رواية ضحية زواج الفصل الثامن 8 - بقلم اسراء
رواية ضحية زواج الفصل الثامن 8
البارت الثامن:
في صباح تاني يوم .. صحيو كلهم علي صوت حمزة وهو بيقول بصوت عالي..... يااا شهدد
حسين.... ف اي يا حمزه
حمزه بغضب... فين شهد دورت عليها ف القصر كله مش موجوده
حسين بخضة... ازاي يعني مش موجوده انت زعلتها انطقق
حمزه بصله ومردش وطلع م المكان كله.
حمزه كان سايق عربيته... مش شايف قدامه م كتر الغضب وتلفونه بيرن.
مجهول... مراتك معايا علشان تاخدها عندي شروط
حمزه بغضب... انت مين يا حيوان والله ل اجيبك
مجهول... تؤتؤ كدا عيب اتكلم كويس وإلا مش هتشوفها تاني
حمزه... قولي المكان فين حالا
مجهول... لا مليش مزاج دلوقتي استني مني مكالمه تاني فيها شروطي... وقفل الخط.
.....
عند يونس كان بياخد شور ف اوضته... طلع وكان لافف فوطه حوالين وسطه وكانت رنا مستنياه.
يونس بنفاذ صبر... تاني برضو انتي ليه مش عايزه تفهمي اننا مطلقين
رنا بدموع... لا انت جوزي، يا يونس وم حقي اكون معاك
قربت منه لافت ايديها حواليه... يونس بيحاول يبعد عنها وهي ماسكه ف جامد. وفجاءه الباب بيتفتح. وبيدخل حسين.
حسين بصدمه... يونس اي ده هو مش انته اطلقته انتي بتعملي اي ف اوضته ي رنا.
بيبعدها يونس عنه بغضب... هي اللي دخلت اوضتي وانا حزرتها متتدخلش
رنا بصتله... عن اذنكم انا خارجه
....
دخلت رنا اوضتها... تلفونها رن و ردت.
مجهول... اي يا قطه حلوه الفيديوهات اللي معايا دي
رنا برعب... انت مين!!
مجهول... مش لازم تعرفي انا مين بس انتي جامده اوي ف الفيديوهات دي لازم يونس يشوفها بقا
رنا ببكاء... فيديوهات اي اللي بتتكلم عنها.
المجهول بغضب... اسمعي يابت لو مجتيش ومعاكي الحاجه اللي هطلبها دلوقتي اللي معايا هيوصل يونس وحالا
رنا... لا لا والله هاجي بس متبعتش حاجه ل يونس
مجهول بضحك.... كدا تعجبيني يا حلوه.
.....
في يوم جديد بليل... كان مالك عند زينه وكانو واقفين ف التراس.
مالك بغضب... بت انتي انا جبت اخري م لسان اهلك ده
زينه... وانا جبت اخرى م برودك ده انت بتتعامل كدا ازاي
مالك بتريقه... حوش حوش يختي انتي يعني اللي دمك شربات
زينه بغضب... قربت منه و راحت عضاه.
مالك بألم... يا بنت العضاضه عملتي اي
زينه بشماته... دي حاجه بسيطه علشان تفكر تدوسلي ع طرف بس
مالك بصلها بغيظ... هكسرلك صف سنانك ده يخربيتك سنان فار
زينه... يكفي انها وجعتك بس وهتموت م الالم يا حرام
مالك بغيظ... يخربيتك فورتي دمي انا ماشي
زينه... طريق السلامه خد الباب ف ايدك
مالك قرب منها جامد وسحبها ل حضنه وهمسلها.... قريب هتكوني معايا وساعتها هعلمك الادب ع العمايل دي سلام يا زينو.
با"سها م خدها... وطلع وهي بصت بصدمه ف اثره حطت ايديها مكان ما باسها.
زينه... قليل الادب عمري ي مالك ما هغفرلك يلي عملته فيا بس وافقت ع جوازي منك علشان اربيك.
.....
: عدا اسبوع حمزه دور ع شهد ومش عارف يلاقيها. و رنا كل يوم يجلها تهديدات ويونس محتار ومش عارف فين الحقيقه.
وفي يوم جديد... بيوصل مسدج ل حمزه.
"تعالي وهات ماذون معاك..وبعتله العنوان بص ل المسدج بعدم فهم وصدمه ف نفس الوقت"
قام م ع السرير... وكان واحده معاه.
البنت بدلع وهي بتشده ليها... رايح فين يا بيبي
حمزه بغضب... اوعي ابعدي يا زبا"له قومي امشي م هنا
البنت... اي مالك قلبت ليه يا حبيبي
حمزه بصلها نظره رعبتها... قامت اخدت هدومها وجريت.
قام بغضب لبس هدومه... ونزل راح ع العنوان وصل المكان وطلع.
حمزه بصدمه... شهد انتي كويسه مش باين انك كنتى مخطوفه يعني
شهد ببرود... فين الماذون اللي جبته يا حمزه
حمزه بغضب... ماذون اي انتي كنتي هربانه ومخليه واحد يهددني ف التلفون
شهد بضحك... ولسه هو انا كدا عملت فيك حاجه طلقني يلاا.
حمزه ببرود... اطلقك امممم لا مش هترتاحي يا شهد
شهد... انت واحد ولا تسوي حاجه مجرد كل"ب بينهش فيا و دبحني ومش هسمحله يعملها تاني
حمزه عنيه بقت حمرا... شدها م شعرها وضربها بالكف وقطع هدومها وكان بيحاول يع"تدي عليها تاني.
حمزه... انا هقدر يا شهد مش واحده زيك اللي تكلمني كدا يا زبا"له.
شهد بصريخ...لا لا مش هسمحلك تعمل كدا فيا تاني
حمزه... تلاقيكي قاعده هنا مع واحد وهربتي معاه يا حق"يره
جه صوت م وراه بيقول بغضب... ابعدددد عنها وووو يتبع.
•تابع الفصل التالي (رواية ضحية زواج) اضغط على اسم الرواية