رواية قمر والميم دال الفصل الثامن عشر 18 - بقلم امنيه يوسف
رواية قمر والميم دال الفصل الثامن عشر 18
البارت السابع عشر والآخير ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
هشام بعد ما ربط مكه وبصلها بشر قرب منها ...انا تعضيني كدا انا وقرب منها بشر ..تعملي دا كله فيا
مكه بغيظ منه...واعمل اكتر من كدا انت تحمد ربك انك قدرت تربط.ني كدا بس بمزاجي علفكره
هشام ببرفعة حاجب...والله بمزاجك ايه يختي
مكه وهي بتفك نفسها بسهولهه...اهو كدا يا بيبي
هشام بغيظ منها....طيب طيب يا مكة الك.. عايز اتكلم معاكِ بس بهدوء
مكه بغيره ...اتكلم لو هتتكلم علي السلعو.ه اللي تحت بلاش احسن
هشام ببتسامه علي غيرتها...ايوه هتكلم علي السلعو..ه اللي تحت بصي يا ستي دي اصلا معرفهاش ولا عمري شوفتها غير مره والمره دي كانت صدفه وكنا في العماره وكانت طالعه لابوها غالبا بس معرفش بقا مين اللي زقها علينا ولا عايزه ايه او حكايتها ايه
مكه بغيره...ولغايه ما نشوف عايزه ايه ياريت ملكش دعوه بيا تاني فاهم وسابته ومشيت
هشام بغيظ...استغفرالله العظيم اعمل ايه يا ربي متجوز مصيبه ونزل وراها
عند مكه كانت واقفه مع البنت اللي جات وبتتكلم معاها بحده ...انتِ ية بت بتتنقلي في البيت كأنه بيتك ليه ما تترزعي في اي مكان هنا ولا هناك
البنت بخوف...حاضر
هشام ومكه استغربوا خوفها وليه مردتش مثلا
هشام وهو بياخد البنت من ايدها وبيشدها ...تعالي معايا دقيقه
مكه بغيره...تيجي معاك فين يا بتاع انت
هشام بحده...مكه اتلمي علي المسا وروحي حضري الاكل يلااا
في المكتب كان هشام قاعد بهدوء..يلا قولي مين باعتك وبهدوء وهددك بايه؟
البنت بدموع...انا لما جيت جيت علي اساس انك اعزب لكن لما شوفت مراتك خوفت اخر.ب بيتك انا والله طيبه ومليش في المشاكل والله وحتي انت مش فاكره شوفتك فين
هشام بهدوء...طيب وعايزه مني ايه والموضوع اللي قولتيه لما جيتي قولتيه ليه؟
البنت بدموع....انا اهلي ماتوا وسابوني وحدي وكانوا ناس علي قد حالهم وابويا كان بيشتغل عندك وكان بيقول انك كريم ومعاك فلوس وحالك كويس فانا انا اتكسفت اجي اقولك شغلني عندك انا والله كنت ناويه اقولك واحكيلك كل حاجه بس لما جيت خوفت ومعرفش الكلام طلع ازاي..
هشام بهدوء...انتِ بنت عم محمد؟
البنت بدموع...ايوه
هشام بهدوء...هو فعلا قالي انه عنده بنت وقالي اني آخد بالي منك بس انا روحت العنوان بعد ما عم محمد مات بس ملقتش حد هناك
البنت بدموع...صاحب الشقه خدها مني عشان الايجار وروحت عند صحبتي فضلت عندها فتره
هشام بهدوء...طيب خلاص انا هوفرلك كل اللي حاجه شغل وكله خلال اليومين دول اسمك ايه صحيح
البنت ...اسمي شمس شمس يا بيه
هشام ببتسامه...واحلي شمس
هنا مكه دخلت وقالت...احلي شمس في عينك يا خويا
هنا شمس ضحك وبان جمالها
هشام عشان يغيظ مكه...ايوه كدا اضحكي خلي الشمس تطلع
مكه بغيره....هشاااام اتلم وقربت من شمس وحضنتها وقالت...انتِ لغاية ما تمشي وهعتبرك اختي وتعالي بقا معايا سيبك من الواد دا تعالي نتكلم وخدتها وخرجت
بعد اسبوع كانت شمس مشيت
عند هشام ومكه في الاوضه
هشام وهو بيقرب من مكه...بحبك
مكه بحب...وانا بحبك اكتر ♡
♡♡♡الحمدلله
استغفرالله
لا اله الا الله ♡
عند فهد وقمر طبعا الشرطه خدته بس خرج لان قمر راحت لاختها وعيلتها وحكت كل حاجه كانت بتحصل من نور تحت صدمة الكل
بعد ما رعد خرج كانوا كلهم موجودين في البيت
جد قمر ونور بصدمه...انا مكنتش اتوقع دا كله يطلع منك يا نور انتِ مرضه نفسيا مفروض تتعالجي
نور بكر.هه...انا مش مريضه اشمعنا قمر تتجوز واحد بتحبه اشمعنا هي تعيش مع ماما وانا عمري ما شوفتها ولا حسيت بحنانها انا كنت عايزه ماما اكتر من اي حد
قمر بدموع...مين قال اني كنت عايشه مع ماما هه مين قالك ماما ماتت وانا عندي ست سنين اللي ربتني مرات عمي بالعكس انا اللي مفروض اغير منك انك عشتي وسط اهلك وبابا لكن انا ولا شوفته ولا عشت معاه ورعد انا وهو اتجوزنا بعد عذا.ب كل اللي اقدر اقوله ليكِ حسبي الله ونعم الوكيل كان نفسي يبقالي اخت اتسند عليها مش آخاف منها
الجد بصرامه...انا معرفتش اربيكي يا نور وعشان كدا هتتربي من اول وجديد وبص علي قمر ورعد وقال...انا آسف ليكوا علي اللي حصل دا كله آسف علي المشاكل
بعد اسبوع قامت قمر بفزع
رعد بخضه عليها...مالك يا قمري فيه ايه
قمر بدموع...حلمت حلمت انها قتل.ت ابني ابني يا رعد
رعد بهدووء...نامي نامي يا حببتي مفيش الكلام دا نور هتتعالج وهتبقي كويسه وهتبقوا احسن اخوات نامي
واخدها في حضنه وقال....نامي يا قدري الحلو ♡
تمت♡
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية قمر والميم دال دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة
•يتبع الفصل التالي (رواية قمر والميم دال) اضغط على اسم الرواية