رواية آسيا والاسد كاملة بقلم الملكة المتوجة عبر مدونة دليل الروايات
رواية آسيا والاسد الفصل الثامن 8
دخل رجل يرتدي بذله سوداء من الجلد وجلس على مقعد وخلع قناعه فقال العقيد : ده العقيد نوح الديب واحد من أكفأ ظباط المخابرات وبيشتغل مع المافيا ومقرب جدا من أندريه لكن طبعاً ميعرفش أنه عميل مخابرات واندريه مسميه الرايق لانه بي”قتل بدم بارد وييغني وهو بيق”تل فسماه الرايق
انبهر أنس وآسيا به فهما رغم أنهما الأسد والعقرب الي انهم في رتبه رائد واسمه غريب بنسبه لهم اول من خرج من انبهاره هو انس فقال: يعني باختصار هو عينينا في المافيا
العقيد: كلامك صح يا اسد وهو هيسهل دخولكم العصابه وهيفدنا جدا لما نقبض علي أندريه لان عارف كل حاجه عن قصره وكمان اي مكان بيملكه في السر هو عارفه
آسيا ولو مرة تتحدث: لو سمحتم ممكن نخلص المهمه بسرعه لأن راغب دخل عيلتي في خطته
الرايق : عارف انوا دخلهم علشان أندريه ايدله مهله يومين علشان يضمك ليه واندريه مبسوط انكوا هتنخطبوا
أنس: عرف منين
آسيا: اكيد ماما قالت لارغب فراغب قال لاندريه
الرايق بإعجاب: تستاهلي فعلا لقب العقرب
أنس بغيره حاول اخفاءها : امته راغب هيدخلنا المافيا
الرايق: اسالتك كتير يا اسد
أنس ببعض الحده: معلش بحب اعرف كل حاجه عن المهمه بتاعتي
الرايق بإعجاب من شجاعته فهو اعلي منه في الرتبه ويمكن له إقالته: عجبتني فردت صدرك دي بس خلي بالك علشان لو فرت صدرك من غير ما تفكر هتخسر وهتخسر كتير فكر بعقلك قبل متتحرك ملي
أنس ببرود : مش دي أجابه السؤال برده
الرايق بهدوء: بعد ما تتجوزوا راغب هيخدكم ايطاليا لقصر أندريه
أنس ببرود : تمام كده في معلومات تانيه
الرايق: لا المعلومات لما توصلي هبعتها بطريقتي
أنس: تمام يلا يا آسيا
آسيا: تمام
خرج اسيا وانس وانس علي وشك الانفجار من الغيره علي آسيا ولكن الغريب انه لم يفعل الرايق شئ يجعل أنس يغير لكن هذا هو الأسد يا ساده إذا أحب شئ ارده له واحده لا يقترب احدا منه ولو بكلمه
العقيد بعد خروج أنس وآسيا: آسف علي طريقة أنس مش عارف ايه السبب لده
الرايق: هو غار علي آسيا مني علشان كده اتكلم معايا كده بس حقه انا لو حد وجه لمراتي كلمه انا هنس”فه مش بس هتكلم معاه كده
العقيد : تفتكر هيكملوا سوى
الرايق: أن متاكد من أنس لكن آسيا هاديه فمعرفش الموضوع عامل ازاى من ناحيتها
العقيد: هدوء آسيا في حد ذاته أجابه آسيا مش من النوع الي بيسمع الكلام الا لو ليها دافع لده فسمعها لكلام انس دلوقتي علشان يمشوا في حد ذاته أجابه
الرايق: ممكن انا همشي قبل أندريه ماياخد باله اني مش موجود
العقيد: شرفت يا رايق
خرج رايق واتجه إلى قصر اندريه في إيطاليا
عند أنس وآسيا في العربيه كان كل منهما يلتزم الصمت لكن بداخلهما صراع
آسيا لنفسها: هو انا سمعت كلامه ليه عند العقيد وليه سمعت كلامه أن يوصلني مع ان خدت قرار محتكش بيه اصلا هو انا من امته بسمح لحد يقرر انا هعمل ايه والمصيبه اني بسمع الكلام من غير تفكير مصيبه لو كنت حبيته حبيتي ايه انتي عارفه اول امبارح اهدي كده هما اسبوعين وكل واحد هيروح لحاله يالهوى يعني اسبوعين ومش هشوفه تاني وممكن أقل كمان أيه ده وايه المشكلة فكده اقنعت آسيا نفسها أنه مجرد اسبوعين وينتهي الامر اذا فلتتحمل وجوده ولا مشكله من عصيانه معظم الوقت
في نفس الوقت عند انس
أنس لنفسه: هو ايه اللي خلاني اتعصب لما الرايق مدحها معقول اكون حبيتها احب ايه دي العقرب ماشي ماهي المشكلة انها العقرب يعني هتفضل معايا معظم الوقت بس هو ليه ببقي مش مركز في وجوده ليه الاسد ابو طبع غير قابل للتفاهم بيختفي قدمها ليه انس لفقدته رجع معاها ومعاها هي وبس ليه هي دون عن بنات حوا هي الللي عجباني مع اني شوفت مليكات جمال من جميع انحاء العالم تقريباً بس هي شداني بطريقة مرعبه فلنفتضرض اني فعلا حبتها طب هي حباني وياترى هترضي تكمل معايا بعد المهمه ما تخلص ياربي بقي في الوقعه دي اقنع نفسه ان بعد المهمه سيجد حل لهذه المشكلة وليبقي الوضع كما هو الان وصل انس الي باب قصر آسيا الخلفي كما. طلبت آسيا
آسيا: شكرا على التوصيله مكنش ليه لازوم تتعب نفسك
أنس بابتسامة: متشكرنيش ده واجبي ولا ايه يا سيلو
لقد راق لها الاسم لكن حاولت التماسك: احم احم معلش مش هينفع اقول اتفضل فـ تصبح على خير
فهم أنس: فقال وانتي في الجنه وانتظر حين دخلت الي قصرها وتطمئن من وصولها وقال وانتي من اهلي في الجنه يا عقرب قلبي
ذهب أنس الي فيلاته وذهب إلى غرفته وجد رساله تصل له فتح الرسالة وقراء ما فيها فحتل واجه الصدمه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية آسيا والاسد ) اسم الرواية