رواية آسيا والاسد كاملة بقلم الملكة المتوجة عبر مدونة دليل الروايات
رواية آسيا والاسد الفصل الثامن عشر 18
دخل أنس وآسيا وراغب الي القصر فوجدوا الرايق يجلس علي كرسي
راغب:ده بيكون طائف علام اكبر رجل اعمال في العالم
أنس: معتقدش أن هو اكبر رجل اعمال لان اكبر رجل اعمال اسمه أندريه سيمون مش طائف علام يعني هو ايد مش دماغ وفي اكبر منه بيحركه
آسيا بإكمال: وبما ان موجود في قصر عليه كل الحراسه دي يبقي ده قصر الاكبر منه الي هو أندريه سيمون نفسه
أندريه: اذكياء جدا كما توقعت لكن اكثر مما توقعت
فاندريه يتحدث العربية لكن الفصحه
أنس: واضح جداً كل الحراسه دي لازم لحد مهم جداً وهو أكبر رجل اعمال
آسيا: وطائف علام مش بالشهره لدرجه خطر عليه لكل الحراسه دي لحد شهرته مخيفه وليه اعداء كتير وده اللي عند حضرتك
أندريه بإعجاب: لستي فقط جميله بل شديده الذكاء
نظر أنس لـ أندريه بسخط لانه يظهر اعجابه بزوجته
راغب لينهي الحديث : اتفضل يا باشا دول آسيا ريان وانس العطفي زى ما طلبت
أندريه: تفضلوا جميعاً لنجلس ونتحدث
آنس: واضح أن وجودنا هنا مخطط ليه فممكن نعرف احنا هنا ليه
أندريه بإعجاب: انتم هنا لانكم مميزين جدا في عالم الاعمال وانا اريد انا أعمل منكم
آسيا: المطلوب بالظبط
أندريه: يوجد شحنه ادويه ستدخل الي مصر خلال يومان ونريد أن تكونوا مسئولون عنها
أنس حتي يظهر انه جشع: والمقابل
أندريه: اموال أكثر مما تتخيل والحماية
آسيا بذكاء: محدش هيدفع فلوس كتير اووي كده في شحنه ادويه عاديه
أندري: انها فعلا ليست عادية لانها ادويه منتهية الصلاحية ومخدرات
أنس: وانت بتقول عادي كده مش خايف نبلغ عنك
أندريه ببرود: انا لست خائف من هذا وانا متأكد من انكوا سوف تقوموا بالمهمة
آسيا: وايه هيخلينا نعمل كده
أندريه: ستقومون بها حتي لا اقتلكم انتم واهلكم واو اسجنكم لمدى الحياة ها اختاروا معاي أو ضدى
نظر أنس وآسيا الي بعضهم فقالوا: إحنا موافقين
أنس: بس تضمن لينا منتورطش في حاجه
أندريه: اضمن لكم هذا
استأذنت آسيا منهم وذهبت إلى المرحاض غابت آسيا بعض دقائق ثم رجعت ووجهه يبدو عليه الضيق لاحظها أنس ذالك فهي حبيبه قلبه ويحفظها عن ظهر قلب ظالوا يتحدثون لفترة طويلة وانتهوا من الاتفاق على كل شيء
أنس: تمام بكره هننزل مصر علشان نظبط كل حاجه.
أندريه: تمام يا سيد أنس انا سعيد بالتعامل معاك
اخذ أنس آسيا وراحلوا واتجهوا الي غرفتهم في الفندق
دخلت آسيا من الباب و بمجرد دخولها من الباب قالت: انا هدخل اخد شاور
أنس: أدخلي اطلبلك اكل
آسيا: لا مش جعانه
دخلت آسيا إلي المرحاض لتأخذ شاور
أنس: يا ترى مالها من ساعة ما راحت الحمام عند أندريه وهو متغيره مالك يا آسيا وجعتي قلبي عليكي
انتهت اسيا من الشاور وكعادتها نست ثيابها في الخارج فهي متعوده تاخد شاور بعد كده تطلع بالبرنس تنقي الهدوم في ال Dressing room الي في جناحها
آسيا: يووووه هو كل مرة كده انسي هدومي
نظرت من فتحت الباب مكان المفتاح فلم ترى انس فقالت الحمدلله نزل
خرجت وهي تتحدث مع نفسها: كويس انو نزل انا هلبس وانام علشان انا مش قادره اتناقش معاه كفاية الي العقربه في قصر اندريه قليته
أنس من خلفها: مين اللي اتكلمت وقالت ايه وهو ده السبب الي ضايقك
آسيا بتهرب فهي بالبرنس فقط : مفيش حاجه حصلت انا هاخد هدومي ألبس في الحمام
امسكت ثيابها وكانت علي وشك الذهاب امسك أنس يدها والقي ثيابها وقال ببعض العصبية: آسيا أيه الي حصل
Flash back
بنت ترتدى ملابس تظهر أكثر مما يخفي
الحوار مترجم
البنت: أهلا بكي أهل انتي آسيا ريان
آسيا: نعم انا هي
البنت باستحقرار: لا اعلم ما يعجب أندريه فيكي واري ذالك في عينيه اتجاهك فانتي لستي جميله حد الفتنه انتي عادية جدا وملابسكي تشبه الرجال حتي والدك يريد بيعك الي أندريه حتي يتقرب منه فمن انتي وماذا فعلتي لتحظي بكل هذا الإعجاب
آسيا: انا افتخر اني لست مثلك انا من صنعت نفسي انا آسيا ريان أشهر سيده اعمال مصريه في عالم صورى علي كل مجلات العالم انا مشهوره رغم اني انثي وصغيرة السن فماذا فعلتي انتي
نظرت لها البنت باستحقرار وذهبت
Back
آسيا: عرفت ايه إلي حصل واني بتتهان علشان ابويا واحد حقير زى راغب بتهان علي حاجه مليش يد فيها
أنس: …………
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية آسيا والاسد ) اسم الرواية