وطلع علي اوضته
عند رهف خلصت وراحت الكليه
سهيله اول ما شافتها خادتها في حضنها
رهف بحزن… عامله اي
سهيله… متزعليش
رهف… شوفتي اللي حصل
سهيله… اهدي بس متعيطيش وتعالي نقعد وحكيلي
رهف بعياط… شوفتي الحيو. وان خلاني وافقت غصب عني عشان لو رفضت كان هيوري بابا الشات اللي بينا القديم وقت ما كنت بحبه
سهيله… يابن ال… وانتي وفقتي
رهف… يعني اعمل اي بابا لوحدي عرف بللي حصل كان موتني وماما كانت هتزعل جامد مني
سهيله… اهدي طيب ياروحي وخدتها في حضنها اهدي بس ونفكر نعمل اي
رهف… تعبت ليه الدنيا كلها جي ضدد ومش حباني اتبسط شوي
سهيله… اهدي بس دانتي اللي دايما مؤمنه وبتقولي ان اي حاجه بتحصلنا خير بس احنا نرضا وربنا هيعدي كل حاجه وهنشوف الخير اللي بعدو
رهف… تعبت بجد ياسهيله
سهيله… وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم صح ولا غلط
رهف… ونعم بالله ومسحت دموعها يلا نروح المحاضره
سهيله… يلا ياروحي وخير ان شاء الله
رهف… يارب يلا
عند فهد قعدين الكل ومتجمعين يفطرو
الجد… ايمان يابنتي ابقا رني علي خالد ابني قوليلو ينزل النهارده عشان هننزل مصر بكرا انا وهو
ايمان بستغراب… ليه ياعمي في حاجه
الجد… معتز في بنت عجبته وهنروح نشوفها انا وخالد ابوها ونشوف هنعمل اي
الجده… بجد ياحج بس كيف هو يتجوز قبل فهد
فهد… انا مش هتجوز ياجدتي دلوقتي جوزه هو
الجد… فهد شد حيلك بقا عايز افرح بيك
فهد… ان شاء الله قريب ياجدي
الجد… ان شاء الله متيجي معانا بكرا مصر
فهد… مينفعش عندي شغل لو خليكم بعد بكرا تمام عشان انا هخلص بكرا شغلي وهنزل بعد بكرا
الجد… مينفعش هو حدد مع ابوها ان احنا نروح بكرا
فهد… خلاص روح انت وعمي خالد
الجد… تمام يلا دلوقتي نروح المزرعه
فهد… يلان ياجدي
عند رهف
سهيله… الحمدلله خلصنا يلا نطلع بقا نتمشا شوي قبل منروح عشان لسه بدري
رهف… يلا
سهيله… يلا ياقمري
وهم ماشين معتز قابلهم
معتز… رايحين فين كدا
رهف بصت الجنب التاني
سهيله… ليه وانت مالك
معتز… مالي كيف لازم اعرف كل حاجه ما دي هتبقا مراتي قريب
رهف… انا مش هبقا مرات حد
معتز.. اعدلي كلامك معايا واتكلمي عدل ياحلوه انتي سامعه
سهيله… انت واحد زباله جدا
معتز… رهف قولي لصحبتك تتلم عشان انتي اللي هتنضري رايحين فين اخلصو
رهف… رايحين نتمشا شوي قبل ما نروح
معتز… تروحي عليه البيت علطول مافيش حاجه اسمعا هتمشا انتي سامعه
رهف… حاضر سلام وسابته ومشت
سهيله… انتي اي الهبل ده فين رهف الشجاعه
رهف بعياط… رهف الشجاعه تعبت وماتت خلاص يلا نروح ارجوكي
سهيله بحزن علي صحبتها…ماشي يلا
رهف روحت دخلت اوضتها وقفلت الباب وفضلت قاعدها في اوضتها
عند فهد
خلص وروح هو وجدو من المزرعه في البيت بقا
سمر… حمدالله علي السلامه يافهد ياحبيبي
الجده بصتلها… اي اللي بتقوليها ده يابت
سمر… بخوف في اي ياجدتي
فهد… بتهزر ياجدتي مفهاش حاجه الله يسلمك ياقمر فين الاكلج
سمر… هدخل اجيبهولك دلوقتي
فهد… تمام روحي
بعد ما سمر مشت
فهد… براحه هي صغيره وبتهزر وانا زي اخوها وعادي
الجده… مينفعش برضو
فهد… جدتي اهدي عليها
الجده… حاضر
سمر جابت الاكل وجت… الاكل اهو
فهد… حطيها وتسلم ايدك
سمر.. علي اي ده حاجه خفيفه
فهد… تسلمي بجد وقعد ياكل
الجده… امك فين ياسمر
سمر… معرفش ياجدتي طلعت
الجده… استغفر الله العظيم طيب
فهد… الحمدلله انا شبعت
الجده… انت لحقت
فهد… اه كدا فل يلا هطلع انام عشان تعبان
الجده… تمام ياحبيبي روح
فهد… يلا نصبحو علي خير
الجده وسمر… وانت من اهل الخير وفهد طلع علي اوضه ونام
تاني يوم
رهف صحت ولبست وجت تطلع من البيت
حنان… رايحه فين
رهف… رايحه الجامعه
حنان… اقعدي عشان اهل العريس جاين النهارده ومينفعش تطلعي
رهف… هف طيب ورجعت دخلت غيرت عشان تساعد امها في البيت
عند فهد صحي ونزل فطر
فهد… انتو لسه ما مشتوش
الجد… ماشين اهو يلا سلام ياولدي
فهد… سلام ياجدي خلي بالكم من نفسكم
الجد… حاضر ياولدي سلام وسابهم وطلع ركب العربيه ومشي
سمر… فهد خدني معاك المزرعه بقا مدام جدي مش هيكون هنا
الجده… مينفعش هتعملي اي هناك
فهد… سيبيها تيجي معايا
الجده… دايما مدلعها كدا
فهد… زي بعضو يلا نمشي ياسمر
سمر بفرحه… يلا
عند رهف خلصت مع مامتها
رهف… انا تعبت كفايه بقا
حنان… تمام يلا روحي البسي وجهزي نفسك
رهف… حاضر ودخلت الاوضه تلبس والضيوف جت وهي بتلبس سهيله رنت عليها
رهف… نعم
سهيله… مالك
رهف.. جو بر وماما هتناددم عليا دلوقتي اطلع ليهم حاجه يشربوها
سهيله… اممم طيب روحي ياعروسه
رهف… اتلمي عشان مش طالبه
سهيله… طيب روحي وابقا كلميني بعد ما يمشو
رهف… حاضر سلام
حنان… يارهف تعالي
رهف طلعت… نعم ياماما
حنان… يلا خدي دول واطلعي روحي عند الضيوف
رهف… هوف حاضر واخدت العصير وطلعت
رهف وهي داخله… سلام عليكم
الكل… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الجد… تبارك الرحمان بسم الله قمر
رهف… تسلم
الجد… تعالي اقعدي جمبي
رهف… حاضر ياجدي
الجد… اول مره تختار حاجه كويس يامعتز والله انا موافق
خالد… وانا كمان موافق
الجد… طيب يبقا علي البركه الخطوبه اي رايكم نخليها بكرا بدل منرجع ونيجي تاني
محمد… معنديش مشكله موافق
الجد… طيب علي البركه نقرا الفاتحه كدا
الكل قعد يقرا الفاتحه ورهف قاعدها زعلانه وحزينه
الكل…. ولا صدق الله العظيم
الجد… يلا هنمشي دلوقتي وبكرا نتقابل في الخطوبه ان شاء الله
محمد… ان شاء الله
الجد… يلا سلام عليكم ومشيو
رهف بعد مهم مشو دخلت الاوضه وترمت علي السرير وبدات تعيط

google-playkhamsatmostaqltradent