رواية بريئة في عالم المافيا كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات
رواية بريئة في عالم المافيا الفصل الثامن 8
ملاك بدموع: ايهههههههه
رعد ضحك: اهدي اهدي بهزر الف مبروك ياروحي98 في الميه
ملاك نطت بفرحه وبعدين حضنت رعد بفرحه كبيره: انا مش مصدقهههه
رعد: مبروك يابنوتي
ملاك بدموع الفرحه: الله يبارك فيك
احتفلو سوا وبعدين مشيت ليان وزينه وكمان ادهم وحمزه
كان ملاك ورعد قاعدين بيضحكو ومبسوطين
رعد طلع من جيبه سلسله عليها قلب مطعم بفصوص الماث ولما بتفتحه بتلاقي حرف رعد وحرفها ف النص التاني كان منظرها راقي ورقيق جدا
رعد: والهديه دي عشان اغلى واجمل حد ف حياتي خلاني فخور بيه
ملاك عجبتها السلسله اوي لبستها وفضلت سهرانه هي ورعد
وهما سهرانين اتكلم رعد:ملاكي
ملاك: ممم
رعد: اعملي حسابك عشان كتب كتابنا بعد يومين
ملاك قامت نطت: بجد قول والله
رعد بفرحه ل فرحتها: اه والله
ملاك: يااارب مكنتش اتوقع اني هعيش كل السعاده دي ربنا يخليك ليا يارعدي
رعد بصدمه وفرحه: يا ايه
ملاك ببرائه مصطنعه: ها اي
رعد: انتي قولتي اي
ملاك: ولاااا نطقت اصلا قولت ربنا يخليك ليا
رعد: لا الي بعدها
ملاك بنظره استعطاف: مقولتش
رعد: ملاك قولي
ملاك بلغه تهديد مضحكه: ايوه قولت رعدي ها حاجه تاني ومن انهارده انت رعدي انا وبس سامع
رعد ومثل الخوف: حاضر يستي
ضحكو سوا وعدا اليوم وتاني يوم جابت الفستان وكل لوازم الحفله. وجيه يوم كتب الكتاب
كانت ملاك بتجهز لبست فستان اوف وايت غامق بعد الركبه بأشياء بسيطه وهيلز كعب بيضه فيها لمعه بسيطه ولمت جزء بسيط من شعرها وحطت فيه هيربيز(تاج) رقيق وحطت ميكب خفيف عباره عن ليب ستيك(روچ) نبيتي وماسكرا وايلاينر وبلاشر وهيليتر خفيف جدا
كان ميكب سمبل مع الفستان وكانت زي الأميرات
ليان لبست فستان موڤ عند الركبه وليه كم شيفون وهيلز اسود وميكب خفيف
وزينه لبست فستان ازرق بعد الركبه وليه كم شيفون وهيلز سيلڤر(فضي) وميكب خفيف
اما عند رعد ف لبس بدله سودا وقميص نبيتي وجزمه سودا وساعته الروليكس الفخمه وبرفانه الجذاب وكان شكله تحفه
اما ادهم ف لبس بدله سودا وقميص اسود وجزمه سودا وساعته الفخمه وبرفانه
اما حمزه ف لبس بدله رمادي وقميص اسود وجزمه سودا وساعته الفخمه وبرفانه
شاف رعد ملاك وانبهر بيها وبجمالها
مسك ايدها: زي القمر ياروحي
ملاك ببتسامه: ربنا يخليك ليا
اما ادهم ف انبهر ب ليان وبجمالها
وكذلك حمزه الي الصدمه قصرت على نطقه ازاي البنات المضه دي بالجمال ده
نزلو كلهم تحت والمعازيم ابتدو يسقفو بحماس وعلى جمال منظرهم
كانت الجنينه متزينه بشكل راقي جدا
كتبو الكتاب وسط فرحه رعد الي ملهاش وصف وكذلك ملاك
رعد بحب: مبروك عليا انتي
ملاك: الله يبارك فيك ياحبيبي
الكل باركلهم وكان عز موجود وسط المعازيم
عز سلم على رعد بغل متداري: الف مبروك يارعد بيه
رعد ببرود: الله يبارك فيك
مد ايده ل ملاك: الف مبروك ياملاك
رعد سلم عليه مكان ملاك وقال بحده: مدام ملاك
عز بصله بغيظ ومشي من قدامه وراح قعد مكانه بغيظ وقال ف نفسه: بقا انت تاخد القمر دي والله ما هسيبك تتهنى بيها يارعد
عدا اليوم وكان رعد وملاك ف غايه السعاده
اليوم التاني وكان يوم تقديم ملاك للجامعه
رعد: نويتي على جامعه اي ياملاك
ملاك ببتسامه: هندسه
رعد: مم جميل بس ليه
ملاك: عادي كان نفسي ادخلها من زمان وجتلي الفرصه كملت بتحذير مصطنع ومرح: وعشان ادرب عندك ف الشركه ومسيبكش مع البنات يابيه
ضحك رعد ضحكه عاليه من جنان حبيبته: والله انتي مجنونه بعدين حد يبقا معاه قمر ويبص للنجوم
