رواية قسوة الادهم كاملة بقلم سارة عبر مدونة دليل الروايات
رواية قسوة الادهم الفصل التاسع 9
في اليوم التالي
ذهب أدهم في الساعة السابعة صباحا إلي بيت تارا وقابل والدها
فارس: اتفضل ي بني
أدهم: شكرا معلش صحيت حضرتك
فارس: لا انا كنت صاحي ولا يهمك
أدهم: أنا جيت بس أوضح لحضرتك تارا قالتلك أنها مش عايزاني ليه
فارس: ليه
أدهم: علشان صحبتي جاتلي النهاردة الشركة فهي ادايقت وعلشان كده قالت لحضرتك اننا نسيب بعض
فارس: اممم بس هي قالت إنك بتعاملها وحش
أدهم: محصلش دانا بحبها من إيام الجامعة بص انا عندي مفاجأة ليها وعايزك تساعدني
فارس: اي هي المفاجأة دي
أدهم بخبث: حضرتك هتخليها تظبط نفسها كده علشان هتاخدها لخطوبة ابن صحبك الي هو انا
فارس : ازاي
أدهم: هتكون هي العروسة
فارس: اه فهمتك تمم
أدهم: شكرا ي عمي همشي أنا بقي سلام
فارس: سلام
أدهم أمام الفيلا : هحطك قدام الأمر الواقع ي تارا ..ثم صعد عربيته وذهب إلي الشركة
**في غرفة مراد ورانيا
رانيا: اصحي بقي ي مراد الساعة سبعة ونص
مراد بكسل: صحيت اهوو
رانيا بضحك وهي تمسك انفه: اصحي ي كسول يلا
مراد: ماشي ي ستي قايم اهو
رانيا: شطور هروح اشوف عدي واحضرلك الفطار
مراد: لا هفطر ف الشركة هو بابا وادهم مشيو
رانيا: أيوة
مراد: امال فين الواد احمد والبت ميار صحيح
رانيا: ميار من اوضتها ل اوضة السفرة ومن اوضة السفرة ل اوضتها و بتروح الدروس احمد معرفش مختفي فين
مراد: اممم طيب هفضاله انا واشوف…
**في الشركة
وصل أدهم وذهب إلي مكتب والده طرق الباب فسمح له محمد بالدخول
أدهم: عايز حضرتك ف موضوع
محمد: اتفضل
أدهم: أنا هخطب تارا
محمد بأستغراب: ازاي دا هي قالت مش عايزة تكمل
أدهم: لا روحت ل بباها ووضحت الموضوع ووافق
محمد: اممم وبعدين
أدهم: مفيش هظبط الدنيا واحدد اليوم وأنت تقول ل بباها
محمد: أنت بتحبها بجد
أدهم: ايوة بحبها طبعا
محمد : طيب ي أدهم حدد وقولي والف مبروك
أدهم: الله يبارك فيك ي بابا ثم ذهب إلي مكتبه
وصل مراد الشركة و ذهب الي مكتب والده
مراد: بابا كنت عايزك ف حوار
محمد: اتفضل
مراد: متعرفش أحمد مختفي فين وبطل يجي الشركة
محمد: طالع رحلة مع صحابه
مراد: اممم هيرجع امتي
محمد: النهاردة
مراد: تمام
ف مكتب أدهم
أدهم: رنا معلش انا تعبان وعندي شغل كتير مش هينفع نتقابل
رنا: إنت زعلان مني ي أدهم
أدهم: مش زعلان إنتي عملتي حاجة تزعلني
رنا: لا
أدهم: طيب خلاص
رنا: ط طب هتعمل اي مع تارا
أدهم بكذب: كل يوم بكرها عن اليوم الي قبله
رنا: سيبها
أدهم: مانا سبتها امبارح خلاص
رنا بفرحة : بجد طيب كويس
أدهم: طيب هقفل أنا باي
رنا: باي ي حبيبي
أدهم: حبك برص ي شيخة كرهتيني ف أكتر وحده حبيتها
في الليل في فيلا محمد
جاء أدهم ومحمد ومراد وجدوا رانيا وميار وفريدة مندمجين ف الحديث
جلس مراد بجانب رانيا وقال: بتعملووا اي
فريدة : هنكون بنعمل ايه بنحكي مع بعض
مراد: ايوة بتحكوا ف ايه جايبن سيرة مين
فريدة : سيرتك أنت
أدهم: اوباا شكل ماما بتحرضها عليك هههه
مراد: متقدرش تعمل حاجة اصلا اخوك مسيطر
أحمد من وراهم: يولا ي مسيطر انت
مراد: جيت ي قرد
أحمد: جيت ياعم اخباركم اي
كلهم : تمام
أدهم: كنت فين أنت
أحمد: ف رحلة
أدهم: اممم
ميار: من غيري
مراد: ذاكري انتي بس
ميار: بذاكر الله
أدهم وقف أمامهم وقال : ي جماعة عايز اقولكم حاجة
مراد: قول
أدهم: انا هخطب
مراد: ألف مبروك بس مين هي
أدهم: بنت صاحب بابا
رانيا: الف مبروك ي ادهم
أدهم: الله يبارك فيكي ي رورو عقبالك انتي صغيرة وتستاهلي حد احسن
مراد: عقبالها إزاي ي متخلف انت وازاي تدلعها اصلا
أدهم:هههه مراد بيغير ي جماعة
مراد: ملكش دعوة ي بارد
أحمد: خلاص ي جماعة و الف مبروك ي أدهم
أدهم: عقبالك
أحمد: يارب
ميار: الف مبروك ي أدهم
أدهم: الله يبارك فيكي
فريدة : الف مبرك ي حبيبي
أدهم: الله يبارك فيكي ي حبيبتي
أحمد: أمتي الخطوبة طيب
أدهم: بكره
محمد: بالسرعة دي
أدهم: ايوة اتصل ب عمي وقوله المكان هيكون ف ****
محمد: تمام
*في فيلا فارس
فارس صعد إلي غرفة تارا ودق الباب فسمحت له: صاحية
تارا: ايوة اتفضل ي بابا
فارس: احم بكره ف خطوبة ابن صاحبي عايزك تظبطي نفسك وتيجي معاي انا قولت ل عمر وهو هيجي وطبعا مش هنسيبك لوحدك لازم تيجي
تارا : ماشي ي بابا
فارس: تمام ي حبيبة بابا تصبحي على خير
تارا: وأنت من أهله
*في غرفة أدهم
أدهم: ي رنا متصدعنيش بقي الله
رنا: من ساعة ما تارا دخلت حياتك تاني وانت اتغيرت ي أدهم بس صدقني لو تارا بعدتك عني مش هشيبها هدمر حياتها فاهم
أدهم: وريني هتعملي ايه وبعدين انتي مبتفهميش قولت سبتها يبقي تخرسي خالص
رنا:تمام هتيجي ل بابا امتي
أدهم: لسه هشوف بس خفي زن انتي
رنا : طيب سلام
أدهم قفل السكة ف وشها:وحدة زباله لولا خايف ع تارا كنت وريتك ازاي تهدديها مش عارف ازاي دخلتك حياتي اوف
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قسوة الادهم ) اسم الرواية