رواية وما الدنيا كاملة بقلم نادية خلف عبر مدونة دليل الروايات
رواية وما الدنيا الفصل الرابع عشر 14
وبعد عشر أيام حدث مالم يكن في الحسبان
عائشه راحت الشقه القديمه تجيب باقي اللبس إللي هناك ليها واتفاجات بالجرس بيرن، فتحت واصدمت لما لاقت أدم واقف ادمها
أدم زقها ودخل وقفل الباب
عائشه ابتدت تخاف منه وخاصة لما حست إنه مش علي طبيعته.في أي
أدم بسكر .هههه هو أنتي مش عاوزة تتجوزي غيري ، أنا بقااا مش هخليكي تنفعي لا ليا ولا لغيري
عائشه صوتت وهو ضربها عل دمغها واغمي عليها
،،،،،،،
ألو يا بنتي
الو مين معي
أنا عمتك فوزيه مرات عبدالله يا بنتي
ااه ازيك يا طنط والجيران عاملين أي
كويسين، المهم يا بنتي أنا سمعت حد صرخ في شقتكم ومعي رقمك فقولت اكلمك
شهد خافت.أي طب يا طنط عائشه هناك ليكون حصلها حاجه
أي والله ما اعرف
بالله عليكي يا طنط بسرعه شوفي أي وأنا هلبس وجايه حالا
الست فعلا راحت وفضلت تخبط عل الباب والجيران اتلموا وكسروا الباب وكانت الصدمة شديدة
،،،،،،،،
بسرعه يا هدي خايفه تكون حاجه وقعت عل اختك
يا خوفي ليكون الحيوان زياد عامل حاجه
يلا بسرعه
مش هتقولي لعمار
مش وقته المهم أختي .. عامله أرن عل الست فوزيه مش بترد
خلص أنا لبست يلا
يلا
الرجالة مسكت أدم وضربوه لما عدموه العافيه وكمان بلغوا الشرطة وجاوو أخدوه والشرطة كلمت الاسعاف اخدوا عائشه في اللحظة دي هدي وعائشه وصلوا جريوا عل الجيران بيسألوا فين عائشه
1. والله يا بنتي ربنا ينتقم منه
2. 2.أنا مش عارف الشباب أي جرالها
هدي صرخت.قولوا إي إللي
عبدالله وفوزيه اخدوهم عل جنب وفوزيه قالت .والله يا بنتي دخلنا لاقينا واحد حيوان اعوذ بالله مخلع اختك اللبس كله وضربها عل دمغها ودمغها بتنزف دم وبيحاول يعتدي عليها
عبدالله.بس أحنا الحمدلله لاحقنه والله وعطنه علقه مفيش حد خدها وكمان طلبنا البوليس اخده
شهد انهارت ووقعت عل الأرض بس مش فقدت الوعي هدي فضلت تعيط والجيران يسكتوا فيها وبيحاولوا يكلموا شهد بس مش بترد
هدي استجمعت نفسها بعد ساعه كده .شهد فوقي لازم نعرف مين إللي عمل كدة شهد قومي يلا علشان خاطر عائشه لو فاقت هتنهار لازم نكون جنبها قومي يا شهد فوووووووووقي
شهد بدأت تاخد نفس عميق واخيرا اتكلمت.هدي
هدي حضنتها ودموعها زي الشلال.يلا يا شهد يلا قومي
،،،،،،
رجب اتصل بعمار ورأفت وعرفهم أن اخوهم في القسم وكلهم رحوا
رجب بحدة وكبرياء للمأمور المركز.أنتاا عارف مين إللي أنتاا رميه في الحبس ده
المأمور بسخريه.انا إللي عارفه أن ابنك حاول الاعتداء على بنت
عمار ورأفت اتصدموا.مستحيل
رجب.احفظ كلامك علشان هتتعاقب عليه
المأمور اتنهد وقعد وقال.اتفضلوا اقاعدوا علشان تشوفوا حل
رجب قال.هي فين البنت دي
المأمور.الاسعاف خدتها عل المستشفى ، ولو اقنعتوها أنها متقدمش بلاغ مش هناخد اقوال حد وكمان المحضر هيتقفل قبل ما يتفتح
رجب .تمام أي اسم المستشفى
المأمور….
رجب بص ل عمار ورأفت وقال .يلا انتوا روحوا عل هناك واعطوا اهلها قرشين وخلصوا الحوار بدل ما نتفضح وأنا هشوف أدم
تمام
،،،،،،،،،
شهد وهدي قاعدين ادام غرفتها في المستشفى وعاملين يعيطوا والدكتور طمنهم أنها كمان ساعتين وتفوق وأنه الاعتداء ماتمش والحمدلله
هدي.الحمدلله
هدي بعيط وندم .أنا زعلانه عليها اكتر ما كنت زعلانه عل نفسي .. لأن هي مش ماشيه عوج أما أنا ..
شهد حضنتها وقالت.إللي فات مات وأنتي لازم تبدأي من جديد وهي فترة المراهقة كده
هدي بعيط أكترر .لا مش كده أنا كنت
شهد حطت يدها على بوقها.متكمليش كلام خلاص حصل إللي حصل
شهد ، هدي
شهد جريت وارتمت في حضن عمار وهو كان مستغرب وجودها هنا ورأفت بص لهدي وقالها.انتوا هنا ليه
هدي حكت إللي حصل وهي عامله تعيط وطبعاً هم ربطوا الاحداث ببعض وكانت الصدمة شديدة عليهم وعمار بعد عن شهد وقال . أنتوا تعرفوا مين إللي عمل كده
شهد بشر .اقسم بالله هموته بأيدي
هدي.الشرطة هتعرف وأحنا مش هنسكت
عمار بص ل رأفت ومكنش عارف يعمل ايه ورافت حزم امره وقال .بس أحنا عرفنا
هدي وشهد .ميين
عمار بلع ريقه وقال .أدم
شهد بعدت عنه وقالت .أدم أخوك
عمار بتوتر.ااه
شهد…………….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية وما الدنيا ) اسم الرواية