Ads by Google X

رواية شهد السلطان الفصل الثامن 8 - بقلم نورة عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية شهد السلطان كاملة بقلم نورة عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات


 رواية شهد السلطان الفصل الثامن 8

نظر اليها وهو يتحدث بالهاتف محاولا كتم غضبه…لكنه واضح على ملامحه الجاده لأول مرة تراه هكذا..اشار لها ان تنتظر..واكمل مهاتفته..

سلطان براحه لا يابكري اني هجيلك.. خلاص انت طمنتني اكده…اقفل دلوقتي..سلام..

اغلق الهاتف ونظر اليها.بهدوء..

شهد بهدوء وخوف اني هبقى اجيلك وقت تاني..لتغادر لكنه اوقفها..سلطان استني هنيه..

شهد وقفت وهي تفرك يديها بتوتر..

سلطان تعالي.ياشهد…

شهد…

سلطان قربي ياشهد.

شهد بارتباك تقدمت نحوه بهدوء..


سلطان مالك باصه في الارض أكده ليه في حاجه..

شهد ابتلعت ما بجوفها لا مفيش ..اني بس..يعني ..لتبتعد قليلا مفيش حاجه هروح اشوف سليم..لتستدير لكنه جذبها لتسقط بين احضانه ليغمزها بابتسامه ويهمس لها هو دخول الحمام زي خروجه ..

شهد بتوتر حاولت النهوض..لتقول..هو..هو.. انت مش كنت متعصب من شويه..وعمال بتزعق ..انت انت ازاي بقيت رايق اكده..

سلطان بضحك ايوه اول مابشوفك مزاجي بيتعدل اكده..لوحده..

شهد ارتبكت عندما دفن وجهه بعنقها يستنشق عبيرها.

شهد سسللططاانن.

سلطان..همممممم

شهد.ممينفعش..اكده ..حد.يخش…..

سلطان تجاهلها..واستمر فيما يفعله..حتى فتح الباب عليهم…لتنتفض الاخرى بحرج..

___________

ايمان همام …

همام وهو يجفف شعره بهدوء. ايوه همام فكراني مش هرجع والا ايه.

ايمان بخوف منه اني..

همام بتحذير اول واخر مره اسمعك تكلمي رباب أكده..سمعاني يامرات ابوي..

ايمان بحده انت بتكلمني اكده ليه..

همام عاوزاني اكلمك كيف..وانت عماله تبهدلي بمراتي اني معايزش مشاكل..عشان اكده اخزي شيطاني وانت عارفه اللي يقرب من حاجه تخصني ..ماتخلقش لسه.فهماني يامرات ابوي والا اعيد كلامي..

ايمان غادرت بغيظ..

رباب بذهول انت كيف كتمتها اكده..

همام بغمزه انت هتشكي بقدراتي ..اياك انا اقدر اكتملك بلد بحالها مجتش على حتت مره..

رباب بس خايفه عمي يزعل..

متخفيش ابوي مش هيزعل مني..انما قوليلي يابت انتي حلويتي اكده وبقيتي زي القشطه ايمتى.

رباب ..اني حلوه من يومي..

همام احاط خصرها اني اموت بالثقه الزيده..يابت النجاتي..ليدفن وجهه بعنقها ..حتى ابتعدت الاخر..استنى ياهمام انت لازم تشوف عمي الاول..

همام بتوهان مني شفته بالليل امبارح ..كان مستنيني لحد.مجيت..

رباب اخص عليك ياهمام ومقالتليش انك جاي ليه عاد..

همام ابتعد عنها ونظر لها بعشق..عشان كنت عاوز اعملك مفاجأه..ايه رأيك فيها

رباب لفت ذراعيها لتهمس دي احلى مفاجأه يابو نصر..

همام فكرتيني الولا نصر فيني..

رباب تلاقيه لسه نايم..

همام بغمزه يكون احسن ليحملها وووووو.

_____________

سلطان بضيق يعني انت جايلي عشان اخدكم افسحكم..دلوقتي..

سليم ايوه ياعمي ووعد الحر دين عليه..

سلطان وهو يراقب شهد التي توردت وجنتيها ماشي ياسليم بس مش النهارده ..روح العب انت..وهنبقى نتفسح يوم تاني..

سليم ماشي بس ماتنساش..اشهدي عليه ياشهد لحسن ينسى..

شهد بضحكه خلاص ياسلم هيبقى ياخدنا بكرى مش اكده وهي تنظر لسلطان برجاء..

سلطان بقلة حيله ماشي ليغمز لها انت تؤمر ياسليم..

ابتسم بخجل ..

سلطان بتصريفه يلااا ياسليم عايزين نكملوا شغلني روح العب..

ليغادر سليم..

شهد اني هروح اشو..قاطعها وهو يجذبها اليه ليهمس على فين انتي..

شهد بارتباك هروح اشوف الحجه..

سلطان ماشي بس قوليلي كنت عايزه ايه..

شهد اصل ..اصل..همام اخويا رجع من السفر وابوي اتصل فيا وقالي عشان اخد رأيك عشان يجي ياخدني….

سلطان ماشي اجهزي هاخدك في طريقي…

شهد بسعاده ونست انه يحاصرها بين يديه بجد ياسلطان..

سلطان بهيام..عارفه..انا مش عارف ليه مشبعش من التوت البري ده لينقض عليها بقبله عميقه…حتى ابتعد هتعملي فيا ايه كمان يابت منصور

شهد وقد اشتعلت وجنتيها خجلا اني ..اني هروح احضر حاجتي..لتفلت نفسها وتسرع بالمغادره والاخر يراقبها بحب..

سهام بغل لنفسها ده طول عمره مايحبش حد يدخله المكتب اني قلت هيطين عيشتها دلوقتي..اني هموت خرجت من عنده الفرحه هتنط من عنيها. اشمعنا هيا..اشمعنا..

بعد مرور شهر..

عند بكري وهدى..

بكري انتي مصره على أكده..

هدى ايوه اني لازم اخد حقي وحق ابوي..مش هسكتلهم…

بكري بس يابت الناس انت أكده هتحاربي ااا..قاطعهم اطلاق نار

هدى بخوف في ايه..

بكري متخفيش ..استني هنيه و متخرجيش واصل ..اني هشوف في ايه..

في الخارج خرج بكري بهيبته المعتادة وهدوئه يحمل سلاحه بيده.

بكري في ايه ..انتو مين وعايز اي..

….احنا عايزين بتنا الفاجرة هنقتلها ونغسل عارها..

بكري……

google-playkhamsatmostaqltradent