رواية عشق الاسر الفصل الثامن عشر 18 - بقلم ناردين خليل
رواية عشق الاسر الفصل الثامن عشر 18
البارت الثامن العشر
اميرة: ايه دا مانتوا طلعتوا تعرفوا بعض اهو...
ها قررتى ولا لسة
مروان:لو سمحت يا ماما
هدى: نعم
مروان بحزن:مش عايز اتجوزها
هدى:ايه...ما انت كنت موافق في الاول
اشمعنا لما شوفتها غيرت رأيك يعنى
اميرة حطت ايدها على كتفه:بص يا مروان يا حبيبي انا عارفة ان هى شكلها وحش اوى ويتميمة الاب والام...بس عشان خاطرى استحملها واتجوزها
هدى:عشان خاطرى يا مروان...عشان خاطر امك
مروان بص لحلا ولقاها عماله تعيط
مروان بحزن:م.....موافق
حلا انهارت اكتر
هدى:مخلاص بقي يا ست الحسن هو كل شوية هاتعيطلنا....ماتشوفي بنت اخوكى يا ست اميرة
اميرة:احنا هانخدك بيتي ونتصل على المأذون...معلشي يا هدى يا حبيبتى...ما باليد حيلة بقي نعمل ايه
بعد ساعتين
المأذون: بارك الله فيكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير...الف مبروك
هدى:الله يبارك فى حضرتك....لولولولولوى
عم حمدى (البواب):الف مليون مبروك للعروسين
اميرة:متشكرين يا عم حمدى على تعبك معانا
عم حمدى:تعبك راحة است هانم
استأذن انى بجي....
مأذون:السلام عليكم
الكل:وعليكم السلام يا شيخنا
عم حمدى والمأذون مشيوا
اميرة:مالك يا عروسة كئيبة كدة ليه دا النهاردة يوم جوازك يا شيخة
حلا بصتلها بدموع:و اوحش يوم
هدى:يلا يا حبيبي روح انت ومراتك الفيلا
حلا بأستغراب:فيلا...!
مروان:اه انا عايش في فيلا اصلا
حلا:انا هكمل دراستي صح.........
قاطعتها اميرة
اميرة:لا ياختى مش صح....هاتعملى ايه بالتعليم هى البنات مالهاش غير بيت جوزها...هاتطلعي يعنى زى احمد زويلة ولا مجدى يعقوب جتك خيبة....
هدى:الستات مكانها المطبخ يا حبيبتى
مروان: لو سمحت انا جوزها وانا اللى اكرر اعمل ايه....وهاتدرس
هدى:بس يا مروا........
مروان بغضب:انا اللى مسؤل عنها دلوقتي.....وهاتكمل تعليمها خلااااص...!!؟
اميرة بتوتر:خلا...خلاص يا مروان يابنى عندك حق انت جوزها دلوقتي واللى مسؤل عنها...براحتك يا حبيبي اللى انت عايزه
بعد وقت وصلوا الفيلا
مروان:دادا سميحة...
سميحة:اتفضل يابنى الف مبروك
مروان:الله يبارك فيكي يا دادا...طلعى العروسة اوضتها
سميحة:بالرجل اليمين يا عروسة لولولولولولولوى الف الف مبروك
طلعتها الاوضة
حلا بدموع:ميرسي يا دادا...
سميحة:مالك يا حبيبتى زعلانة ليه دا النهاردة يوم جوازك
حلا: اصل...اصل........
انهارت في البكاء
سميحة:في ايه بس يا حبيبتى ليه كدة
طب هدى اعصابك هدى اعصابك
راحوا قعدوا على السرير
سميحة:اعتبريني زى امك وقوليلي زعلانة ليه
.....................................................
اوليفيا:ياترى انتى فين بس يا لارين
اتصلت على لارين واخيراً ردت
اوليفيا: اخيراً انا كنت عمالة ارن عليكي مابترديش ليه
ممرضة:حضرتك تعرفي الانسة صاحبة الموبايل دا
اوليفيا:حضرتك مين...ايوة انا صاحبتها
ممرضة:صاحبتك في المستشفي مغمى عليها ومش عارفين هاتصحي امتى
اوليفيا:اييه...!!!!
.....................................................
في قصر الدمنهورى
ملك:حاضر جاية
ملك فتحت البوابة
ملك:انتى...!
الاء:انتى مين؟!...وبتعملى ايه عند خطيبي!؟..
ملك بسخرية:خطيبك...هاااء...انا بنت خالته يا سكرة
الاء بتوتر:اااه...مانا عارفة
هو فين اسر
ملك:بقولك ايه يا عسل انتى مالكيش دعوة بأسر تانى انتى فاهمة
مارى:انا بقي عايزة اسر...انا مامتها وبقولك انى عايزة اسر
ملك بصتلها بحدة
ملك:حاضر...يا طنط
بعد دقائق
اسر:اى المفاجأة الحلوة دى...نورتى يا طنط
مارى:بنورك يا حبيبي
اسر:بس اي الزيارة المفاجأة دى...هو في حاجة ولا ايه
مارى:اه في
اسر بأنتباه:في ايه؟
ماري وقفت
مارى:في انك لازم تتجوز بنتى يا اسر.....
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية