رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل التاسع 9
وبحسن نيه احمد بيتكلم مع والده علي الاكل وخالد مش فاهم هي سمر عملت ايه مني حبت تغطي الموضوع بس للاسف بدون جدوي
خالد // بنت اخوك عملت ايه يااحمد
مني // ولا حاجه يابابا احمد يقصد هشان مش بتزاكر وعلي طول في الشارع
احمد باستغراب // شارع ايه ولعب ايه يامني
خالد // في ايه ياولاد ماحد يتكلم
مني // اهدا يابابا بس وانا هفهمك
قطع كلامها احمد // بص يابابا سمر هي السبب في اللي جرا لبنتي وانا مش عاوز اتكلم مع اسعد عشان انت عارف دماغه
خالد // ازاااااي حصل الكلام ده
مني // اصلهم يابابا بصراحه اتخانقوا وهما رايحين الدرس وسمر زاقت ملك بقوه فوقعت وحصل اللي حصل
خالد // الله يخربيت ام سمر دي عيله حربايه زي امها انت متدخلش يااحمد انت انا هتصرف
احمد // زي ماتحب ياحاج يلا كمل اكلك عشان تاخد ادويتك
كملو اكلهم وشربو الشاي
خالد // انا هنزل ارتاح شويه
مني // لا يابابا احنا اتفقنا انك هتفضل طول اليوم هنا وهتنزل علي النوم
احمد // خلاص ياحاج ادخل الاوضه هنا ارتاح روحي يامني جهزي السرير للحاج
قامت بسرعه جهزت الاوضه لحماها واخدت بايده ووصلته لحد السرير // محتاج حاجه تاني يابابا
خالد // روحي يابنتي ربنا يرضي عليكي ويراضيكي زي مابتراضيني
مني // يابابا انت تؤمرني بس وانا انفذ هسيبك ترتاح
خالد // مايؤمر عليكي ظالم يابنتي. ;; ماشي شوفي اللي وراكي يابنتي. وطلعت مني من الاوضه وراحت علي الاحمد
مني // ايه يااحمد مبتعرفش تمسك لسانك ابدا
احمد // اولا انا معرفش ان الحاج ميعرفش وثانيا ابويا هو الكبير هنا ولازم يعرف كل صغيره وكبيره يامني
مني // يااحمد اكيد طبعا بس مش عاوزين مشاكل مع اسعد ومراته وانت فاهم الباقي
فجاه جرس الباب رن راحت مني تفتح لقيته سيف // تعالي ياحبيبي اتفضلي
سيف // ازيك يامرات ياعمي ملك اخبارها ايه دلوقتي
مني // الحمدلله ياحبيبي فطرتها واخدت العلاج ونامت
احمد // ماتيجي ياسيف ادخل واقف علي الباب ليه
سيف // مش هينفع ياعمي هروح الجامعه وانا راجع هاجي اتطمن علي ملك
ومشي سيف راح علي كليته واول ماوصل شاف يوسف من بعيد نزل من عربيته وراح عليه ويوسف اول ماشافه بيلف وشهه الناحيه التانيه من زعله منه
سيف // اي ياعم جو مش عاوز تبصلي ;; حقك تزعل مني بس انا مليش صاحب غيرك وانا كنت تعبان ياجدع مش هتستحملني
يوسف مهانش عليه صاحب عمره راح لف وشه بسرعه // بس انت ياعم سيف زودتها معايا اوي وانا زعلت بصراحه منك
سيف راح حضنه // معلش ياصاحبي وهات راسك ابوسها اهي
يوسف اخده بالحضن // واحشني ياصاحبي والله وبعدين ياض هو انا اقدر ازعل منك دا انت الشق ياجدع
بصوا لقو تامر جاي عليهم // الله الله يعني طلعت انا الشيطان اللي بينكم
يوسف بضحكه عاليه // ههههههههع كويس انك عرفت نفسك
سيف // عامل ايه ياتامر
تامر // عامل حرفي هههههههههعععع
سيف // يلعن ابو رخامتك ياجدع
يوسف // اهو الواد تامر ده مش فالح غير في الالش
قولي ياسيف كنت غطسان فين انا كنت قلقان عليك بس مكنتش عاوز اتصل بيك
سيف // والله ياجو كان حاصل معايا حوار وبنت عمي كانت بتعمل عمليه والدنيا ملغبطه شويه
يوسف // مش بنت عمك دي المزه اللي حكتلي عنها
تامر // اوبا مزه طب عاوز اشوف
سيف بغضب // تامر لم نفسك واتعدل وحاسب علي كلامك
يوسف // ماتتكتم يابني واسكت معلش ياسيف انت عارفه عيل اهبل ومش بيعرف يتكلم
تعالو وقت المحاضره قرب يلا بينا ندخل المدرج ودخلو هما التلاته ورا بعض وفجاه شاف منه قدامه راح بص في الارض ومشي
قعدو هما التلاته جمب بعض ومنه طول المحاضره مشلتش عنيها من علي سيف
يوسف // واد ياسيف البت منه مرفعتش عينها من عليك من وقت مادخلنا
سيف // ياعم فكك منها هي عايشه في الاوهام
تامر // هو الحب كده اصعب من عضة الكلب
يوسف // كلب ايه يابني الله يخربيتك هو انت يوم ماتقول كلمه عدله تخربها في الاخر
تامر //// هههههههه يابني بحاول اقول كلام عميق زيكم
الدكتور سمع تامر وهو بيضحك // الاستاذ اللي بيضحك ورا يتفضل يطلع بره المحاضره
تامر // مين انا
الدكتور // اسم الله عليك ايوه انت اطلع بره واضحك براحتك
تامر // والله يادكتور هما كمان كانوا بيضحكو معايا
الدكتور // اطلعو انتو التلاته بره
سيف قام وقف وطلع // الله يخربيتك ياخي كان يوم اسود لما عرفتك
يوسف بضحكه عاليه // والله ياض ياسيف مش مكتوبلك تحضر محاضرات نهائي
سيف // هو اللي يعرفكو يفلح اساسا
تامر // طب ياشباب بما انكم اتطردتو بسببي تعالو اعزمكم في كافيه الجامعه علي اكسبريسو
سيف // اكسبريسو الله يرحم ابوك
يوسف /// هههههههههههه يخربيت دماغك ياسيف تعالي ياعم ده من المستحيل يعزم حد
سيف // يلا بينا ياعم نلحق العرض وراحو قعدو في الكافيه وطول القعده سيف سرحان وبيفكر في ملك
وبيكلم نفسه // ياتري عامله ايه دلوقتي ياتري حاسه بوجع ولا حاسه بايه ياريتني جمبك ياملك مكنتش هخليكي تحسي باي وجع ابدا
يوسف // اي ياعم سيف روحت فين بكلمك مش مركز معانا
سيف // ايه ياجو بتقول ايه معلش ماخدتش بالي
تامر // اللي اخد عقلك يتهنا بيه ياعم سيف
يوسف // اكيد بتفكر في ملك صح
سيف هز براسه وسكت
يوسف // والله ماانا عارف ياصاحبي ازاي ظبطت معاك القصه دي
دي قد عيالك يابني
تامر // اوبا هو سيف بيحب ياض ياجو
يوسف // اه ياعم بيحب وواقع لشوشته في بنت عمه اللي عندها 12 سنه
سيف //ونبي قفولو علي الموضوع ده عشان مقومش وامش
يوسف بصوت واطي // بص وراك ياض ياسيف البت منه كمان سابت المحاضره وطلعت ورانا وقاعده هناك اي
تامر // لاعبه معاك ياعم سيف دي بتراقبك
سيف بيبص علي منه عينه جات في عينها وسهم شويه وسرح
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية