Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الفصل السادس 6 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

  رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الفصل السادس 6

في المطار الصين تعلن وصول الطياره من مصر


حور نزلت من الطياره وخاطفت كل الانذار عليها

جاسر بضيق: هنعمل اي

احمد: يابني اصبر علي رزقك

حور كانت تمشي بكل غرور

الرائد حسام: اهلٱ نورتنا

حور ببرود: هنروح فين

حسام بإحراج: اتفضلو هنروح الجيش الصيني

حور بصتلهم واتكلمت بامر: يلا

الجميع سمع كلام لانهم عارفنها عصبيتها وحشه

___________

اسر: انا فرحان انك رحعتي تتكلمي تاني

هي: شكرٱ علي كل الي انت كنت بتعمله عشاني

اسر: مافيش الكلام ده اهم حاجه تكوني كويسه

هي: تمام هوا انا ممكن اخرج امتا

اسر بزعل: تخرجي ليه

هي: خلاص انا اتحسنت ومش محتاجه اكون في المستشفى

اسر: لا لسه ماتحشنتيش 100%100

 هي: لا خلاص انا كده بقيت كويسه

اسر: طيب حتي خليكي هنا عشان اخد بالي منك

هي: نعم

اسر يتوتر: اقصد عشان ناخد بالنا منك

هي: لا شكرٱ انا هعرف اخد بالي من نفسي

اسر: الي انتي عوزه لس اختك قالت تفضلي هنا لحد ماترجع وهي الي تاخدك بنفسها

هي: هوا انا صغيره ده انا اكبر منها

اسر: مش عارف بقا هي قالت كده

هي: انا عارفه انها خايفه عليا

اسر بفضول: هوا انتي اي الي جابك المستشفى هنا

هي بصتله بدموع: لو سمحت مش عوزه اتكلم في الموضوع مش عوزه افتكر الي حصل

اسر: خلاص ولا يهمك وقت ماتحبي تتكلمي انا هنا عشان اسمعك

_________

اللواء طلعت: اهلٱ اهلٱ بفريق الافاعي

حور ببرود: هنقعد فين

اللواء طلعت: في المخيمات دي

حور وهي تنظر الي فريقها: يلا عشان نرتاح

الكل استغرب انها يتأمر كانها هي اللواء نفسه

اللواء طلعت: اظن انكم مش جاين ترتاحو

حور بثقه: افندم احنا جاين من سافر ولازم فريقي يرتاح عشان يعرف يركز في المهمه

اللواء: طيب اتفضلو

حور: يلا انا والبنات في خيمه والشباب في خيمه

بدأ كل واحد يدخل الخيمه بتاعته عشان ياخدلهم جزء من الراحه

_____________

: كلفت مين بالمهمه دي

اللواء جمال: الكوبرا

: مين الكوبرا دي

اللواء جمال: دي حور بس لقبها الكوبرا وماحدش يعرف اسمها ذيك كده

بسخريه: بتشبه واحده بنت بيا انا

اللواء جمال: فيها اي انتو الاتنين نفس المستوى

: انا ماحدش يتوقعني خليك فاكر اني الصقر

اللواء جمال: انا فاكر كويس

___________

في الخيمه الي كان فيها البنات كان فيها تعبان والبنات كانو نايمين

التعبان مشي لحد حور وكانه كان قصدها وعضها

من رجلها

حور اتألمت من العضه

وعملت صوت بسيط

والبنات صحيو علي صوتها

نور شافت التعبان ميت جنبها

ياسمين بخضه: انتي كويسه

حور : ايوا كويسه

نور: حببتي لازم نحاول نشيل السم بسرعه قبل مايعمل حاجه

حور: لا خليكم هنا وخلي بالكم من كل ااي بيحصل هنا

مريم: حاضر المهم بس انتي

حور بجمود: اطمنو انا كويسه

وراحت المستشفى

 الدكتور بعد شويه: للاسف انتي في موجود جرعه كبيره من السم وواضح انه من كوبرا سمها قوي جدا عشان كده جرعه السم الي دخلت دي مش نفس السم الي موجود في جسمك

حور ببرود: والعمل

الدكتور: لازم تاخدي جرعه سم كمان عشان جسمك السم الي فيه مايأثرش فيه

حور: تمام انا هتصرف

ومشيت

_____________

حسين: ششوفتي يا ناهد حور سافرت من غير ماتقولي

ناهد: يعني انت كنت هتوافق لما قالتلك

حسين: لا

ناهد: عشان كده ماقالتش حاجه وسافرت علطول

حسين: ما انتي عارفه ااي فيها

ناهد: ايوا بس ده شغلها واجبها سبها براحتها

حسين بشرود: شكل البنت دي هتفتح علي نفسها ابواب جهنم الي اتقفلت من زمان

ناهد بحزن: بالنسبالك انت اتقفل بالنسبه ليها هي لسه عايشه فيه

حسين: مش صعبان عليها قد البنت دي اتحرمت من حياتها كان الدنيا بتعاند فيها وتقولها يانا ياانتي

ناهد: بس هي قد العند ده وقادره تقف قدمها

حسين: لحد امتا

____________

حور: انا رايحه اخد جوله في الصحرا

اللواء طلعت: بس الصحرا هنا غلط ماينفعش تمشي فيها

حور بغموض: ماحدش ليه دعوه

ومشيت في الصحرا وفعلٱ شافت تعبان اخدته وخلته يعضها واخدتت السم منه والتعبان مات

حور بعيون تشبه الافاعه: نهيك جت ياصابر

google-playkhamsatmostaqltradent