Ads by Google X

رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم دودو

الصفحة الرئيسية

 رواية مجنونة قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دودو 

رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن عشر 18 


انا اتكلمت مع جدي وهو موافق علي اللي قولتهوله وقالي خد راي عمك الاول فانا جيت عشان افاتحك في الموضوع 
محمد: خير يابني موضوع ايه 
عماد: بصراحه يا عمي كنت عايز اقولك اني حابب الفرح يكون آخر الشهر 
محمد: اي اخر الشهر بس ده قريب اوي واحنا متفقناش علي كده احنا اتفقنا يكون بعد سنة او اتنين عشان تبقا دخلت الكلية 
عماد: يا عمي انا عارف اننا اتفقنا علي كده بس بعيده قوي وانا هخليها تكمل تعليمها وتبقي احسن دكتوره كمان بس عشان علاقتنا تبقا حلال قدام ربنا 
محمد: والله يبني مش عارف هقولك اي انا عارفه انك هتقف جمبها وانك بتحبها 
عماد: متقولش حاجه يا عمي دلوقتي انا هسيبك تفكر لبكره وتاخد راي تغريد وبكره ابقا اعدي عليك اشوف رايك 
محمد: ان شاءلله خير يابني 
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
في صباح يوم جديد صحي عماد وراح عند بيت عمو عشان يعرف قراره اي 
عماد: صباح الخير يا عمي 
محمد: صباح النور يابني هههه مستعجل اوي عشان تعرف قراري 
عماد: بصراحه يعمي انا معرفتش انام الليل 
محمد: بس يا بني انا فكرت في الموضوع وانا بصراحه مش موافق بنتي تبعد عني بالسرعة دي 
عماد: بس يا عمي 
محمد: من غير بس انت قولتلي افكر في الموضوع وانا فكرت واديك عرفت قراري 
عماد: اللي تشوفه يا عمي 
تغريد: 😂😂😂حرام عليك يابابا 
محمد: بت انا قولتلك تعالي ولا اتكلمي شوفوا زعل ازاي
عماد: قصدك اي 
محمد: قصدي اني موافق وانهاردة هنزل الصعيد كمان 
عماد: بتتكلم جد 
محمد: شكلي هغير رايي 
عماد: لا وعلي اي 
محمد: طب يالا جهز نفسك عشان ننزل كلنا الصعيد 
عماد: انا جاهز انا كنت هنزل النهارده 
محمد: واحنا كمان جاهزين وكنا مستنيينك تيجي 
عماد: انتوا متفقين بقا 
محمد: ايوه بس مقلناش لحد اننا هنرجع انهارده خليها مفاجأة 
عماد: طب جاهزين اننا نمشي 
محمد: اه يالا تغريد روحي هاتي شنطتك واندهي مالك 
تغريد: حاضر يا بابا 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
بعد عدت ساعات كانوا وصلوا الصعيد وكلهم مبسوطين انهم رجعوا وفرحوا اكتر لما عرفوا ان الفرح بعد شهر وماجدة بتحاول تبين نفسها انها مبسوطه بس الحق،،، د باين فى عيونها وكلهم عارفين نيتها اي 
ماجدة: ريم تعالي عايزكي 
ريم: خير يا ماما في ايه 
ماجدة: دلوقتي مفيش امل انك تتجوزي لا عماد ولا علاء 
ريم: بس انتي عارفه اني بحب عماد 
ماجدة: ما انتي لو شاطرة كنتي وقعتيه في حبك الا لا طول عمرك غبيه 
ريم: وانا اعمل اي يعني انتي كنتي بتقولي اعمل ده كنت بعملوا انا مالي دلوقتي 
ماجدة: وانا اللي قولتلك خلي علاء يفركش الخطوبة ولا غبائك 
ريم: انتي عارفه اني كنت مجبورة 
ماجدة: خلاص اللي حصل بقا قدامك فرصه واحده 
ريم: اي هيا 
ماجدة: مالك ابن عمك محمد هو لسه ميعرفش عنك حاجه ودي نقطة لصالحنا 
ريم: بس يا ماما انا مش عايزه اعمل كده 
ماجدة: زي ما بقولك اعملي يا اما انتي لا بنتي ولا اعرفك 
ريم: حاضر يا ماما زي ما انتي عايزة 
ماجدة: تعالي نقعد معاهم بره قبل محد ياخد باله وزي ما قولتلك 
ريم: حاضر يا ماما 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كلهم مجتمعين وبيخططوا للفرح وهيعملوا اي ومبسوطين 
الجد: ربنا يتمم فرحتكم على خير يا ولادي وعبالك يا مالك انت وريم 
مالك: ربنا يخليك يا جدي
ريم: ميرسي يا جدي 
اجي الليل ومالك كان قاعد في الجنينة لوحده 
ريم فرصتك دلوقتي ممكن اقعد معاك شويه 
مالك: اتفضلي 
ريم: بتفكر في ايه 
مالك: بفكر في الحب واد اي هو جميل لما يبقا مع شريك يفهمك شوفتي علاقة عماد وتغريد وفرحة وعلاء واد اي هما مبسوطين ببعض 
ريم: عمرك حبيت قبل كده 
مالك: محبتش لان مفكرتش قبل كده كله تفكيري كان في دراستي واني ادخل الكلية اللي بتمناها 
ريم: واديك حققت حلمك ليه مش بتفكر 
مالك:  لاني ملقتش لسه الانسانه اللي تشاركني حياتي 
ريم: واي هيا مواصفات شريكتك 
مالك: مفكرتش قبل كده لان مش بالشكل اهم حاجه الثقة والحب بينا انها تفهمني اهتم بيها وتهتم بيا حاجات كتير 
ريم: ربنا يسعدك وتلقيها عن قريب 
مالك: وانتي احكيلي بقا 
ريم: احكيلك اي 
مالك: بتتمني اي 
ريم: بتمنه اي تصدق عمري ما حد قالي بتتمني اي عمري معملت حاجه انا بتمناها واخده حريتي وبطل براحتي بشوف اصحابي وكده بس كل حاجه ماما بتقررها انا كنت حابه اطلع رسامه ويبقا ليا معرض رسومات بس ماما قالت لازم تجيبي كلية هندسة 
مالك: احيانا مش كل حاجه بتحصل زي ما احنا عايزين بس يمكن ده الاحسن 
ريم: انا مش وحشه بس عمري ملقيت ماما بتقولي تعالي نصلي او مضايقة تيجي تسالني مالك وتهون عليا كله هما منظرها قدام اصحابها والناس عمرها مقالتلي لبسك ده يكون محترم متلبسيش ضيق انا مش وحشه 
مالك: انتي طيبه وقلبك ابيض بس عايزه حد ياخد بايدك لطريق الصحيح لازم تبداي من عندك متخليش مامتك تاثر عليكي حابه تتغير غيري انتي من نفسك ابداي صلي واتقربي من ربنا وبعدها هتلاقي نفسك اتعودتي تعملي الصح وهتبعدي عن كل حاجه تغضب ربنا 
ريم: طب هتقف معايا وتساعدني 
مالك: اكيد طبعا
ريم: طب ممكن بكره تروح معايا عشان استري لبس واسع انا من زمان حابه اختمر كنت بشوف الناس اللي لابسه الخمار اد اي شكلهم جميل بيه 
مالك: حاضر هروح معاكي وربنا يثبتك 
ريم: شكرا بجد هروح انام دلوقتي تصبح على خير 
مالك: وانتي من اهلو 
عده الايام وباقي اسبوع واحد على الفرح ريم اتغيرت اوي وبقت تلبس واسع واتقربت من بنات اعمامها وبقت اغلب الوقت معاهم ومبقتش تفكر في عماد واكتشفت انها مكنتش بتحبوا وابتدت تتعلق بمالك وبتحب تحكيله وتسمع نصايحه ليها 
تغريد: بنات عندي ليكم مفاجأة 
قولي بسرعه في اي 
تغريد:••••••••



    •تابع الفصل التالي "رواية مجنونة قلبي" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent