Ads by Google X

رواية احلام المراهقة الفصل السادس 6 - بقلم هي جنتة

الصفحة الرئيسية

 رواية احلام المراهقة كاملة بقلم هي جنتة عبر مدونة دليل الروايات 


رواية احلام المراهقة الفصل السادس 6

سلمي وهي منهاره طلعت فونها وقالت عايزه اعرف ايه المكتوب دا

سونج يووهي بتبص عل المرايه المكتوب عليه بالدم باللغه الكوريه انصدمت: مكتوب ساعديني من فضلك..لقيتي دا فين

سلمي:لقيته علي مراية الحمام عندى

هانا :دا معناه ان مى راي عايزاكي تساعديها في حاجه

سلمي:اساعدها في ايه وازاي وانا اصلا مش بعرف اللغه الكوريه

سونج يو:احنا هنساعدك ونعلمك وهنخليكي تتقنيها كمان

هانا :بس ياريت محدش يعرف انك بتتعلمي كوري وخصوصا مايا

وبدأت تتعلم في الخفاء بمساعدة سونج يو وهانا

وبدأت مايا ترسم خطه شريره ليا جين عشان يوقعو سلمي

مايا :ياجين عندى فكره بتجنن

ياجين :خير قولي يام الأفكار

مايا:ايه رأيك تيجي تسكن معانا في غرفه فاضيه اهو تبقي قريب من سلمي

ياجين بعد الشغل روح شقته ولم اغراضه عشان يروح السكن الجديد وبعد ماخلص اخد حاجته وراح الشقه خبط علي

الباب فتحت هانا : ياجين خير عايز حاجه

ياجين زق الباب ودخل ودخل شنطته وقال انا داخل سكني

هانا:مش انت ساكن مع الدكاتره في الشقه التانيه

ياجين:ماهو من النهارده هسكن هنا فين غرفتي بقي

هانا :غرفة ايه اطلع برا

وشالت شنطتو وطلعتها برا وفي الوقت دا رجعت مايا من

الشغل

مايا:في ايه مين طلع الشنطه دي برا

هانا: انا اللي طلعتها مش عايزين ياجين معانا

مايا:مش عايزين ايه ياماما ياجين هيسكن معانا

اخدت شنطتو ودخلتها الغرفه وقالتلو دي غرفتك محدش يقدر يطلعك منها

هانا انصدمت من اللي مايا عملتو ودخلت عند سونج يو وعرفتها باللي حصل والاتنين كان حاسين ان في حاجه او مكيده بتتدبر

وصلت سلمي من الشغل وكانت بتجهز الغدا ورصت الاكل وراحت تجيب معلقه عشان مش بتعرف تاكل بالعصيان

رجعت لقت ياجين قاعد بياكل من اكلها

سلمي انخضت :د/ياجين 😳😳

ياجين: واقفه ليه تعالي كلي

سلمي : انت بتعمل ايه هنا ودا اكلي انا اتفضل حضرتك من هنا

ياجين: انا ساكن هنا من النهارده وكمان انا جعان

سلمي اتضايقت من سكنو معاهم و قعدته علي الاكل ضايقتها اكتر وكلمتو جعان خلتها سابت الاكل وقامت غرفت اكل لنفسها واخدتو ودخلت غرفتها وهو بارد قعد ياكل ولا علي بالو

اول لما دخلت حست ببرودة الغرفه وبقت بتعرف ان كانت مي راي مبسوطه ولا زعلانه من درجه حراره الغرفه

فعرفت ان مى راي في حاجه مضيقاها فكانت لما تلاقي كدا تقرأ قرآن كتير وتنام علي وضوء نامت لقت مى راي خايفه جدا سألتها في ايه ومي راي بتزيد في خوفها ومش بتتكلم

صحت الفجر صلت وقرأت وردها ولبست وخرجت عشان تفطر لقت ياجين بيفطر

ياجين:صباح الخير سلمي

سلمي بصت عليه من فوق لتحت وسابته ومشت عملت كوباية شاي وعملت ساندوتش واخدتهم ودخلت ودا كله وياجين مش منزل عينه من عليها ودا ضايقها اكتر فطرت وراحت الشغل بس معصبه

رى ون :د/سلمي في حاجه حاسس انك مضايقه من حاجه

سلمي: ابدا د/ ري ون مفيش حاجه

لقت الباب بيخبط ودخل ياجين

ياجين:د/سلمي لما تخلصي استنيني عشان نروح سوا

ري ون اتضايق : تروحو سوا

ياجين:ايوا ماهو احنا ساكنين مع بعض

ري ون:يعني ايه ساكنين مع بعض

سلمي:(بضيق )د/ياجين سكن في الغرفه الفاضيه معانا

رى ون :سكن معاكو ليه وازاي تسمحو بكدا

سلمي:انا ضيفه مليش اني اتحكم في السكن انا الحمدلله ساكنه في غرفه فيها حمام يعني مش هشوفه غير لما ادخل المطبخ وان شاء الله هشوف هو بيداوم امتي وهداوم عكسو عشان ماشوفش وشه

ري ون :انتي ساكنه في الغرفه اللي فيها حمام (في غرفة مى راي )

سلمي:ايوا انا ساكنه في غرفة مي راي

ري ون :مين سمحلك تقعدى فيها

سلمي:مايا هي اللي اقترحت وانا وافقت

ري ون :انتي عارفه ان الغرفه مسكونه ؟

سلمي:ايوا عارفه بس عادي

ري ون مصدوم من اللي سمعو عادي ازاي

سلمي :بقرأ قرآن وبحافظ علي صلاتي وعلي اذكاري والله خير حافظ

رى ون اعجب بشخصية سلمي ونفسو يسألها عن الاسلام

بس سبحان الله ساعات الكبر بيخلي الانسان عدو نفسه

عدت الايام وسلمي تعلمت اللغه الكوريه جيدا وبدأت تتكلم مع مي راي فبدأت تتعود علي وجودها

وفي يوم كان اجازه وكانت سلمي بتجهز غداها سمعت مايا وياجين بيتفقو يعملو حفله الليله ويعزمو اصدقائهم ويشربو

لحد مالكل يسكر وهو يخلالو الجو وينتقم من سلمي

وطبعا هما بيتكلمو بكل راحه عشان عارفين انها مبتعرفش كوري فسلمي قررت تنزل شفت الليله

ياجين:سلمي عندنا حفله الليله ممكن تحضريها

سلمي: أن شاء الله (طبعا خافت تقول مش هتحضر الليله ليلغيها ويعملها يوم تاني وكمان هي كدا كدا هتمشي من السكن ومفيش خوف منه )

الكل موجود في الحفله حتي رى ون وياجين بيدور علي سلمي ومش لاقيها راح لهانا

ياجين:هانا فين سلمي

هانا مش عارفه يمكن تكون نامت

ياجين:لا منامتش هي مش في غرفتها

هانا:مش عارفه يمكن يكون عندها شفت الليله

ري ون: هانا ياجين فين ؟

هانا:مش عارفه كان هنا وسألني علي سلمي ومن ساعتها مشفتوش

ري ون :وفين سلمي وسألك عليها ليه ؟

هانا:سلمي لما عرفت بالحفله اخدت شفت الليله وسألني ليه مش عارفه ومش مطمنه

سلمي بتمر علي المرضي ورجعت مكتبها لقت ياجين قاعد وقدامه شراب وكاسين

سلمي:د /ياجين 😳😳انت هنا ليه

ياجين:محضرتيش الحفله قلت اجي احتفلت معاكي هنا

سلمي مشروب اولا دا حرام علي شربه وثانيا هتحتفل معايا بمناسبة ايه وثالثا انا عندي شغل واتفضل شيل حاجتك واطلع برا

ياجين:مش هطلع واعملي اللي انتي عايزاه انا مش عارف انتي شايفه نفسك علي ايه

سلمي:انا مش شايفه نفسي انا بخاف ربي اتفضل برا بدل منادي علي الامن

ياجين:تنادى علي الامن مش هتلحقي

سلمي اطلع وخاف علي جسمك انت مش قدي

ياجين:مش هطلع من هنا غير لما اخد اللي انا عايزه

لسه بيقرب من سلمي 🤔🤔🤔🤔

بكرا ان شاءالله هتعرفو ايه هيحصل

انتظروووووووووووووووووونا

اترككم في رعاية الله وحفظه

#احلام المراهقه

بقلم هي جنتةالسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

معاكم اليوم الفصل السابع

من قصتي الجديده

#احلام المراهقه

بقلم هي جنتة

ياجين:مش هطلع من هنا غير لما اخد اللي انا عايزه

وبيمد ايده علي رقبتها مسكت ايده ولفتها خلف ظهره وزقته

علي الحيطه راسه اتخبطت ونزلت دم شاف الدم راح يضربها

بالقلم ضربته بالبوكس في وشه بقه جاب دم اتنرفز اكتر

ومسك تحفه علي المكتب وراح يضربها وفي الوقت دا دخل

رى ون مسك ايدع وضربو بالبوكس وقع علي الارض

وجره من رجله وطلعه برات المكتب ورجع لسلمي

رى ون : انتي كويسه

سلمي قعدت علي الكرسي وكانت منهاره : الحمدلله انا

كويسه مفيش حاجه بس عايزه امشي

رى ون :ماشي اتفضلي وخدي بكرا اجازه عشان ترتاحي

وتعوضي اليوم اللي راح منك

سلمي:ماشي ولمت حاجتها ومشت بس كانت ماشيه مش

عارفه تتلم علي اعصابها ورجليها مش شيلاها وصلت السكن

كان الكل نايم دخلت غرفتها

لقت مى راي واقفه ومبسوطه

سلمي: مي راي بلاش تخضيني كدا

مى راي:حاضر انتي كويسه وبتقول وهي فرحانه

سلمي:ايوا انتي مبسوطه ليه

مي راي :انا كنت في مكتبك مستياكي ولقيته(خايفه تقول

اسمه) دخل خوفت و استخبيت ورا الستاره وفرحت لما لقيتك ضربتيه كنت مبسوطه جدا

سلمي :ليه خوفتي منه

مى راي :اصل ….ولسه مكملتش لقت الباب بيخبط

فتحت سلمي الباب واول لم فتحت لقت مايا عل الباب

وبتبص على مى راي لقتها شكلها اتغير وبدأت تطلع اصوات غريبة

سلمي مسكت ايد مايا وطلعت برا الغرفه وقفلتها

وقالت عايزه ايه في حاجه

مايا مسكتها من ايدها جامد وقالتلها :انتي ازاي تضربي ياجين كدا

سلمي نفضت ايدها :ولو كررها هيحصلو اكتر من كدا

وانا عارفه انك مسعداه في اللي بيعملو وانا بنبهك احذري

مني انا مش ضعيفه ولا بنت هوينه انا واخده بطولة

الجمهوريه في الكونغ فو وبطوله ف التايكوندو وواخده

الحزام الاسود في الكراتيه يعني من الاخر ابعدي عني

احسنلك ….وسابتها ومشيت

عند رى ون راح عند ياجين بعد مالممرضات داوو جروحه

رى ون: ياجين انت عايز ايه من سلمي

ياجين :انا بحبها وعايز اواعدها

رى ون سمعه بيقول كدا اتعصب وقالو ابعد عن سلمي انا

بحذرك ودا اخر تنبيه وسابه ومشي

سلمي دخلت غرفتها لقت مى راي قاعده في جنب في الغرفه

وضامه رجليها الي صدرها راحتلها وقالتلها مى راي مالك في ايه

مى راي وهي بتبكي:قالتلها انا خايفه جدا

سلمي :خايفه من ايه

مى راي :انا هحكيلك كل حاجه

انا جيت هنا من سنه واتعرفت على البنات وحبيتهم جدا

وصاحبتهم وكنا كويسين مع بعض وبعد كدا اتعرفت علي

ياجين وحبينا بعض او كنت مفكراه بيحبني ودايما كان حابب

علاقتنا تتطور بعيد عن العلاقه البريئه وبدأ يصرحلي بنيته

وانا كنت برفض لان اهلي ناس محافظه ومبيحبوش اي علاقه

في غير اطار الجواز ولكن هو خلي مايا تقرب مني وتغير

تفكيري وابقي زيها ومع الايام فعلا قدرت مايا تغيرني

وفي يوم عزمتني وقالت انها عمله حفله لينا احنا التلاته

وبعد مشربنا وسكرنا مشوفتش حاجه غير الصبح وانا

نايمه في غرفه وهو نايم جنبي وبعد فتره اكتشفت اني

حامل روحت له وقلتله انه يجي يتقدم عشان والدي وعشان

اللي في بطني بس هو رفض ولما اصريت عليه اتفق مع مايا

انهم يموتوني ويبان انه انتحار عشان حامل لقيت مايا جايه

بتقولي انها عايزاني اروح مشور ورحت لقيتها وخداني في

مكان مهجور وكان هو مستني هناك وسابتنا ومشيت

وهو اخدني علي عماره عاليه تحت الانشاء وقالي انتي اللي

خلتيني اعمل كدا مكنتش عايزك تموتي انتي اللي اضطرتيني اموتك

اتوسلتله انه يسيبني وانا مش هتكلم وهبعد عنه بس هو

مسمعش كلامي وكان بيقرب مني وانا ببكي وبتحايل عليه

وبعد كدا معرفش ايه اللي حصل وبعدها لقتني هنا وفي بنات

بيجو يقعدو شويه ويمشو بسرعه لما بيشوفوني وحاولت

اكلمهم ومحدش سمعني غيرك عشان كدا عايزاكي انتي اللي

تساعديني وتجيبيلي حقي

سلمي:طب اساعدك ازاي قولي وانا اعمل

مي راي :انا هقولك تعملي ايه

google-playkhamsatmostaqltradent