ملاك: لاحظ انك بتثبتني وانا الصراحه اتثبت
ضحك عليها رعد وقدملها ف الجامعه
عدت الايام وجيه اول يوم ل ملاك ف الجامعه
صحيت ملاك بنشاط ودخلت اوضه رعد صحتو ولبسو ونزلو
نزلت وهي لابسه سلوبت لونه اسود وتيشرت ابيض نص كم وشوز ابيض وشنطه سودا صغننه ورفعت شعرها ل كحكه مش منظمه ونزلت منها خصلات وكان شكلها قمر محطتش اي ميكب ونزلت لقت رعد جاهز ومستنيها فطرو سوا ونزلو وصلو العربيه
وصلو الجامعه وكان نازل رعد بكل هيبه يخاف منها اي حد ايد ماسك بيها ايد ملاك وايد حاطتها ف جيبه وماشي بغرور رفع نضارته الشمس من على عينه وظهرت عينه الرمادي الساحره دخل ووراه البودي جاردات كل البنات كانه بيبصه ل رعد بهيام وان ازاي هو جميل اوي كده وبيبصو بحقد ل ملاك الي ماشيه وماسكه ايده
ملاك بغيظ وغيره من نظرات البنات: بقولك اي نزل النضاره دي تاني
رعد بستغراب:ليه
ملاك: انت مش شايف البنات دول بيبصولك ازاي اروح اضربهم بقا
ضحك رعد ضحكه رجوليه زودت من وسامته
ملاك: لا بقا ده انت قصدك وكمان بتضحك
ضحك رعد على المجنونه دي ووصلو ل مكتب العميد ورعد عرفو ان دي تبقا مراته وطبعا العميد اول ما رعد دخله قام وقف بحترام وترحاب شديد ورحب ب ملاك بعد شويه رعد خد الجدول ل ملاك واداهولها ودخلت المحاضره رعد قبل ما يمشي: ملاك السواق واتنين بودي جارد هيستنو قدام الجامعه خلصي واخرجي هيوصلوكي على البيت على ما اخلص شغل ف الشركه
ملاك ببتسامه: تمام خلي بالك من نفسك باي
مشي رعد وابتدا الدكتور يشرح وسجلت ملاك كل حاجه ورا الدكتور وبعد ما المحاضره خلصت خرجت قعدت ف الكافتيريا شويه على المحاضره التانيه
جت وقعدت قدام ملاك: هاي
ملاك بستغراب: اهلا
البنت واسمها حلا: متستغربيش انا كمان سنه اولى زيك ومعاكي ف المحاضره واسمي حلا بس انتي مخدتيش بالك ولقيتك بتسجلي كل حاجه ورا الدكتور ممكن اصورهم منك
ملاك: اه تمام اتفضلي ادتها الورق
حلا: طب تعالي نروح نقوم نجيب حاجه نشربها
ملاك: تمام
قامت ملاك معاها وجابو عصير
حلا: اووف ملاك ممكن تجبيلي فوني من على التربيزه عشان نسيتو
ملاك: اه طبعا لحظه
مشيت ملاك وحلا طلعت منوم من شنطتها بخبث وحطت حبايه منه ف كوبايه ملاك جت ملاك ادتها الفون وشربو العصير سوا
بعد وقت مش كتير ملاك حست بدوخه وتشويش ف عينها: ا انا دايخه اوي
حلا سندتها وعملت نفسها بتتمشى معاها ف الجامعه لحد ما ملاك فقدت الوعي
حلا مثلت الخضه: يالهوي ملاك مالك الناس ابتدت تتلم ودخلو شابين قالو: احنا اخواتها تعالي ياحبيبتي مالها مش هسيبك لو حصلها حاجه
شالوها بمكر وخرجو بيها منغير ما الامن او البودي جارد بتاع رعد يشوفو ومشيو
بعد ساعتين والمفروض تكون ملاك خلصت من نص ساعه
رنو الحرس على رعد: الو يارعد بيه
رعد: في حاجه يا امجد ولاا اي
رعد بسرعه وخوف: وانت واقف بتتكلم ياحيوان خليك عندك انا جايلك
اتحرك رعد بسرعه البرق شافو ادهم وحمزه جم وراه بالعربيه لحد الجامعه
دخل رعد الجامعه بسرعه كل الحرس لفو الجامعه وملاك ملهاش اثر رعد كان هيتجنن دخل للعميد ومسكه من ياقه قميصه: ازاي ياجامعه زباله بنت تتخطف من عندكو منغير ما الامن يشوف قسما بالله لو ما لقيتها بس لاندمك فاهم
خرج وفضل يلف زي المجنون
عند ملاك فاقت لقت نفسها ف مخزن قديم متهالك وايدها ورجليها مربوطين بحديد
وهي بتصرخ: اههههههه انا فين رعد يارعد الحقنيي
دخل شخص مقنع: هههههه رعد الأن سيفقد عقله عليكي ايتها الصغيره
ملاك بدموع: انت مييين
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية بريئة في عالم المافيا ) اسم الرواية