Ads by Google X

رواية شهد السلطان الفصل السابع 7 - بقلم نورة عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية شهد السلطان كاملة بقلم نورة عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات


 رواية شهد السلطان الفصل السابع 7

وقفت سهام بابتسامه خبيثه بعد ان اوقفها سلطان ليتقدم إليها بهدوء وينزل لمستوى سليم..

سلطان انت هتنام جمبى النهارده ايه رأيك

سليم احتضنه بسعاده انا بحبك قوي ياسلطان

سلطان وانا بحبك ياريحة الغالي.. ليحمله سلطان وسهام تعلو وجهها ابتسامة انتصار لم تدم طويلا..لان منصور مشى نحو شهد.

منصور يلاا ياشهد نروح اوضتنا الوقت اتأخر..

ابتسمت نعمه برضى من فعل سلطان هذا..

وشهد مشت معه بسعاده..اما سهام فقد وقفت بوجهه بغضب..

سهام هتاخد ابني من حضني يا سلطان..

سلطان بسخرية مش عايز سليم ينام زعلان عشان اكده هاخده عندي والصبح هيجيلك..ليمشي ويتركها ..تشتعل بغيظها…

____________

كتم صوتها وهي تحاول ابعاده دون جدوى انتثرت دموعها حتى ثبتها ليهمس لها..اهمدي بقى اني همام يابت المجنونه..

تجمدت مكانها فتحت عينيها على وسعهما..ليردف الآخر هشيل يدي واقوم اشعل النور ..مش عايز اسمع حسك انتي فاهمه…هزت رأسها بين يديه…ليبتعد عنها ويشعل ضوء الغرفة..سمع شهقاتها تعلو..نظر اليها بشوق وجلس بجانبها احتضن وجهها .وقال

همام بتعيطي دلوقتي ليه عاد..

رباب ارتمت بين احضانه تشبثت بثيابه..طولت ببعادك ياهمام..

همام أخرج رأسها من احضانه مسح دموعها بحنو ونظر الي عينيها بهيام اتوحشتك قوي يابت النجاتي..

رباب لوكنت وحشتك مكنتش غبت كل ده…

همام اقترب منها هامسا النهارده مش عايز اسمع عتاب..النهارده عايز اشبع منك يارباب ..وحشتيني..

رباب اني.. ابتلع بقية كلماتها بقبلة شغوفة وعميقه لتندمج الاخرى معه بقبلة طويلة يعبرنا بها عن شوقهما وحبهما ووووو

_____________

عند سلطان وشهد..

سلطان لا متغشش ياسليم انا شايفك..

سليم بكدب هو انتي شفتيني غشيت ياشهد..

شهد بابتسامه لا ابدا ..اني شايفاه بعيني مغشش..

سلطان امممم اتفقتوا عليا ..والا ايه..

سليم شهد من النهارده صاحبتي وهنغلبك ياسلطان ..بس لو فزني..هتنفذ طلبنا مش اكده ياشهد..

شهد بحماس اكده لتنظر الى سلطان وتغيظه..والا اذا كان كبير البلد هيخاف ويتراجع…

سلطان بابتسامه لا وهخاف ليه. هغلبكم انتو الجوز بس لو غلبتكم هتتعاقبوا موافقين..والا هتخافوا..

سليم لا موافقين مش اكده ياشهد عشان مهتعرفش تغلبنا..

سلطان بخبث ماشي اما نشوف هتبقوا اكده والا هتترجعوا..

شهد ارتبكت من نظراته واخذت تتهرب بعينيها منه..

______________

بكري رايحه فين يابت الناس جرحك لسه مالتمش..

البنت مش عايزه اتقل عليك ..كفايه عليك اكده..

بكري خبري ايه..انتي عايزه تزعليني والا ايه..اقعد ارتاحي. وبعدين هتروحي فين بالوقت المتاخر ده..

البنت هروح عند عمي..

بكري بكدب انتي ارتاحي وشدي حيلك واني هاخدك بيت عمك بيدي..

البنت اني بقيت كويسه والله..

بكري ماليش صالح تخفي الاول وبعدين هوديكي ..

البنت….

بكري مقولتليش..انتي اسمك ايه..

البنت هدى اسمى هدى..

بكري و اني بكري الحلازمه ..اكيد سمعتي عني من عزام.

هدى بغصة ايوا..

بكري اني هقوم عشان ترتاحي وتاخدي راحتك ..البيت ده بيتك مش عايزك تتكسفي واصل ماشي..

اومات برأسها بحرج متشكره..

بكري على ايه انا زي اخوكي..ليغادر ويتركها

______________

سلطان حمل سليم ووضعه على السرير..وعاد ليجلس بجانب شهد..

شهد بابتسامه نام مبسوط عشان وعدته انك هتاخدنا تفسحنا…

سلطان بابتسامه والله شكلك مبسوطه اكتر منه..

شهد بخجل نظرت الى الارض….

سلطان طب ايه دلوقتي ..

شهد ايه..

سلطان هتتعقبي عشان خسرتي..

شهد باندفاع لا مخسرناش عشان اكده هتاخدنا تفسحنا..

جذبها اليه ليهمس لها ..انتي خابره زين سبتكو تغلبوني عشان سليم يبقى مبسوط..

شهد رفعت كتفيها المهم اتغلبت..

سلطان بضحك ماشي ..مش هتتعاقبي..بس هتديني مكفأه..

شهد مكا…قاطعه بقبلة عميقة..ليبتعد عنها واضعا جبينه على خاصتها أكده ابقى خدت مكفأتي..

نهضت بضيق ..انت..انت…

سلطان حملها ليهمس لها انا ايه يابت منصور..حتى البوسه هتحرميني منيها والا ايه..

شهد نزلني ياسلطان..

سلطان وضعها على السرير لينام بينها وبين سليم..ويحتضنها هامسا ..هنفضلوا اكده على طول والا ايه..انا على اخري ياشهد.

شهد…..

جذبها اليه بقلة حيله ويستنشق عبيرها ليغطان بالنوم…بسلام غير مدركين لما يخطط لهم..

___________

في الصباح…

نزلت شهد بسعاده تبحث عن سلطان..

نعمة بسعاده وهي تراها تبتسم ..مالك ياشهد ..

شهد قبلة رأس نعمه ..لتقول انتي عارفه سلطان فين دلوقتي .بدور عليه مش لاقياه

نعمه معرفاش يابتي يمكن في مكتبه..ربنا يسعدكوا ياحبيبتي..

شهد بخجل يارب ياحجه انا هروح اشوفه..

سهام على فين ياعروسه ..

شهد هروح اشوف سلطان..

سهام وقفت بوجهها سلطان عنده رجاله جوه وميحبش حد يدخل مكتبه..

شهد بهدوء هروح اشوفه في حاجه مهمه .

سهام بخبث برحتك بس اني نبهتك ..هتتبهدلي النهارده..

شهد بقلق من اسلوبها..ذهبت بخطوات متثاقله..وقفت امام باب المكتب بهدوء لتسمع صوت سلطان الغاضب يوبخ احداً..تراجعت بخوف ..وانتظرت حتى رأت الرجال الذين كانوا في المكتب غادروا..لتتقدم بهدوء .وطرقت الباب ليأتيها صوته الغاضب يسمح لها بالدخول ارتجف جسدها خوفا..وبعد ان استجمعت شجاعتها .فتحت الباب ودخلت ووو

عند رباب وهمام

كانت غارقة بالنوم….حتى سمعت صوت ايمان تدفع الباب وتدخل عليها بغضب..

ايمان بسخريه ايه يا رباب على يدك نقش الحنه والا ايه..يابت النجاتي..لتدفعها بغضب قومي شوفي شغلك .

تجمعت الدموع في عينيها وهي تظن ماحدث امس مجرد حلم من احلامها الكثيره منذ ان غاب عنها..حتى اتاها صوته الخشن..

همام بغضب خبري ايه يامرات ابوي ..كيف تكلمي مرات همام اكده..

ايمان بصدمه همام….

google-playkhamsatmostaqltradent