رواية هي ملتزمة هو منحرف كاملة بقلم عبير شوقي عبر مدونة دليل الروايات
رواية هي ملتزمة هو منحرف الفصل السابع 7
عادل.. اي يا ولاد عجبتكو القعدة ولا اي ههههههه
_عدنان.. هههه هو في حد يقعد مع الاستاذة افنان و متعحبوش
_افنان.. طيب بعد اذنكم وسابتهم و مشيت
دخلت افنان لقيت سعاد فوشها استنتجت علي طول انها عايزة تعرف اي حصل واتكلمو في ايي
_سعاد.. ها قوليلي.. موافقة
_افنان.. مش موافقة.. مش ملتزم يعني رفض على طول
_سعاد بغيظ.. انا مش عارفة دماغك الناشفة دي جيباها منين
يابت ده الي ذيه ميترفضش
_افنان.. ماما لو سمحتي بلاش دلوقت
_سعاد.. طيب ماشي بس لعلمك الموضوع لسه متقفلش
افنان تركتها و اتجهت لغرفتها لتستريح قليلا و تعيد ترتيب افكارها
دخلت للغرفة و اغلقت الباب لترمي بجسدها على السرير
_افنان.. يارب ساعدني انا مبقتش عارفة اعمل اي.. اسمع كلام اهلي و اخالف تعاليم ديني الرسول صل الله عليه وسلم قال:(اذا اتاكم من ترضون خلقهُ ودينه فزوجوه، ان لا تفعلو تكن فتنة فى الارض و فساد عريض). صدق صلِّ الله عليه وسلم..
طيب و بابا و مصطفي.. ممكن يتحـ.ـبسُو بسبب ديون الشركة
اللهم اختر لي ولا تخيرني..
طق طق طق
_افنان.. اتفضل
_سجدة.. انا جيت
_افنان.. نورتي البيت
_سجدة. اقولك حاجة حلوة معرفش ان كانت هتعجبك ولا لاا
_افنان..اشچيني يختي انا اقرر
_سجدة بفرحة.. هبات معاكي
_افنان.. بجد ياروحي.. لحظةة وعدنان هيبات هنا برضو
_سجدة.. ههههه لا عدنان مشي وانا قلتلة اني عايزة افضل هنا و هو وافق.. (صورة: ☺️)
_الحمدلله طمنتيني..
_سجدة.. اه صح نسيت اقولك.. عمي عاصم عايزك
_افنان.. هما حرفينا اليومين دول كلهم عايزيني..
طيب اسيبك.. وانا خارجة من الاوضة مش عارف لي حاسة اني رايحة اتحا. سب
_سجدة.. مش لدراجادي يعني
_افنان.. لا والله للدرجادي واكتر
_سعاد بصوتها كله.. يا افنااان انتي يا اخرة صبري..
_افناان.. جاية اهو يامااماا
_اخلصي يختي مش ماشية على شو.ك
_افنان.. ضقت طبول الحر.ب تب اسيبك دلوقت س سلا سلام
….ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ…. في الخارج.. عند عاصم
عاصم.. تعالي اقعدي يا افنان
_افنان.. حاضر.. وقعدت
_عاصم.. هاا اي رئيك في عدنان
_افنان.. ربنا يهديه..
_يعني موافقة ولا اي
_افنان.. اوافق علي اي
_سعاد بسخرية.. تتجوزية يعني توافقي علي اي مثلا
_افنان.. مش موافقة و لو سمحتو متجبرونيش
_عاصم.. ده اخر كلام ليكي
_افنان.. اسفة يابابا بس اا
_عاصم.. مبسش.. شوفي يا افنان يابنتي… اعرفي انك لو وافقتي ف انتي كدة هتنقظيني انا و اخوكي.. وسمعتنا.. وانك هتكسبي رضانا انا وامك
_افنان.. و لو موافقتش كمل يابابااا
_عاصم.. انتي عارفة يا افنان
_افنان.. يابابا انت كدة بتحطني ف الامر الواقع و تقولي اختاري اختار ازاي بس
_عاصم.. شوفي ده اخر ما عندي وانتي براحتك محدش هيجبرك وسابها ومشي…
_سعاد.. اوعي تفكري اننا بنضحي بيكي او بنستغني عنك.. انتي عارفة احنا بنحبك قد اي دانتي بنتي وامي و اغلي ماعندي ..
بس احنا كمان مش عارفين نعمل اي انتي عارفة باباكي تعب ازاي فشركتة افني عمره وهو بيبني فيها و مصطفى معاه
_عارفة ياماما بس انا مش عايزة انتكس عايزة شخص يعيني على الطاعة..
_سعاد.. عارفة يحبيبتي واحنا كنا بنتمني كدة ويعلم ربنا.. بس دا الي حصل.. محدش عارف الخير فين.. استخيري و سيبي الامور على الله و انتي دائماً بترددي الخير في ماختاره الله.. سبيها على الله و ماعند الله لا يضيع
_افنان.. حاضر ياماما ونعم بالله العلي العظيم.. هستخير و اقولك
_سعاد.. حضرلك الخير والسعادة ياحبيبتي.. عايزة حاجة.. اروح اشوف ابوكي..
_.. عوزاكي طيبة….
وكانت سعاد هتمشي بس وقفتها افنان
_افنان.. مامااا شكراً
يروحي تسلميلي يا احلي بنوته تصبحي علي خير
_وانتي من اهل الخير.. تصبحي على رؤية الرسولﷺ في المنام
_اللهم و إياكي
ذهبت افنان.. الي غرفتها.. فوجدت سجدة غارقة في نوم عميق
فذهبت لتتوضئ و ذهبت للصلاة وهي تناجي الله ﷻ.. بأن يختار لها ولا يخيرها… و بعد الانتهاء نامت بجانب سجدة…
……………………………………
_افنان..سيييب ايدااااااي
_سجدة صحيت مخضوضة.. اي في ايي
_افنان.. معقولة.. معقولة.. عدنان ..
_سجدة.. يابنتي في ايي
_افنان.. صليت استخارة.. و شفت رؤية..
_سجدة.. رؤية ايي متفهميني
_افنان.. عدنان.. وعدي و مكتوبااااي.. اه ياني ياما
_سجدة..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية هي ملتزمة هو منحرف ) اسم الرواية