رواية العوض الفصل السادس 6 - بقلم اسراء سيد
رواية العوض الفصل السادس 6
عم كرم عم كرم
لف وبصله كرم بابتسامه .. ازيك يا آدم يابني عامل اي
ادم بحترام.. كويس يا عمي انت عامل اي وصحتك عامله اي
كرم بتنهيده.. اهو تمام نحمده علي كل حال
ادم باحراج.. عم كرم انا كنت محتاج اكلم حضرتك في موضوع بس محرج اوي
كرم بستغراب... موضوع طب تعالي نطلع البيت عندي ونتكلم
ادم بتسرع.. لا بيت اي بس تعالي نقعد علي القهوه اللي في أول الشارع دي
كرم .. ماشي يا سيدي ادم يلا بينا
اهو قعدنا كنت عايز تقول اي بقي!!
ادم بتوتر.. بص يا عم كرم انت عارفني من وانا صغير وعارف ابويا بس حابب اعرفك بنفسي اكتر
كرم بستغراب.. في اي يابني قلقتني
ادم براحه.. عم كرم انا عشت نص عمري في أمريكا شوفت كتير جدا بس عمري ما قررت اربط حياتي بحد ولمه نزلت هنا زياره من سنتين قبلت ساره بالصدفه في الشارع
كرم بتقطيع.. ساره بنت اخويا ! طب اي علاقتها بكلامك ده
ادم باحراج .. انا عايزه اتجوز ساره ي عم كرم ومستعد اعمل اي حاجه عشان توافق
كرم .. هو انت متعرفش أن ساره مخطوبه لابن خالتها يا آدم!
ادم بتساؤل..هل انت شايف ياعم كرم أن ساره مرتاحه معاه او حتي بتحبه!
كرم بتفكير.. هو في مشاكل كتير بتحصل بينهم بس بتعدي
ادم بتمسك.. بتعدي عشان حضرتك ساره مش عايزه تزعل حضرتك ولا تزعل خالتها بس هي مش بتحبه ولا عايزاه
كرم .. طب هو انت تعرف ده منين يعني انا مش بشوفك بتكلمها ومعتقدش انك تعرفها
ادم بتوتر.. انا حاسس ساره اللي من سنتين كانت منوره دلوقتي مطفيه وحزينه دايما اللي بيحب حد بيكون مبسوط معاه ولا انت شايف اي يا عمي
كرم بحيره .. انا معرفش المفروض اعمل اي وانت شخص محترم وبحبك ويعلم ربنا غلوت ابوك عندي بس انا معرفش تامر اي وضعه
ادم باقتراح.. ممكن تقعد مع ساره وتتكلم معاها اسالها هل هي مرتاحه معاه ولا بتحبه وساعتها اللي هتجاوب عليه هو اللي هيكون حل للموضوع
كرم بتساؤل .. طب لو بتحب تامر وعايزاه!
ادم بثقه ...اوعدك هبعد عنها والموضوع هيتقفل
(ادم في سره. اوعدك انها مش هتكون غير ليا حتي لو هحارب الدنيا كلها عشانها)
غريبه أنه يتصل ويطلب يعزمني علي الاكل وان في موضوع مهم عايزني فيه
تمارا(صديقه ساره).. وفيها اي ي ساره انزلي شوفيه عايزه اي
لفيت وبصتلها تمارا دي مش مجرد صحبه عابره في حياتي دي اخت وصديقه وحجات كتير حلوه في حياتي
تمارا بمناكشه .. اي يسطا هو انا من كتر جمالي سحرتك كده
ساره وهي بتقرب وبتحضنها
ساره بحب.. تعرفي يا تمارا انك اهم حاجه عندي
تمارا بحب .. انا اللي ربنا عوضني بيكي يا ساره وهفضل جمبك دائما وبعدين بقي يستي نركز بقي علي موضوع تامر
ساره وهي بتخبطها علي دماغها وبتبعد عنها.. تصدقي خساره فيكي شويه الحب دول
تمارا بضحك.. حبيب اخوك والله ها بقي هتلبسي اي
ساره بملل.. علي فكره انا مش مهتميه ب الخروجه ولا مهتميه البس اي
تمارا بتفكير.. فكرك هيليق البيج علي الاحمر
ساره بتساؤل... بتسالي ليه !
تمارا بتركيز وهي بتشاور علي الدولاب.. بصي الدريس الاحمر اللي هناك ده بفكرك تلبسي عليه طرحه لونها اي
ساره وهي بتخبطها بالمخده.. فكريني اقطع علاقتي بيكي
تمارا بضحك.. والله ما تقدر
ساره بجديه.. يا تمارا بجد انا مش عايزه اقبله
تمارا بجديه .. بصي يا حبيبتي الوضع ده غلط انتي دلوقتي اسمك مخطوبه اسم ومعتقدش أن العلاقه دي هتكون كويسه بعد الجواز يعني لتقطعيها لتكملي وتديله فرصه.
ساره بشرود .. طب وادم
تمارا بخبث... امم وماله بقي ادم
ساره بتوتر.. هااا ادم مين بس هو مين اللي قال ادم دلوقتي
تمارا بضحك.. يخرابي علي اللمعه اللي ظهرت في عينك بمجرد ذكر اسمه
ساره بمروغه.. فكك من الكلام ده ونركز اعمل اي دلوقتي مع تامر
تمارا .. قومي يا ساره وانزلي واعرفي هو عايز اي
ساره بتنهيده.. هقول وامري لله ويارب تعدي الليله دي علي خير
تمارا بحب .. هتعدي يحببتي وربنا هيجبرك قريب
كوثر بغضب .. يعني اي تنهي العلاقه يا تامر انت اتجن*نت
تامر بزعيق .. بقولك اي احترمي نفسك واه زي ما سمعتي كل اللي اتفقنا عليه انسيه وانسي انك تعرفيني
كوثر بتهديد.. طب واللي بينا مش خايف اعرفه لـ كرم
تامر بضحك .. انتي بجد تعبانه هو انتي بتكدبي الكدبه وتصدقيها اي اللي بينا قوليلي كده
كوثر بغضب.. تامر ارجع عن كلامك احسنلك
تامر بثبات .. اعلي مافي خيلك اركبيه ومن غير سلام..
بقلم إسـراء سـيد
•تابع الفصل التالي "رواية العوض" اضغط على اسم الرواية