رواية روح الفهد الفصل السادس 6 - بقلم بسمله احمد
رواية روح الفهد الفصل السادس 6
وفي عتمت الليل نري احدًا يرتدي الزي الاسود ويخبأ وجهه بماسك ويقفز من البيت ويركب موتوسيكل(او ما يسمي موتور او الماكينه) ويسوق بسرعه كبيره وعاليه للمكان المجهول
~~~~~~~
في قسم المخابرات المصريه
: بس يا سياده اللوا احنا مش عايزين حد معانا ذياده
اللواء: مالك يا صقر انت هتخالف كلامي ولا ايه وبعدين انت عارف اني مبدخلش حد معايا غير وانا واثق ميه في الميه من قدرته وبعدين انت مسمعتش عن الوحش ولا ايه
الفهد ببرود: بس علي ما اظن ان احنا عندنا القدره اننا نقوم بالمهمه لوحدنا ومش محتاجين حد تالت معانا وسمعنا عن الوحش بس احنا مش اي حد احنا الفهد والصقر يا سيادة اللوا ومتضحكش علينا وتقول ان المهمه كبيره لان في سبب تاني ورا دخول الوحش معانا يا سيادة اللوا وانا هبقي سعيد اكتر لو عرفت السبب ده
اللواء ضحك: اكيد طبعا عارف انكوا تقدروا يا فهد ومادام عرفت ان في سبب هو فعلا في سبب بس مش لازم تعرفه
فهد ضحكله ببرود: بس انا هعرف السبب يا سيادة اللوا وانت عارف اني هعرف
اللوا ضحكله: عارف انك قادر تعرف يا فهد وعمري ما اشك في كده
وقاطعهم خبط علي الباب وفتح الباب
اللوا: شكل الوحش وصل
الوحش: السلام عليكم يا سيادة اللوا
اللوا: وعليكم السلام يا وحش
الصقر وبصلها من فوق لتحت: هو ده الوحش
اللوا: اعرفكم وحش المخابرات وشاور علي الفهد والصقر اكيد عارفهم يا وحش
الصقر:الماسك
الوحش ببرود : فيه حاجه
الصقر: الماسك مش هيتشال ولا ايه
الوحش: لا
الفهد ببرود وبص للوا: بس من حقنا نعرف شريكنا في المهمه
اللوا: مش هينفع الوحش واخد الاذن مني
الفهد ضحك ووقف وقرب من الوحش ورمي القنبله اللي صدمتهم كلهم: اقلعي الماسك يا وحش ولا اقول يا روح او مدام روح قاسم عبدالرحمن المناوي
روح بصتله بصدمه وبصت للوا اللي بصلها ببرود: انت عرفت ازاي
فهد اللي هو قاسم: من اول يوم وحياتك يا روح وانا عارف
روح وقلعت الماسك: بس عرفت ازاي
فهد ضحك: مش عيب لما تسألي الفهد عرف ازاي بردو بس هقولك
انتي من اول ما بابا قالي هتتجوز بنت عمك وانا جبت كل المعلومات بتاعت عيلة المناوي كلها واحد واحد معلوماتهم من يوم ما اتولدو لحد دلوقتي عندي يا روح كلها ما بالك بقي مراتي
روح: تمام يا قاسم بس لو عايزني اقف انا مش هوقف يا قاسم
قاسم: ومين قال اني عايزك توقفي طب ما كنت قولتلك تقفي ساعت ما كنتي بتضحكي علينا وقولتي انك لسه فاكره امبارح الحادثه وانتي كنتي فاكراها من زمان انا عارف انتي داخله المخابرات ليه يا روح علشان تاخدي بتار مامتك عارف انك داخلاها علشان تطفي النار اللي بتعلي وبتحرق فيكي يا روح انا عارف انك داخلاها علشان طفله كانت نايمه عشر شهور قهر وزعل وقامت ناسيه كل حاجه انا عارف اللي موت مامتك مش سهل بس انتي حاطه في دماغك انك عايزه تقتليهم وتخلصي عليهم مش حاطه في دماغك انك لازم تقتليهم علشان سببين مش واحد ياروح الاول قتل مامتك والتاني الناس اللي ماتت ملهاش ذنب يا روح روح عندها ذكاء بس لو استخدمته صح انا واثق انك هترجعي لعمي وهتروحي لمامتك بتضحكي بعد اما قتلتيهم ومينفعش غير كده يا روح
روح:شكرا بس محدش يعرف يا قاسم محدش فيهم يعرف خالص
قاسم: تمام
وبداو يتناقشو في المهمه
روح: سيادة اللوا انا معايا اول خيط من القضيه
اللوا: واللي هوا
روح: ماما وانا صغيره كانت جابتلي سلسله علي شكل قلب تبان اللي هي سلسله عاديه بس هي في الحقيقه وقلعت اللسلسله وفتحتها شالت منها الصور وورتهم الكاميرا والمسجل
الفهد: دي اللي كنتي بتدوري عليها امبارح
الوحش: ايوة وبصت للوا انا طلعت الكارت من الكاميرا والحمدلله كان لسه موجود مفيش حاجه اتمسحت منه وحطته في اللاب توب وورتلهم
الوحش: انا يوميها شوفته بس قالي انو بيصلح العربيه وان ماما اللي قالتله
الفهد: انا عارف هنعمل ايه وبدا يقولهم علي الخطه
الجميع: وافقوا علي الخطه
وكل واحد رجع بيته ~~~
وفي صباح يوم جديد استيقظ عبدالرحمن وسوزان وريم وروح وقاسم لسه مصحيوش
عبدالرحمن: هو قاسم وروح لسه مصحيوش
سوزان: مش عارفه بس باين لسه سيبهم نايمين زمانهم تعبانين من سفر امبارح
بس فاجئهم دخول قاسم وروح مع بعض بهدوم الرياضه وقعدوا وبداو ياكلوا
عبدالرحمن: هو انتوا كنتوا فين
قاسم: كنا بنلعب يا بابا
عبد الرحمن: وروح كمان
قاسم: ايوة كانت معايا دي سبقتني
ريم: انتي سبقتي قاسم يا روح
روح: ايوة
ريم: ازاي ده انا حاولت ومن اول مره كان بيسبقني
روح: هو السباق مكنش سهل بس كسبت الحمدلله
قاسم: كسبتي بس علشان توهتيني وغشيتيني
روح ضحكت: يا قاسم احنا مفروض نتصرف الحاجه ام الاختراع وانا لما لقيتني هخسر شغلت دماغي يا قاسم ده مش غش بالعكس ذكاء
قاسم: خلاص يا اذكي اخواتك
روح: هعتبره شكر فيا
قاسم: ايوة ايوة يلا يا حجه علشان نخلص
روح: هقعد شويه مش عايزه امشي دلوقتي
قاسم: بابا روح قررت انها تشتغل معايا بدل ما هيا قاعده في البيت
روح بصتله باستغراب وهو بصلها شويه وهي فهمت ان في حاجه متعرفهاش
عبدالرحمن:……………….
•يتبع الفصل التالي (رواية روح الفهد) اضغط على اسم الرواية