Ads by Google X

رواية مجنونتي الفصل السادس 6 - بقلم فيولا عماد

الصفحة الرئيسية

 رواية مجنونتي الفصل السادس 6 - بقلم فيولا عماد



رواية مجنونتي الفصل السادس 6 

امير لقي اصوات كتير بتقول هاااااا احنا جينا و دول كانوا تهل امير 
ويوسف يجري علي امير ويحضنه 
يوسف وحستني ي ميرو مس بتسال عليا بس انا اجدع منك وديت عسان اسوفك 
امير يحضنه بشده و يقولوا انا والله مشغول وبعدين ما انا برن عليك كتير القيك مشغول مشغول ف مين يواد 
يوسف هيكون ف مين يعني ي ميرو ف مايا طبعا عشان كانت بطنه بتوجعه 
وكلهم تحت اثر هذه الصدمه من هذه الفتي فهو ليس يتعدي 7 من عمره 
امير مايا مين يلا 
يوسف حبيبتي ومراتي لما اكبر 
امير نزله ومسكه من قفا التيشرت ويقولوا دانا معنديش دانا عشت لغيت متخرجت من الجامعه وانا بقول لسه صغير وعيب اكلم بنت ياض دانا 22 سنه ومرتبطش ولا مرة 
وتيجي فريده تحضن ابنه فهي ليس لديه غيره 
فريده وحشتني اووووي ي امير عامل اي يحبيبي 
امير يحضنه بشده فهي امه وصاحبته وبير اسراره انا بخير انتي عامله اي وحشتيني يفري وحشني حضنك اووووي يماما 
وياخده ويروحوا يقعدوا علي الانتريه ويوسف يروحوا معهم 
فجاه يصدر صوت 
كمال يبن الكلب بقا انا سايب السرايا ومشاغلي وتسلم عليهم وانا قرطس جوافه 
امير يجري يحضنه ويضحك ويقول وانا ليا مين غيرك ي كيمو وحشتني 
كمال يبدله ااحضن فهو ليس ابنه فقد فهم وقت الحاجه يكونوا بمثابة الاخوه والاصدقاء وكل شي 
ونسبهم بقا يقعدوا مع بعض 
..... 
عند اوجين امه بتدخل عليه
والده اوچين هتعملوا اكل اي النهارده مش كل يوم انا اللي هقول 
اوچين اي حاجه 
والده اوچين اي اي حاجه دي قومي كده بدل ما انتي قاعده علي تلفون هو ده اللي جابنا وراء ما انتي لو ناصحه زي العيال مكنتش سقطي العيال كله نجحت وانتي قومي شوفي هتعملوا اكل اي 
وسبته ومشيت 
اوچين ف نفسه حرام عليكي عمرك مكنتي حنينه عليا ولا حتي اخدتيني ف حضنك يوم نتجتي زي باقي الامهات و كل شويه تفكرني اني ساقطه بدل ما تخففي عني ربنا ان مكرمنيش ف تعليمي هيكرمني ف زوج حنين واطفال يحبوني وهعملهم بحنيه ربنا يرحمك يجدي لو كانت هنا مكنش حصلي كل ده
وتفيق من شروده علي صراخ امه 
اوچين حاضر 
وتقوم اوچين بنتضيف الشقه والمطبخ وتقوم ايضا بطهي الطعام 
ونسيب اوچين تحضر الطعام ونرجع ل بطلنا 
....... 
امير بعصبية يامي انا مش عوز اتجوز انا مش محتاج حد كفايه انتو انا عندي انتي امي و اختي و صبحتي وكل حاجه في اي بقا 
فريده يبني انا عوزة اشوفك مبسوط ولما ترجع من شغلك تلقي واحده تخدك في حضنه وتشيل معاك المسوليه انا عوزة افرح بيك 
امير وهو اللي اتجوزوا عملوا اي بجواز يامي انا مش محتاج لا حضن ولا بتاع انا محتاج انام وباس دماغ والده و والدته وقام باخد يوسف من قفا تيشرته وهو يقول وانت تعال معايا وريني مايا دي 😉😹
يوسف وهو يمسك ف قميص امير 
يوسف ل امير بعصبيه دي قمي اووووي وانا مي هوليهاك دي تاعتي انا بس 
امير طب يخوي يلا هتنام معايا ولا مع فري 
رد كمال بسرعه لا فري النهارده انا عوز انام ف حصن مراتي لو سمحتوا 
تخجل فريده وتخبي وجهه في حضن كماال
امير ل والده اي يجدع انت ف اي دا امي و يكمل بغبظ ل كمال اي رايك يفري تيجي تنامي ويغمز لها 
فريده وهي تقول لا انا هنام مع جوزي 
فيضحك كمال بصوت عالي ويقوم بحضن فريده بشده اما عن امير فهو يقوم باخد يوسف ويذهبان للغرفه يبدلون ملابسهم ويغطوا ف ثبات عميييييييق 
..... 
عند فريده وكمال 
عجبك كده يكمال ابنك داخل في 22 سنه ومش عوز يتجوز انا عوزة افرح بيه 
كمال سبيه يحبيبتي يمكن بيحب ولا حاجه متضغطيش عليه 
فريده اسيبه اكتر من كده انا امجد ابني وحشني اووووي دا كان اول فرحتي وتكمل بدموع ربنا يرحمك يضنايا 
كمال وهو يزيل دموعه يارب يحبيبتي هو ف مكان احسن واحنا لازم نقف ف ضهر يوسف ويطلع حاجه حلوة عشان خاطر ابننا 
ويغطوا ف ثبات عميييق 


  •تابع الفصل التالي "رواية مجنونتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent