رواية قلوب عاشقه الفصل الرابع 4 - بقلم اماني المغربي
رواية قلوب عاشقه الفصل الرابع 4
صلوا علي رسول الله ""قلوب عاشقة""((4))
نور...بصراحة بصراحة عاوزة اكل رنجة وفسيخ
جاسر🥴....نعم ي اختي انتي عارفة الساعة كام دلوقتي
نور. ..حتي لو الساعة 2 الفجر انا همو...ت واكل فسيخ وبعدين مش انت الي قولتي هجبلك كل الي نفسك فية
جاسر....اه بس مش فسيخ ورنجة الساعة واحدة ي حبيبتي والمفروض اننا عرسان الناس تقول عليا اي
نور. ..تقول واحد بيحب مراتة لدرجة انت نزل يجبلها الي هي عاوزاة في ليل دخلتهم
صمت الاثنين عن الحديث ونظراتهم لم تتفارق
جاسر. ...احم انا نازل اشوفلك النص...يبة دي هجبهالك منين
تاخر جاسر كثيرا فقلقت نور كثيرا علية خاصة انة نسي موبيلة في المنزل فقررت ان تنزل وتبحث عنة وهي تأنب نفسها لانها جعلتة ينزل في وقت متاخر كهذا
دخل جاسر وهو قرفان من الي شايلة....نور ي نور اي دا انتي كنتي لبسة وراحة علي فين
نور. ...كنت نازلة ادور عليك لما اتاخرت
جاسر...لي شيفاني عيل صغير هدوري علية
نور....تصدق انا غلطانة هات هات خليني اكل اصلي هموت من الجوع
جاسر🤢 خدي ي اختي وحسك عينك اصحي الصبح والاقي اثر له في الشقة
نور. ...هي دا يعني مش هتاكل معايا
جاسر. ....دا علي اساس انك مش عارفة اني بقرف منة
نور....ما تجرب مش هتخسر حاجة
نظر لها بقرف وتركها لكي ياخذ شاور لكي تزول تلك الرائحة الكريها من جسدة
بما ان ابن النهاردا الجمعة محدش ينسي يقرا صورة الكهف حتي لو صفحة واحدة استغفر ربنا
بداء يفتح عينة بصعوبة فوجدها تنظر له وتبتسم فظن انه حلم فقام بسحبها لتنام بين احضانة
نور بضيق ....انت بتعمل اي ي جاسر ابعد عني
انتفض من فراشة....نور انتي اي الي جابك هنا وازاي دخلتي الشقة
نور....صح النوم ي عريس انت نسيت ولا اي
تذكر ما حدث ليلة امس وإنة تزوج من حبيبة عمرة بالامس ولكنها للاسف زيجة ناقصة
تنهد بحزن. ...وانتي الي جابك اوضة نومي مش احنا اتفقنا انك متقربيش منها
نور. ..انا جيت اصحيك بس لان خالتي واقفة علي الباب بقالعا نص ساعة وعمالة تخبط وانت ولا هنا
جاسر. بضيق. ...وسيباها دا كلة اجري روحي افتحيلها
نور....حاضر
اتفضلي ي خالتوا
هتفضل ماتفضلش لي هو مش بيت ابني ولا اي وبعدين اي بقالي نص ساعة واقفة علي الباب مش راضيين تفتحوا لي ولا صدقتوا انكوا عرسان جداد ولا اي
جاسر.....مااااماااا
نور ....عن اذنكوا
ام جاسر.....اففف اي الريحة النتنة دي كانكوا دفن.ين قت..يل في البيت هي ست نور لحقت تعف...ن الشقة ولا اي
تنهد بضيق....ماما ارجوكي وبعدين الشقة ولا فيها ريحة وحشة ولا حاجة
نور...... اتفضلي ي خالتي العصير
ام جاسر....هو انا بتاعة عصير ولا اي قومي حضري ليا فطار واوعي تجبيلي من لكل العرايس دا
كادت ان تذهب ولكن جاسر اوقفها....استني ي نور لو عاوزة حاجة ي ست الكل اطلبيها مني انا لان نور دلوقتي هي اميرة المكان فطلبي وانا الي هنفذ ومتنسيش ي ماما انها قبل ما تكون مراتي فهي بنتك حبيبتك الي ربتيها علي ايدك
ثم تركهم وغادر ليعم الصمت علي المكان فهي غاضبة كثيرا منها لانها كس...رت قلبة ابنها وعندما هرب ذالك الند...ل قبل ليلة الزفاف هرولت لابنها لكي يمنع عنها الفض..يحة
نور.....انا عارفة اني كنت انا...نية واني جيت علي جاسر كتير خاصة لما عرفت انة بيحبني بس والله العظيم كان غصب عني دا كلة ولما لؤي سابني ملقتش غير جاسر هو الي يساعدني عشان مسمحش لحد يكسر عين اختك بكلمة
تعاطفت خالتها معها بعدما سمعت حديثها وقامت بحضنها وهتفت بمرح. ...قومي بسرعة معايا اصل دا ابني وانا عارفاه مبيعرفش يقلي بيضة
لتضحك الاثنتين ويذهبوا ويعدوا اجمل فطور معا
وتمر الايام ويلازم جاسر نور طول الوقت خاصة بعدما اخذ القرار في الاستمرار معها حتي بعد ولادة المولود
نور بحزن. ..جاسر
هتف بحب....نعم
نور. ...انا حابة اشكرك جدا علي كل الي عملتة معايا انا بجد مش عارفة هرد ليك الجميل دا إزاي
جاسر.....اي الهبل الي بتقولية دا سبق ووقولتلك الي بنا اكبر بكتير من كلمة شكرا
نور. ...انا عارفة بس بما انا النهاردا اخر يوم لينا مع بعض حبيت اشكرك علي كل حاجة
جاسر....اخر يوم لي بتقولي كدا
نور. .لاننا كدا بقلنا شهرين متجوزين وانا وعدتك اني هحررك مني ومن ابني بعد شهرين
قام بمسك يدها بهيام. ..ومين قالك اني عاوز اتحرر منك ولا من ابنك انا حبيتك فوق الحب حب وما اقدرش اتصور يومي يعدي عليا من غير ما اشوفك ولا اشوف طلبات ابنك المجنونة ((قصدة علي الوحم) انتي بقيتي النفس الي بتنفسة ي نور بس لو انتي لو حبة تبعدي وتتطلقي انا مش همنعك لاني مش الراجل الي يقبل عيش مع واحدة قلبها مع
لم تجعلة يكمل باقي حديثة حيث اقتربت منة وقامت بتق...بيلة
وهكذا استمر جاسر مع نور حتي ولدت
هنأهم الجميع بوالدهم استغل جاسر انشغالهم بالمولود وهمس لها في أذنها. ...انا اقدر كدا اقول انك هتكوني مراتي علي سنة الله ورسولة واقدر أبو...س براحتي
احمر وجهها من الخجل لتلاحظ خالتها الامر. ...انت قولتلها اي ي واد خلاها شبة الطماطمية كدا
قبل ان يرد سمع اكرة صوت بات يمقتة في العالم
انت جااااااي تعمل اي هنا ي حيواااااااااان
كاد ان يهجم علية ويقطعة إرب ولكن والدته ووالدت نور منعوة
هتف لؤي بكل برود العالم. ... جاي اشوف مراتي وابني
🙂🙂🙂🙂🙂 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂
•تابع الفصل التالي "رواية قلوب عاشقه" اضغط على اسم الرواية