رواية احلام المراهقة كاملة بقلم هي جنتة عبر مدونة دليل الروايات
رواية احلام المراهقة الفصل الخامس 5
مايا قررت تبعد سلمي عن ري ون وبما انها نوت كدا يبقي مفيش قدامها غير شخص واحد بس اللي هيقدر يعمل اللي هي عيزاه وزياده خبططت علي غرفه في المشفى وأذن لها بالدخول
مايا: يا جين ازيك عامل ايه وحشتني
ياجين :مايا خير في حاجه
مايا: لقيتلك بنت بس اي جامده ولسه خام يعني تشكلها زى منتا عايز
يا جين : بنت بجد فين دي
مايا: في قسم المخ والأعصاب بنت جميله جدا مع رى ون
يا جين :اه ري ون قولي كدا انتي غيرانه ولا ايه
مايا :غيرانه انا اخاف من دي دي بنت متخلفه ولبسها زباله
هاتيجي ولا اشوف غيرك
ياجين:لا جاي عشان اشوف البنت اللي جننتك دي
مايا :انا اتجننت عشان جيتلك يلا انجز
طلعو هما الاتنين علي مكتب الدكتور رى ون قالتله خبط وادخل خبط ودخل هو لوحدو بحجة انه بيسأل علي رى ون
سلمي :ايوا حضرتك عايز حاجه
ياجين: عايز د/ري ون هو فين شكله مش موجود
سلمي:د/ري ون بيمر علي المرضي
ياجين:ممكن استناه هنا
سلمي وهي بتقف : اتفضل استأذن انا
ياجين مسك ايدها وقال:رايحه فين وقبل ميكمل لقي نفسه
متكوم عل الأرض سلمي مسكت ايده ولفته كومته على الأرض
هو مش مستوعب ايه اللي حصل
دخل رى ون وقال:في ايه ايه اللي حصل
سلمي :مفيش حاجه الدكتور كان ماشي واتكعبل وقع بس
ياجين: اتكعبلت ؟اه اتكعبلت …وهو بيلكم نفسه والله لاعرفك تعملي معايا كدا وطلع جسمه كله بيوجعه
ري ون:د/سلمي في ايه مش مطمن
سلمي :وهي تبتسم مفيش حاجه يادكتر اطمن 🙂
خلصت شغل هى وري ون
ري ون :يلا نروح مع بعض
سلمي :اسفه يادكتر حدودنا الشغل بس مفيش اكتر من كدا يعني مفيش كلام برا الشغل
رى ون : ماشي د/ سلمي استأذن انا علي فكره بكرا اجازه
يعني مفيش مشفي بكرا يعني لو حابه تروحي مكان او تعملي حاجه فبراحتك اشوفك بعد بكرا سلام
روحت سلمي طلعت الاكل من التلاجه واكلت ودخلت ترتاح وهي قلبها بيدق جامد وخايفه ومرعوبه وهي عارفه ايه اللي هيحصل لها بس هي قررت تعمل حاجه مهمه وكمان هتساعدها الاجازه
اول لما دخلت عملت زى كل يوم قرأت اية الكرسي بصوت عالي واذنت في الغرفه
ودخلت تتوضي وهي هتموت من الرعب وخايفه من الحمام
بس الغريبه ان فيش حاجه حصلت اتوضت وصلت وقرأت
وردهاوقررت تتعلم اللغه الكوريه وتتعلم باتقان كمان عشان
تعرف ايه اللي مكتوب علي المرايه
فضلت صاحيه لساعات متأخرة من الليل وقالت هكمل بكرا
ودخلت نامت وحلمت بالبنت انها بتبتسم لها وشاورت علي
مكان في الغرفه وتاني يوم صحت صلت الفجر وبدأت
تنضف غرفتها وقربت تخلص وبدأت تدور في المكان االلي
شاورت عليه البنت لقت صوره للبنت اللي بتشوفها في
الاحلام وبعد ماخلصت شغل طلعت برا الغرفه لقت هانا وسونج يو قاعدين بينضفو السكن
سلمي: صباح الخير
هانا: صباح الخير سلمي
سونج يو: صباح الخير حبيبتي
سلمي :اساعدكم
هانا لا حبيبتي هنخلص اهو
سلمي بدأت تنضف معاهم وقعدو يضحكو واول مره سلمي تبقي مبسوطه من يوم دخولها كوريا
وبعد ماخلصو سلمي قالت انا جعانه عايز اكل فراخ او لحمه
هانا:هنزل اشتري اللي انتي عايزاه
سلمي: لا حبيبتي هنزل معاكي عشان عايزه
اذبحها انا
سونج يو :ايه تذبحيها انتي😳😳😳
سلمي :ايوا لاني هذبحها علي الشريعه الاسلاميه
هانا:اه ماشي عارفه مكان تقدري تعملي اللي انتي عايزاه
اشترت فراخ وذبحتها ونضفتها وغسلتها وووضعت ها ف
الفريزر وقررت تعمل للبنات اكل مصري فراخ مشويه ومكرونه بشامل
وبعد مأكلو كانو مبسوطين والبنات حبوها جدا وكانو فرحانين بيها وبأخلاقها
سلمي كان نفسها تسألهم عن الصورة وعن البنت بس خافت
ليفهمو قربها لهم ومساعدتها ليهم انها بتستغلهم
ودخلت غرفتها وحبت ترتاح شويه بعد تعب اليوم
حلمت بالبنت بتبكي بشده راحت سلمي عليها عشان تسألها
مالها لقتها شكلها مرعب وفخافت ووقعت علي الارض فقربت
منها البنت وكانت هتخنقها بس سلمي صحت من النوم مفزوعه وبتصرخ جامد
البنات سمعو صوت صريخها طلعو يجرو علي الباب بيخبطو
عشان تفتح ولما فتحت اغمي عليها وبعد فتره فاقت
ومسكت صورة البنت وقالت للبنات وهي منهاره مين دي
قولو لي مين دى وبتعمل معايا كدا ليه
هاناو سونج يو بصو لبعض وبدأو يبكو وقالت هانا :دي مي راي
صديقتنا وزميلتنها في السكن والشغل كانت بنت طيبه
وكويسه جدا بس بدأت تصاحب مايا وبدأت تتغير وبعدها
بفتره عرفنا انها ماتت ومش عارفين ايه اللي حصلها ولا مين
موتها كانت ساكنه في غرفتك ومن يومها كل لما بنت تسكن في الغرفه تهرب متكملش نص ساعه
طلعت سلمي فونها وقالت ايه اللي مكتوب دا
وطبعا كالعاده بكرا هنعرف ايه دا إن شاء الله انتظروووووووووووووووووونا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احلام المراهقة ) اسم الرواية