رواية مجنونتي الفصل السابع 7 - بقلم فيولا عماد
رواية مجنونتي الفصل السابع 7
واشرقت شمس جديده علي ابطالنا
ف غرفه امير يقوم ويقضي حاجاته ويلبس بدله رمادي اللون تليق ببشرة المقحاوي و يذهب الي شركته لبدا يوم جديد.
....
عند بطلتنا تخرج من بيته بعد مرشح كبير من والدته وتذهب الي شركه الدميري لتقدم ف وظيفه بعد ان حفظت الطريق فهي لا تخرج من بيته الا ل دروسه فقط او الذهاب ل كنيسة
.....
امير ها يمني عندنا اجتماعات النهارده
مني لا يباشا مهندس بس اوجين البنت اللي كلمتك عليه قبل كده هتيجي وتقابل حضرتك وعندنا اجتماع مع شركه المنشاوي الساعه 5
امير تمام يمني اتفصلي انتي
ومر الوقت وجات الساعه ال 2 وذهبت اوچين امام شركه الدميري
وءهبت ل الريسبشين لو سمحت مكتب امير باشا فين
الشاب اخر دور وهناك السكرتيرة مني
اوچين شكرا
وذهبت اوچين ل الطابق الاخير والتقت بمني
اوجين صباح الخير
مني صباح ماله عينك يبت
اوجين بكذب ماله يعني تلقه من التراب وكده
مني اكدبي براحتك ما انا عارفه تلقه امك
اوجين خلاص بقا يلا شوفي الباشا مهندس
مني حاضر
....
وتدخل مني ل امير وتخبره
امير تمام خليه تدخل
امير ف سرها يارب متبقاش مايعه زي اللي قبله يارب
وتخرج مني وتقوله تتكلم براحه
تك تك تك
امير اتفضل
اوجين مساء اي ده هو انت
امير انتي
اوجين بدموع تعب من غير كلام انا خارجه
ولفت لتخرج
امير استني
اوجين نعم
امير تعالي اقعدي
اوجين تحبس دموعه وقعدت
امير انتي جايه عشان تقدمي علي شغل صح؟
اوجين اهة
امير طيب هاتي الملف بتاعك
اوجين عوز الصراحه مش معايا ملف
امير نعم
اوحين اي معرفتش هجيب اي وانا اصلا لسه متخرجتش من ثانويه عامه لاني راسبت السنه
امير طيب مع شهاده ميلاد بطاقه حاجه زي كده يعني
اوجين اه معايا
امير اومال فين انا مش شايف معاكي شنطه
اوجين وقفت وخرجتهم من جيبه اللي وراء
اوحين اتفضل
امير بصدمه
اوجين امسك
اومير احم هاتي وشافهم وقال تمام انا قبلتك اخرجي ل مني وهي تفهمك كل حاجه
اوجين ماشي شكرا هات البطاقه بقا
امير ليه
اوجين همشي من غير بطاقه يعني
امير اتفصلي
وخرجت اوجين تخبر مني بانه وافق
و دخلت متي تخبر امير انها سوف تخرج وستخبر اوجين كل شي عن الشغل و وافق امير
مني يلا نتمشي
اوجين اشطا
........
امير ف نفسه انا ليه وافقت كان المفروض ارفضه دي بهدلتني اخر بهدله بس كانت زعلانه انا شوفت دموع ف عنيه اي اللي انا بقوله ده انا مالي هي سكرتيرة لفترة مؤقته وهتمشي بس مش مايعه وتحسه كده يووووه بقا فوق لنفسك يامير انت عنا مدير وهي سكرتيرة وانت عايش عشان ابن اخوك وبس
ويكمل امير يوم ف صفقاته
......
علي النيل
مني مالك كده زعلانه وهو ده اللي قولتلك افردي وشك والبسي زي البنات
اوجين انا تعبانه اووووووي يمني الدنيا مقفله معايا من كل حته معنديش حد حنين عليا ولا حتي سند او صاحب او صديقه احكيلهم همي انا مش وحشة يمني بس انا مش بحب اضحك مع حد ياخد علي خاطره يزعل مني امته الدنيا تضحكلي
مني بحزن عليه فهي صغيرة علي كل هذا الحزن والهم فهي شخص بري
مني صدقيني ربنا رحيم اوووي ولطيفا بينا وشايف كل اللي بتمري بيه
اوجين بزعل طب ربنا منجحنيش ليه هو انا متعبتش مذاكرتش انا تعبت والله يمني حتي حلمي ربنا خده مني حتي ربنا باعد رحمته بيا واخذت تبكي
مني حضنته وقالته متقوليش كده ربنا عمل كل ده عشانك يمكن كانتي نجحتي وحصل حاجة وحشه يحبيبتي متنسيش الايه كل الاشياء تعمل معانا للخير سبيه علي ربنا
اوجين تبكي فقط تريد انت تدخل كليه وتفتح شركه خاصه بيها وتنجح وابيها يفتخر بيها فهي تحب ابيه بشده فهو دائما حنون عليه عكس والدته
اوجين وهي تخرج من حضن مني اي يبت انتي استحالتيه ولا اي ابعدي كده
مني بضحك مش هتتغيري ابدا
مني بصي بقا الشغل مع الباشا مهندس وقصت عليه كل شي
وهم غافلين عن الذي يقف بجورهم زعل جدا علي حياته وانها صغيرة علي كل هذا
اوجين اشطا اوووي بس مش عارفه هعمل اي ف السكن هاخد هنا سكن ولا ايي؟
مني مش عارفه
اوجين خلاص اقول ل بابا ونشوف روحي انتي شغلك وانا همشي بقا
متي تحبي اجي اوصلك
اوجين لا عادي
مني طيب خالي بالك من نفسك
اوجين شطا سلام
مني سلام
......
مني ذهبت اللي الشركه ولم ترا امير باتصلت به واخبرته انها في الشركه فقال تمام ف انا تعبت وذهبت واغلاق الهاتف
تفتكروا امير راح فين
و اوجين اي اللي هيحصل معها
•تابع الفصل التالي "رواية مجنونتي" اضغط على اسم الرواية