Ads by Google X

رواية عشق فوق النيران الفصل السادس 6 - بقلم مريم مجدي

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق فوق النيران كاملة بقلم مريم مجدي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشق فوق النيران الفصل السادس 6

نزلت منال وبعدها جم اهل فرح عشان يطمنوا عليها وروحوا وبعدينا جت نور بنت خاله سيف

الباب خبط وفرح قامت تفتح لقت نور

نور:هاي

فرح: مين حضرتك

نور :انا نور

فرح:ايوا يعني مين بردو

نور:هو مش ده بيت سيف

فرح:اه يحبيبتي بيت سيف

نور:يبقا انتي اكيد مراته

فرح: اه يحبيبتي انا انجزي با قولي انتي مين

نور:انا بنت خالته

فرح:طب ماتقولي من الاول

نور ضحكت بسماجه

نور:اومال فين سو

فرح: مين سو ده

نور :سو…سيف

فرح:لا يحبيبتي اسمه سيف

نور:انا بدلعه وبقول سو

نور جايه تدخل اوضه الن.وم

فرح:اي اي انتي رايحه فين

نور: داخله ل سو

فرح:يادي الني.لة مقولنا اسمه سيف

نور بغيظ:يا سو يا سو

فرح: يقولك اي احترمي نفسك وبعدين انتي رايحه فين خلاص يحبيبتي سيف اتجوز يعني مينفعش تدخليله كدا

نور:وانتي مالك

قعدوا يزعقوا مع بعض لحد ما سو صحي قصدي سيف

سيف:اي في اي

فرح:الهانم عايزة تدخلك الاوضه

نور : اسمي نور مش هانم

سيف : خلاص اسكتوا

..سكتوا وهو كمل كلامه

وقال :صح يا نور فرح عندها حق انا دلوقتي بقيت متجوز يعني مينفعش

فرح بفرحه:بقالي ساعه بقنعها بكدا

سيف:خلاص يفرح تعالي اقعدي يا نور عامله اي

نور بغيظ: الحمدلله الف مبروك

سيف :الله يبارك فيكي

نور : اي ده انت خسيت اوي

فرح:مالكيش فيه

نور بصتلها من فوق لتحت ومردتش عليا وفرح ردت لها نفس البصه

نور بركتلهم ومشيت

سيف:مكنش لازم تزعقي معاها

فرح: اومال كنت عايزني اعمل اي وانا شيفاها عايزة تدخلك الاوضه

سيف :خلاص يفرح

نور تبقي بنت خاله سيف وكانت بتحبه لكن سيف لا شايفها اخته

*************

عدا الاسبوع وجه يوم العزومه

فرح لبست دريس جميل اوي وسيف بردو لبس طقم حلو ونزلوا

العيله كلها اول ما شافتهم في صوت واحد:اوووووووو

فرح وسيف ضحكوا ودخلوا سلموا عليهم

منال(ام سيف): ماشاء الله اللهم صل على النبي حصوة ف عين اللي شافكوا ومصلاش ع النبي

فرح:ربنا يخليكي يا طنط

منال: يخليكي يا حبيبت طنط تعالي اما اعرفك ع العيله

دي (امل)اخت سيف وده ابنها (يوسف)

و دي (سلمي)خطيبه ياسين

فرح:اه عرفاها

منال:وده ياسين اكيد عارفاه

فرح بضحك:اكيد

ياسين:انا من غير تعريف

قعدوا يضحكوا واليوم كله عدا وكان جميل اوي وسيف حتى كان قاعد يضحك

امل خدت سيف وقعدوا شويه مع بعض ف البلكونه

امل:اي اخبارك

سيف: الحمدلله تمام انتي اي اخبارك مع جوزك

امل: الحمدلله تمام

امل بغمزة:اي اخبار فروحه

سيف باستعباط:مين فروحه

امل: يعني انت مش عارف مين فروحه …فرح

سيف:كويسه ماهي بره عندك متسأليها هي

امل:يا راجل وبعدين انا مش جيباك عشان اسألك ع فروحه

سيف:اومال اي

امل:انا جيباك اسألك هل انت بتحب فروحه ولا لاء

سيف:عايزة الصراحه يا امل

امل:هو انت عمرك قولتلي غير الصراحه

سيف:ايوا انا بحبها

امل :اومال في اي

سيف:ف اي

امل:طب مش قايلها لي

سيف:خايف متكنوش بتحبني

امل:ده باين عليها جدا انها بتحبك

سيف:بجد

امل:ايوا يبني انت مشوفتهاش كانت كل ما تضحك تبصلك

سيف:يعني اعمل اي يا امل

امل :انت ادري اما اقوم انا بقا

****************

وعدت الايام ولسا كل واحد في حاله بس الفرق ان كل واحد نزل شغله و كل واحد هيموت ويقول للتاني بحبك بس مش قادرين

في يوم سيف كان عنده مناقصه وهو اللي اخدها سيف اتشجع عشان يقول لفرح انا بحبك

في اليوم ده فرح كانت واقفه مستنياه ف البلكونه لانه اتأخر حولت تكلمه كتير لكن مكنش بيرد

اول ماشافت عربيته استريحت كان نازل ومعاه بوكيه ورد لكن

بووووووم

google-playkhamsatmostaqltradent