Ads by Google X

رواية الصدفة الفصل الخامس 5 - بقلم نعمة علي

الصفحة الرئيسية

 رواية الصدفة الفصل الخامس 5 - بقلم نعمة علي



رواية الصدفة الفصل الخامس 5 

الصدفه 

الفصل الخامس 

مالك بصدمه: ملوكي ادم انت مالك هو انت تعبان ياحبيبي اخدك. للدكتور 😏😑😕🙁

ادم: لا ليه 

مالك: لا يبقا البت دي عملتلك عمل يا اما البت ده معجزه. 

ادم: مالك يازفت انت 

مالك: ايوه كده ده ادم الي اعرفه 

ادم: هههههه 😂يلا سلام 👋يازفت 

مالك: خدني معاك يمكن اختها شبها بس تخليني اتلم شويه 

ادم: ههههه 😂يلا ياخويا 

وذهبو لمنزل شهد 

شهد رجعت البيت وجابت البس ولمت البيت الي كان مكسر وراحت لباباها 

شهد: يلا يبنا علي البيت 

وروحو البيت وشهد سندت باباها لحد السرير 

شهد: بابا انت كويس ولا تعبان ماحنا كنا قعدنا في المستشفى لحد متخف 

محمد: يابنتي انتي عارفه اني مش بحب جو المستشفايات ده 

شهد: خلاص ارتاح شويه وانا هخرج اعمل الاكل 

وشهد خرجت وابدلت ملابسها وراحت المطبخ وبدات تعمل اما نور. فغيرت وقعدت تزاكر 

وفجا الجرس رن شهد راحت تفتح ونسيت تلبس طرحتها علشان هيا عملت انها اسماء صحبتها 

شهد: ايه كل التاخير ده ليا ساعه متصلي بيكي علشان تسعديني 

ادم: لاحظ انها بشعرها انسه شهد 

شهد: من غير متبص مال صوتك ورفعت وشها 

ادم: اهلا 

شهد لاحظت انها من غير. حجاب قفلت الباب في وشه وطارت تلبس الطرحه 

ادم: البت دي مجنونه والله 😂💗

وجه. مالك. الي كان بيركن العربيه 

مالك. هما لسه مش فتحو

ادم تذكر تصرفات شهد: هههههههه 😂😂😂

والباب اتفتح 

شهد: اسفه ادم بيه عملتك اسماء اتفضل 

مالك: ايه وانا مفيش اتفضل 

شهد باحراج: اسفه اتفضل مالك بيه 

ودخلو شهد راحت تقول لباباها ولنور وخرجو سوا 

محمد: اهلا يا ادم بيه ونظر الي مالك هو اسمك ايه 

مالك. مالك 

محمد: شهد شوفي البهاوات يشربو ايه 

ادم: ملوش لزوم ياعمي وبلاش بيه دي لعتبرني زي ابنك 

محمد: طيب يابني تشرب ايه 

ادم: شكرا ياعمي 😍بس انا كنت جاي اطمن عليك بس مش هتاخر 

محمد: ازاي لازم تشرب حاجه روحي يابنتي اعملي عصير 

وقعدو يتكلمو شويه وبعدين ادم ومالك استاذنو 

في العربيه 

ادم: مالك عرفت مين عمك 

مالك: مين 

ادم: محمد 

مالك. محمد محمد مين اوعي تقول ابو شهد 

ادم: ايوه هو الي بندور عليه لينا 16سنه 

مالك: اوبا يبقا شهد هيا هيا بنت عمك الي كنت متعلق بيها من هيا وصغيره انت وصغير وانا اقول ازاي حبيتها بسرعه كده 

ادم: لما شفتها حسيت اني اعرفها من زمان بس متخيلتش تكون حبيبتي الصغيره 

مالك: معن وقتها كان عندي 9سنين بس كنت عارف انك بتحبها وانت كنت دايما تقولي دي حبيبتي ولما اكبر هنتجوز 

ادم: شوف بقا الايام 

مالك: هتعمل ايه 

ادم: لازم اتاكد قبل اي حاجه 

مالك: اه طيب انت هنعمل ايه في الاجتماع 

ادم: لما اخلص الموضوع هقولك 

مالك: وانت اتاكد منين انه هو عمك 

ادم: زين جبلي تفصيل عن شهد شكيت في اسمها 

مالك امممم طيب 

ادم: احنا لازم نوقف مراد عند حده لان دلوقتي لعبه زاد وعاوز ياذي عيلتي خطف نور علشان يهدد شهد واذي عمي 

مالك: خطف نور اه قولتلي 

ادم ببتسامه خبيثه في نفسه: شكلك يا مالك وقعت والهدو ده ورا حاجه كبيره 

ادم: مالك اياك تنفز الي في بالك 

مالك: ليه بس كده دانا هعذبه وبعدين اموته ببطئ شديد بس وفيش حاجه تاني 😕😎😎

ادم: مالك انا قولت ايه انا هعرف اتسرف لوحدي 

مالك: انت يبقا اقل البقا لله من دلوقتي هههه 😂

ادم: عليك نور دلوقتي لازم القديم يتفتح وكل الاواق تظهر الي الكرت الاخير ده في الوقت المناسب 

مالك: كده القديم اتفتح ولازم يتقفل للابد واحنا هنعمل كده 

ادم: انا دلوقتي رايح واجيب اخر مراد واتاكد ان محمد عمي بس ايه والله مش هخليه يتهاني في حياته من هنا ورايح 

مالك بخبث: ومن هنا يا ساده تبدا العبه 


  •تابع الفصل التالي "رواية الصدفة "اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent