رواية مجنونتي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم فيولا عماد
رواية مجنونتي الفصل الثالث عشر 13
مريم بدموع: يطنط بقولك طردني انا اه بحبه لكن مش يعاملني كده 😭
فريدة بزعل: حقك عليا ي حبيبتي انا مش عارفه مالوا متزعليش هو ممكن يكون بس عنده حاجه ف الشغل
مريم بشهقات ودموع: يطنط انا بقولوا انا خطيبتك قالي لا وزعقلي جدا قدام السكرتيرة 😭😭😭😭😭
واخذت شنطتها وجريت
...
فريدة ف الداخل: انا مش عارفه اعمل معاك اي بس ي امير بس مش هقدر اجي علي مريم دي الحاجه الوحيده اللي باقي من اختي الله يرحمها
(تعالوا بقا اعرفكم علي مريم هي دكتورة قلب وشاطرة جدا وبتحب امير بس هي طيوبة اوووي وهنعرف الباقي ف الروايه)
عند امير ف الشركه
امير: ممكن تجيبلي ورق الثفقة بتاع فهد الهواري
اوجين: حاضر
تك تك
امير من الداخل: اتفضل
اوجين: اتفضل
وجت تخرج وقف صوت امير
امير: متزعليش من اللي مريم قالتله هي بس دماغه تعبه شوي
اوجين بلا مبالاه: مش ف دماغي اصلا يباشا مهندس
امير: اتفضلي
وخرجت اوجين ولسه هتقعد علي مكتبه فجاه تليفون مكتبه رن
اوجين: الو
امير: احم ممكن تيجي
اوجين بستغراب: حاضر
اوجين: نعم
امير: هاتي الملف وحاجاتك عشان عندنا ميتنج بارة
اوجين: حاضر
امير: اتفضلي
ونزلوا من الشركه
السواق فتح ل امير العربية و اوجين قعدت جانب السواق
اوجين:عامل اي عمو عبده
عم عبده السواق:بخير ي بنتي انتي اخبارك اي
اوجين:يدوم انا زي الفل 😹
عم عبده اكتف ب ابتسامه
بعد شوية 🌿🤍
اوجين بنفخ فهي تحب الكلام اكثر من عيونه:انت مش بتتكلم ليه ي عم عبده
عم عبده:اقول اي
اوجين:باشا مهندس هو الميتنج فين؟
امير:ف مطعم ف***** بس ليه
اوجين:هنزل اخد تاكسي و اروح انا
امير :ما احنا رايحين اهو
اوجين بزهق و خروج عن شعورة:هو انتو حد حطتكم علي الصامت محدش بيتكلم اوووف
امير:نقول اي يعني هو مشغول ف السواقة وانا مبحبش الكلام الكتير
اوجين:اوووف
بعد شويه
اوجين:قلبي عامل اي
الشخص:انا كويسه انتي فين وحشتيني
اوجين :انا ف الشغل وانت كمان وحشني بتعمل اي؟
الشخص:قاعد زهقان
اوجين:اي رايك نخرج بليل مع بعض
الشخص بفرحه :اشي
اوجين: اوك يلا باي اموووه
الشخص:باي
وقفلت اوجين وهي غافله عن الذي يفكر من تكلم وهل لديه حبيب وهيخروجوا وبعد كده نفض الفكرة من دماغه فهي سكرتيرة فقط
........
امير:مساء الخير ي ادم بيه
ادم:اي يعم هو الواحد ميعرفش يشوفك الا اذا ولم يكمل كلامه وقطعه منظر
اوجين: مالك يحلو
الطفل ببكاء: ماما ضاعت عوز ماما
اوجين وهي تمسح دموعه: طب خلاث مس تعيط هي اسمه اي ماما
الطفل: غزال
اوجين: هي هنا يعني؟
الطفل: اه
انتي مين؟
الطفل: ماما
والدة الطفل: تعالي يحبييي مين دي؟ انتي مين ي انسة
اوجين: انا شوفت ابنك بيعيط وكانت بهدي بس
والدة الطفل: شكرا جدا ليكي
الطفل: انزلي سويه
اوجين: نعم
الطفل و هو يقبلها سكرا
اوجين بابتسامه: العفو يحبيبي باي بعد اذنك
....
اوجين: مساء الخير
ادم: لا رد
اوجين وهي تشاور له: احم
ادم بستوعب: اهلا مساء الورد انتي مين
امير بتدخل: اوجين سكرتيرتي
ادم بابتسامه: اهلا بالقمر
امير بعصبية: ممكن نبدا شغل بقا
ادم بمرح ل اوجين: نبدا اصلا ممكن هولاكو يكسر المكان
و اوجين اكتفت ب ابتسامه وكملوا شغل لم يقارب ساعتين
ادم: طب كده تمام نمضي بكرة العقود ف النادي ونتغدا كلنا مع بعض
امير بعمليه:ان شاء الله بعد اذنك
ادم: اتفضل و اكمل بمرح واعجاب خلينا نشوفك ي حلوة
اوجين: اللي فيه الخير يقدموا ربنا بعد اذنك
وذهب امير و اوجين ل الشركه مرة اخر
وامير يفكر بشرود: ليه يعني يقولها ي خلوة هي فين الحلوة دي اصلا دي لبسه قيمص زي اللي انا لبسه دانا اول مرة شوفتها قولت عليها ولد من لبسها وهو يقولها ي حلوة
و قاطع تفكيره رن هاتفه
امير: الو
فريدة:اي يحبيبي الساعه بقت 8 وانت اتاخرت
امير:اسف ي امي بس الشغل كتير شوية ( كذاب اووووي ي ميرو شغل اي يراجل و اوجين اللي شرقت من تفكيرك فيها دي اي 😹😹😹)
فريدة: طيب يحبييي يلا احنا مستنينك
امير: حاضر مع السلامه
وقفل مع والدتها وخرج اتفاجاء باوجين
امير ل اوجين: انت لسه موجودة
اوجين: اه كان في ورق لازم يخلص بخلصوا
امير: الورق كانتي خلصتيها بكرة الوقت اتاخر يلا اوصلك و بعد كده متتكررش انك تتاخري ف المكتب كل ده
اوجين بتعب: حاضر
و ذهبت هي وامير لكي تذهب اللي السكن ف اليوم كان متعب جدا بنسبه لها
وهم ف الاسانسير حدث شي صدم امير
امير بصدمه:.............
•تابع الفصل التالي "رواية مجنونتي" اضغط على اسم الرواية