رواية قسوة الادهم كاملة بقلم سارة عبر مدونة دليل الروايات
رواية قسوة الادهم الفصل الخامس 5
في صباح يوم جديد ذهب أدهم لمقابلة رنا
رنا:واحشني
أدهم: وأنتي كمان
رنا : هتشرب اي
أدهم: هشرب قهوة
رنا : وأنا كمان
بعد وقت
رنا: إلا قولي ي أدهم هتيجي ل بابا أمتي كل ما أقولك تقول قريب
أدهم ببرود : ليه
رنا : ايه الي ليه ي أدهم علشان تخطبني
أدهم بنفس بروده: مانا خطبت
رنا بصدمة: نعم
أدهم: بصي ي ستي انا بابا عرفني علي بنت صاحب بابا وقرينا الفاتحة والبنت دي كانت معانا ف الجامعة ويمكن أنتي عارفها
رنا بصدمة وصوت عالي : نعم طب وأنا هاااا أنااااا اييييه
أدهم بصوت مخيف: صوتك يوطي وميعلاش عليا تاني سامعة ولا لا
رنا : أدهم انت خطبت وعايزني أسكت
أدهم بهدوء : لا لسه مخطبتش دي يدوب قراية فاتحة
رنا وهي تحاول ان تتماسك : اممم مين هي بقي إلي كانت معانا في الجامعة
أدهم: تارا فارس
رنا بصدمة: نعم
أدهم: إيه بقولك تارا
رنا بتوتر : طب مش أنت مفروض بتكرها
أدهم: أيوة بكرها
رنا: امال إزاي خطبتها
أدهم: مكنتش أعرف أني رايح اقابلها هي بس لقيت الأيام جمعتنا تاني من بعد التخرج وان باباها صاحب بابا قولت ومالو اهو نتسلي وبالمرة أربيها
رنا: طب سيبها وخلاص دا ماضي ي أدهم
أدهم: أعتقد أنك عارفة إني كنت بحبها ومن بعد الي عرفته في يوم التخرج بقيت بكرها أنا كان هاين عليا اقتلها
رنا: يعني إيه مش فاهماك
أدهم: يعنى مجرد تسلية كده اربيها وبعدين أخطبك انتي
رنا: يعنى إنت بتحبني أنا
أدهم: طبعا
رنا بتوتر : طب أنا همشي سلام
لمت أشيائها وخرجت من الكافية
رنا بصوت يكاد يكون مسموع : يلهوي دي رجعت لييييه رجعت ليييه ف حياته تاني لا لا لازم تخرج تاني أكيد هيحن ليها دي حبه الأول مش هسيبك ي تارا مش بعد دا كله هتاخديه برضو لا لا
اخذت تاكسي وذهبت إلي بيتها
بعد فترة خرج أدهم من الكافية وذهب إلي الشركة
* في فيلا محمد
ميار: صباح الخير علي أحلي أم
فريدة : صباح النور ي حبيبت ماما
ميار: هو ابيه مراد ورانيا لسه نايمين
فريدة : اه روحي صحيهم يفطرو وتعالي
ميار : ماشي
صعدت واتجهت الي غرفة مراد ثم طرقت الباب عدة مرات حتي أتاها الرد من رانيا
رانيا بنعاس: مين
ميار: أنا ي رانيا ماما بتقولكم اصحو علشان تفطرو
رانيا : حاضر
ميار: تمام ثم نزلت لأسفل لتفطر و تذهب الي جامعتها
رانيا : مراد مراد قوم
مراد : نعم
رانيا: قوم اتأخرت علي الشغل
مراد : مش هروح وبعدين مش تقوليلي صباح الخير
رانيا: صباح الخير
نهض من السرير واقترب منها وقال : هي دي صباح الخير بتاعتك ثم أقترب أكثر وقام بتقبيل شفتيها ثم غمز لها وقال : دي صباح الخير بتاعتي بقي
رانيا بصدمة: يخربيتك
مراد بضحك شديد : يخربيتي ليه إنتي مراتي
رانيا: أنت فيك حاجة
مراد : لا
رانيا: طيب انا هدخل الحمام أبقي أدخل أنت بعدي
مراد: طب ما نوفر الوقت وندخل إحنا الإتنين
رانيا بصوت منخفض ولكن سمعه مراد : يلهوي ماله دا ليكون وقع علي راسه
مراد: أدخلي وخلصي ي هبلة
رانيا: حاضر حاضر
بعد وقت خرجت رانيا وبدلت ملابسها ونزلت إلي أسفل
*في أوضة السفرة
رانيا: صباح الخير
فريدة صباح الخير ي حبيبتي هو مراد لسه نايم
رانيا: لا صحي بس دخل الحمام
فريدة : أتاخر خالص النهاردة علي الشغل
رانيا: قال انه مش هيروح
فريدة بأستغراب: ليه
رانيا: مش عارفة
فريدة : طيب يلا أفطري انتي
رانيا : حاضر
* في فيلا فارس
تارا: بابا أنا عايزة أشتغل
فارس:ليه هوا انا مقصر معاكي في حاجة
تارا: ابدا ي بابا بس عايزة اشتغل واعتمد علي نفسي كده
فارس: تمام تحبي تشتغلي معايا
تارا: ماشي معنديش مشكلة
فارس : تمام ي حبيبتي البسي وانا هظبط الموضوع واقولك
تارا: حاضر ي بابا
فارس: الو ي محمد
محمد: ايوة ي فارس في حاجة معاك
فارس : لا بس تارا عايزة تشتغل فانا قولت اشغلها في شركتنا
محمد: ماشي أبعتها عقبال ما ارتبلها مكتب
فارس : تمام
ذهب محمد إلي مكتب أدهم طرق الباب ثم أذن له أدهم بالدخول
محمد: عايز اتكلم معاك
أدهم: اتفضل ي بابا
محمد: تارا عايزة تشتغل وبما أن فارس شريكي ف الشركة فهي هتيجي تشتغل هنا ناقص ارتبلها مكتب بس
أدهم: اممم تمام اعمل المكتب هنا عندي لحد متعمل مكتب ليها
محمد: تمام ثم خرج واتجه إلي مكتبه
أدهم بخبث: بتقعي تحت أيدي وبتوفري عليا كتير هندمك ي تارا علي كسرة قلبي بس لما تجيلي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قسوة الادهم ) اسم الرواية