Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الفصل السابع 7 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

  رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الفصل السابع 7

اللواء طلعت: الكل جاهز هنبدأ تدريب


حور ببرود: مين الي هيدرب

الرائد حسام: انا

حور: لا انا

طلعت: ازاي انتي

حور بحده: انتو مش عارفيني ولا اي امال جايبني هنا ليه

طلعت: اتفضلي

حور وفرقها دخلو قاعه التدريب

حور تقف امام العديد من العساكر

احد العساكر بغمزه: مين الحلوه

حور سمعته: تعالا وانا اعرفك مين الحلوه

اقترب العسكري

حور بثقه: يلا ابدأ

وبدأ العسكري يقاتل حور

وحور ضربته لدرجه مش قادر يرفع نفسه

وبصت لحسام: فين تدريبك ليهم ياحضرت الرائد

طلعت: انتي عوزه توصلي لايه

حور بغموض: قربت اصلٱ اوصل

جاسر: هنعمل اي دلوقتي

طلعت: في مجموعه ناس مهمه جداً جت عشان تعمل مهمه هنا واحنا مطلوب مننا حمايتهم

يوسف: حمايتم من اي

حسام: في ناس كتيره مكلفه انها تموتهم واحنا وانتو علينا سلامتهم

حور ببرود: اسمه ايه

طلعت: صابر

حور ابتسمت ابتسامه شر

حور في نفسها: جيت لموتك ياصابر هاخد حقي وحق اختي وحق اهلي منك انا قدرك ياصابر

طلعت: يلا ادخلو ريحو شويه هوا علي وصول

وحور وفرقها داخلو خيمه واحده

مريم: مين صابر ده

يوسف: اكيد وراه حاجه ليه ناس كتير عوزه تخلص عليه

نور: تفتكرو عمل اي ياشباب

احمد: شاكله كده نصب علي ناس كتيره

ياسمين: طيب واحنا هنحمي واحد نصاب

محمد: مش عارف بس دي المهمه بتاعتنا

كل ده وحور ساكته ومش بتكلم معاهم

وجاسر قاعد بيرقبها عوز يعرف هي بتفكر في اي

نور: حور هنعمل اي

حور بغموض: المطلوب مننا

جاسر بغضب: ازاي ده واحد نصاب المفروض يتقبض عليه

حور بغضب وتحذير : صوتك مايعلش عليا انت فاهم

جاسر بعند: انا اتكلم براحتي وبالطريقه الي تعجبني

حور بسخريه: هنبقا نسوف الموضوع ده بعدين

نور: طيب خلونا نستعد عشان نشوف صابر ده

والشباب خرجو علي خيمتهم

ياسمين بفضول: حور هما ليه لقبك الكوبرا وفريقك اسمه فربق الافاعي

حور من غير كلام رفعت التيشرت وكان ضهرها يوجد عليه وشم الكوبرا

مريم: واو شكله حلو بس مخيف في نفس الوقت

___________

اسر: ها عامله اي النهارده

هي: الحمدلله ها هخرج امتا

اسر: انسه جنه انتي عوزه تخرجي ليه ما انتي قاعده ومشرفانا هنا

جنه: لا انا زهفت من المستشفى دي وعوزه اروح

اسر: بس اختك فالت انه ماينفعش تخرجي من هنا غير لما هي ترجع

جنه: ماتخفش مش هتعمل حاجه خليني امشي بقا

اسر: اسف مش هقدر اسيبك تمشي

جنه بدموع: انا عوزه اىوح من هنا

اسر: ممكن يكون في خطر عليكي لازم يكون في حد معاكي

جنه بيأس: خلاص انا هستنا حور ترجع تاخدني

اسر: تمام تحبي تنزاي تقعدي في الجنينه بتاعت المستشفى

جنه بزهق: ياريت بدل الزهق الي هنا ده

____________

صابر: ها عملت اي

الحارس: الي حضرتك امرت بيه

صابر: طيب جهز نفسك المهمه هتم في الصحرا وسط الجيش

الحارس: ازاي

صابر: انا طالبت حمايه من الجيش نفسه يعني الفكره دي مش هاتجي في بال حد

الحارس: ممكن يكون في حد ذي اللواء قاسم هناك

صابر بضحكه شر: لاقاسم الله يرحمه هوا وعيلته صح بناته لسه عايشين لكن دول بنات وانا كسرتهم كسره مش هيقدرو يقومه من بعدها

(مش عارف ان الب هتخلص عليه هي نفسها بنت القاسم)

______________

حسين بخوف: حور في الصين

ناهد: طب واي يعني

حسين بقلق: صابر كمان في الصين

ناهد بخضه: اي صابر طب هنعمل اي

حسين: مش عارف

ناهد: يارب ازاي تفتكر دي صدفه

حسين: ماظنش انها صدفه واضح ان حور كانت عارفه انه هناك عشان كده كانت متمسكه جدٱ بالمهمه دي

ناهد: طيب هنعمل اي هنتصرف ازاي

حسين: مافيش غير حل واحد

ناهد: اي هوا

حسين: جمال لازم يعرف قصه حور ويعرف حور بنت مين

ناهد: طيب يلا مستني اي روح اتكلم معاه

google-playkhamsatmostaqltradent