Ads by Google X

رواية صداقه ام حب الفصل السادس 6 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل السادس 6 - بقلم منة محرم


رواية صداقه ام حب الفصل السادس 6 

part 6

صداقه ام حب❤

•••••••••••••••••••

سليم: هنا انا ب


علي: مين يا حياتي 


هنا: تعال ده سليم الي حكتلك عنه 


سليم بصدمه: اانت 


هنا: انت تعرفه 


سليم: ها 


علي: احم لا يا حبيبتي اول مره اشوفه


سليم بصدمه: ا ازاي


هنا: سليم ده علي جوزي لسه راجع من دبي الاناني قعد هناك اكتر من ست شهور 


سليم بصدمه: ج جووزك m


هنا: ايوه هو انت تعرفه 


علي بتوتر: احم انا انا داخل اغسل وشي وراجع 


سليم: دكتور علي ازاي حضرتك كنت في دبي ولسه راجع وانا لسه شايفك من اسبوعين 


علي بتوتر: شوفتني شوفتني ازاي انا اول مره اشوفك انهارده


سليم: انت هتمثل انا متاكد ان انت الشخص الي كان في المطعم وعرفنا علي مراته 


هنا: سليم اكيد حد شبهه انا هروح اعملكو قهوه واقعدو اتعرفو علي بعض 


سليم وهو بيمسك اديها: هنا استني هنا الشخص ده كداب وبيكدب عليكي 


هنا: سليم انت واعي انت بتقول ايه علي بقاله اكتر من ست شهور في دبي ولسه راجع اكيد الي شوفته ده حد شبهه 


سليم: ي يمكن عن ازنك معلش حصل سوء تفاهم


هنا: ماله ده 


علي بتوتر: انتي طبعا مش هتصدقيه صح 


هنا: لا طبعا يا حبيبي وبعدين قال سوء تفاهم بس سليم شخص طيب جدا يا علي ومتاكده انك هتحبه


علي: طيب هنزل شويه 


هنا: تنزل فين انت لسه راجع 


علي: معلش دقيقه وهرجع وانتي حضري الاكل عقبال مااجي 


هنا: تمام 


بعد شويه 


سليم: اكيد حد شبهه انا لازم ابعد عنها اكيد حصل سوء تفاهم مش اكتر قطع كلامه صوت علي


علي: استاذ سليم 

بقلمي/menna moharam

سليم: اايوه


علي بتهديد: لو حاولت تقرب مني انا ومراتي تاني انا مش هرحمك 


سليم: مممممم يبقا شكي صح وانا اقول لنفسي اكيد مش انت بس اوعدك اني هكشف حقيقتك دي علشان هنا بنت محترمه متنفعكش وانت انسان كداب 


علي كان هيضربه بلقلم بس سليم مسك ايده وضغط عليه جامد 


علي بوجع: سبنيي 


سليم بتحدي: صدقني هعرف انت ليه عملت كده وهكشف حقيقتك دي قدامها وانك خاين وكمان كداب 


علي بتحدي: هنشوف 


بعد شويه 


سليم: اول مره احس اني مش عايز اعيش يا مازن 


مازن: اهدا بس ياحبيبي 


سليم: طلعت متجوزه بس ليه ليه مقلتش انا حبتها اوي يا مازن واتعلقت بيها 


مازن: معلش يا حبيبي بس انت هتعمل ايه مع علي ده 


سليم: خايف اكشف حقيقته تزعل مني يا مازن انا مش عايز اخسرها بس في نفس الوقت مش عايزها تبقا مخدوعه فيه 


مازن: مش عارف والله ياصحبي بس الي عايزك تركز فيه الماموريه الي هنطلعها وبعدين نبقا نشوف الحوار ده 


سليم: ماشي هقوم امشي انا بقه 


مازن: ماشي ابقا طمني عليك 


سليم: حاضر 


بليل 


مازن: الو يا سليم عامل ايه 


سليم: بفكر فيها مش عايزه تروح عن بالي يا مازن


مازن: لو عايز تفضل صديقها يبقا تبعد عنها ومتحاولش تعرفها الحقيقه هي مع الوقت هتعرف مافيش حاجه بقت تستخبا علشان لو جت منك انت هتكرهك وهتفهم انك بتوقع ما بنهم علشان بتحبها وساعتها هتسالك عن الدليل وانت مش معاك فا خليك صديقها احسن يا سليم


سليم: معاك حق يا مازن انا لازم ابعد عنها وهي اكيد هتعرف الحقيقه مع الوقت 


مازن: طيب يلا سلام


سليم: شكرا يامازن 


مازن: انت اخويا يا سليم يلا تصبح علي خير 


سليم: وانت من اهله 


تاني يوم 


هنا: ازيك يا سليم m


سليم وهو باصص بعيد عن عيونها: كويس عن اذنك 


هنا: سليم مالك يابني استن. ماله ده


بعد شويه


علي: نفز هو لسه نازل حالا 


-امرك يا باشا 


بعد شويه

بقلمي/menna moharam

سليم كان رايح يركب عربيته بس حد وقفه 


-انت سليم


سليم قلع نضارته الشمس: ايوه مين حضراتكو


-عايزينك ورشو علي وشه مخدر


سليم: انتو مين ابعدو عني اوعوووو انتو متعرفوش انا مينن اوعوو انا هوديكو في ستين داهيه وبعدين فقد الوعي بسبب المخدر 


-تم يا باشا نفزته ومعانا دلوقتي 


علي: حلو اوي وقت ما اقولك تخلص عليه تخلص 


-تمام يا باشا 


هنا: تخلص علي مين يا حبيبي 


علي بتوتر: ها مافيش ده مريضه كانت عايزني اعملها علاج طبيعي فا كنت بقولها علي العلاج تخلصه وتمشي عليه اصل جوزها بيشتكي منها انها مش راضيه تاخد العلاج 


هنا: طيب انا حضرتلك الاكل 


علي: طيب 


عند مازن


مازن: رد بقه انت فين يوووه 


بعد ساعات وفاق سليم من تاثير المخدر لقا نفسه قاعد علي كرسي ومتكتف ومغمين عينه 


سليم: انا فينننن انطقووو طلعوني من هنا يا ولاد الكل*ب والله ما هرحمكوو 


- اخرس 


سليم: فكني ونتكلم راجل لراجل يااض رابط عيني ليه علشان معرفكش صح انا هوريك لما اطلع من هنا مين سليم المصري


-هههههههههه هو انت متعرفش انك مش هتطلع اصلا 


سليم: مين الي بعتك يلا انطق قولي مين وانا اقسم بالله ما هرحمكو 


-تؤتؤتؤتؤ ليه العصبيه بس اهدا يا حضره الظابط مش كده 


سليم وهو بيحرك بجسمه الكرسي جامد: فكووووونييي والله ما هرحمك 


عند مازن كان راح بيت سليم عمال يخبط علي الباب جامد


مازن: سليم انت كويس افتح يابني 


حسين صاحب مازن: تعال نكسر الباب 


مازن: تمام يلا 


هنا: ايه الخبط ده في ايه اده انت 


مازن: اكسر يا حسين يلا 


هنا: يكسر ايه انتو بتعملو ايه سليم كويس 


مازن: منعرفش حاجه عن سليم وعندنا ماموريه بكره مهمه وسليم منعرفش فين دورنا عليه في كل حته فص ملح وداب وعربيته مفتوحه ومركونه تحت مافيش خبر عنه احنا هنكسر الباب يمكن حصله حاجه جوا 


هنا بقلق: يعني هيكون راح فين ان شاء الله خير m


مازن بتهديد: لو الي في دماغي طلع صح وجوز حضرتك السبب في غياب سليم انا مش هرحمكو 


هنا: قصدك ايه 


مازن: قصدي ان سليم عارف حقيقه جوزك وان جوزك متجوز واحده اسمها هاجر وشوفناهم سوا من اسبوعين ومكنش في دبي ولا حاجه جوزك من شهرين بظبط كان بيعمل علاج طبيعي لوالدتي 


هنا: اانت بتقول ايه اكيد مش هصدقك طبعا وو وسليم قالي انه فهم غلط وكان سوء تفاهم 


مازن: سليم قالك كده علشان خسرك كا حب فا مكنش عايز يخسرك كا صداقه عن ازنك 


هنا بصدمه: انت بتقول ايه سليم صديقي وبس وهو كان بيقولي كده انت شكلك فاهم غلط زي ما سليم برضوه فهم غلط


حسين: مافيش حد في الشقه يا مازن 


مازن: هيكون راح فين ده تعال يلا 


حسين: يلا

بقلمي/menna moharam

دخلت وانا مش مستوعبه الي صاحب سليم قاله ازاي جوزي متجوز عليا اكيد فاهم غلط وخرجت البلكونه وفضلت تفكر في سليم 


علي: هنا 


هنا بخضه: سليم مش هتبطل الحركات دي قولتلك مليون مره بلاش تخض فيا يااخي هتوقفلي قلبي بعد كده


علي: سليم!! 


هنا: احم انا مش قصدي بس سليم كان دايما يخضني 


علي: بتفكري في حد غير جوزك يا هانم 


هنا: علي ايه اي بتقوله ده انت مش واثق فيا وبعدين انت كنت بعيد عني فتره كبيره وظهر سليم في حياتي وبقينا اصدقاء فا كل يوم كنت بشوفه طبيعي يحصل لغبطه اسامي 


علي: مممم تمام انا انا هعمل مكالمه ورجعلك


هنا: ماشي 


بعد شويه


علي: سلام يا هاجر هكلمك بعدين 


هنا: مين هاجر دي يا علي 


علي بتوتر: انتي انتي هنا من امتي 


هنا: مافيش من ساعه سلام يا هاجر 


علي: دي دي واحده كنت بتابع حالتها في دبي وكانت بتقولي هترجع امتي يعني علشان اكمل علاجها وكده 


هنا بشك: تمام انا هحضر الاكل 


علي: م ماشي 


هنا في بالها: معقول كلام مازن يطلع صح وهاجر الي كان بيكلمها دي مراته ولا يمكن تشابه اسماء بس يا هنا بس انتي بتفكري في ايه بس ده علي جوزك وابن عمك مستحيل يخونك


بعد شويه 


هنا: ياعلي الاكل ج بس سكتت لما سمعته بيتكلم مع حد


-الو يا باشا الواد ده مش مبطل زعيق وصدعنا


علي: هشام انا مش عاوز كل شويه اتصال مراتي كده هتشك اعمله فيه الي عايزينه اهم حاجه انا مش عايز حد يعرف اني ورا خطف سليم وانا مسافه السكه وجاي 


هنا بصدمه وبترتعش: خخ خطف 


علي: هنا 


هنا في بالها: انا مش لازم ابينله اني عرفت الحقيقه لازم اعرف فين سليم 


علي: حبيبتي مالك 


هنا بخضه: هااا معاك معاك بس الاكل جهز يلا علشان تاكل


علي: مالك خايفه كده ليه m


هنا بتوتر: ها لا مافيش حاجه بس يمكن علشان منمتش حلو 


علي: طيب انا نازل عايزه حاجه 


هنا: سس سلامتك مش هتاكل


علي: لما ارجع 


هنا في بالها: انا لازم انزل وراه


علي وهو بيحط اديه علي كتفها: هنا مالك سرحانه في ايه 


هنا بخضه: ااايه مافيش مافيش انا انا محتاجه انام


بعد شويه 


هنا: ايه المكان الغريب ده انا مش مصدقه ان كل ده يطلع منك انت يا علي 


عند سليم 


علي: تؤتؤتؤتؤ 


سليم حاول يركز في الصوت: الصوت ده مش غريب عليا انت مينن 


علي شاور لرجالته يشيلو الرباط عن عينه 


سليم بضحك: تصدق مجاش في بالي ان انت بس اكيد كل حاجه منك متوقعه يا خاين اقسم بالله هطلع من هنا ومكانك هيبقا في السجن 


علي ضربه: شششش اخرس بقه انت عايز تكشف حقيقتي لمراتي مش كده ههههههه ده علي جثتي 


سليم: مينفعش واحده زيها تكون مخدوعه فيك انت انسان زبالهه وهي انسانه نضيفه 


علي بعصبيه ونزل عليه ض*رب لحد ما كل حته في جسمه بقت تجيب د*م 


عند هنا 


كانت مستخبيه ورا برميل وشايفه جوزها بيضرب سليم بكل وحشيه وعماله تعيط علي حاله سليم 


سليم: صدقني مش هرحمك واغمي عليه 


هنا بدموع: س سليم 


علي: بقولك كل ساعتين تخش تظبطو تمام ومتتصلش عليا انا هبقا اتصل بيك فاهميننننن


-امرك يا باشا 


بعد شويه


-انا حاسس بحركه غريبه 


=قوم شوف مين انا حاسس ان في حد بيراقبنا برضوه 


-قوم ياغبييي شوف مين 


=الحق يا باشا دي بنت بتراقبنا 


-هاتها يا غبي 


هنا: عاااا سبوني سبوني 


-انتي مين يا بت انطقي بقه بتراقبينا صحح انتي مين 


هنا: ها انا انا 


=كلم الباشا بسرعه خليه يرجع يشوفها 


-لا ياعم مش هو قال هو الي هيتصل بلاش نعمل بلعند ونتصل احنا 


=طيب هنعمل مع البت دي ايه 


هنا بدموع: ونبي سبوني علشان خاطري


-دخلها مع الواد الي جوا عقبال ما الباشا يكلمنا 


     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent