رواية زوج طفلة كاملة بقلم صاحبة السعادة عبر مدونة دليل الروايات
رواية زوج طفلة الجزء (2) الفصل العاشر 10
يقف امام انجى التى
مازالت غاءبا عن الوعي
ويقترب منها بغضب
ويمسك كتفيها قائلا
ادم بعصبيه:قومى فوقي
عرفين هو مين
لازم تقومى لازم تقولي هو
مين الكلب ده ويرميها
علي والساده مر اخره ويفكر
لكى تاتى له فكره
شيطانية ويخرج من الاوضه
مسرعاً علي عربيته
وبقودها بسرعه رهيبه
وياتى له فون من رقم مجهول
لم يرد ولكن يرن مره اخرى
ويفتح عليه ادم قائلا
ادم: الووو ايوه مين
ويكون المتصل اثر ويغير نبرات
صوته قائلا
اثر بسخريه مضحكه :
مبروووك يا ابو النونو
وفجاه ادم ويقف العربيه
ويدوس فرامل ويصدم
بعربيه خلفيه ولم ينتبه لها ليكمل
ادم:انت مين يا كلب انت
فاكر أنى مش هعرفك لا انا
هجيبك حتى لو فى بطن امك
وفجاه تاتي لكمه علي وجه
من صاحب العربيه
التى خلفه ويقع منه الفون
وينظر له ادم بغضب
ولم يفوه له بكلمه لينطلق
بالعربيه والغضب يمتلكه
ويقف امام عيادت الدكتوره منال
ويدخل مسرعاً ومن غير استئذان
الى اوضه الدكتوره منال ويفتح الباب
قائلا انتى لازم تنزلي اللي فى بطن أنجى
تقف منال عندما ينتهي ادم من طلبه
قائله
منال اولا انت زاى تدخل بطريقه دى
وثانيا انا مستحيل اعمل اللي انت
بتقوله عليه ده ،ولازم تعرف ان
مراتك ظروفها الصحيه مش
هتسمح باللي بتقوله عليه ده وانا
بنبهك لو عملت اللي بتقول عليه
ده انا مش هسكت وهطر قول
كل حاجه حفاظا علي صحت
أنجى،،مع أنى شايفه الحل الصح
ادم: ايه هو
منال : يعنى لو قولت هتنفذ
علي طول
ادم : لم اسمعه الاول
منال: الحل سهل جدا
لكن للاسف انت انت
مغرورة وعاوز كل حاجه
عاوز انجى عفيفه ازى
وانت قومت باغ*تصاب*
بنات كتير تحت ااسم
الجوز
للاسف أنجى بتدفع ثمن
اخطاء جوزها حقيقي
انت خساره تكون
زوج طفله عفيفه
بس ربنا عاوز كده
ادم: انتى هتدينى
محضره فى الاخلاق
انا عارف انكم جنس عنيد
وبتعشقوا المعمله الخشنه
وطريقتى صح وأنا مش غلطان
ويقرب من دكتوره منال وهي فى
إندهاش لم تتوقع انه عنده غريزه
التملك ويقترب
اكتر ليعلوا صوت منال
لكن يقطعها ادم بقب*له
قويه تفقدها سيطره ويقوم
بمسكها بقوه
ويمتلك جسدها كالافعى
التى تقضي علي فريستها
ويتركها لتعلوا
ضحكاته عندما يرى فريسته
ضعيفه تحت يده
ينظر لها وهى جالسه علي
الكرسي وغير متوازنة
فهى لم تتوقع ماحدث نهائى
ليتشفه فيها ادم قائلا
ادم: شوفتى اتحولتى من
هجوميه الي
كاءن ضعيف مش عارف
حتى يقف ولا يتكلم
وهتعملي العمليه يا منال ومن
غير ولا كلمه بكره انا
هاجى هنا عشان نتفق علي
كل حاجه فهما ولا اجى
افهمك طريقتى عشان
مش هتكون عندك دوخه بس
لا دا انتى هيكون عندك
اغماء كامل فى حضنى
ويضحك ضحكاته العاليه
ويتركها وهى تستعيد
وعيها
وعند مي وشهاب
الذي اخذ اخته فى شقه
بعيد عن العيون
وفى اوضه النوم مى
يجلس بجوارها شهاب
قائلا
شهاب:يلا عاوزك تحكيلي علي
كل حاجه عشان اعرف
اسعدك واجبلك حقك
مى تبدا تحكى لاخوها كل
حاجه من اول
خطفها لحد ما ولدت ابنها
شهاب: انا كده فهمت كل
حاجه ولازم نبدا
ندور علي ابنك ونعرف ادم
مخبي فين لانه هو
الدليل الوحيد علي كلامك ده
مى :ايوه يا شهاب لازم تدور
علي إبنى انا عاوزه اشوفه
شهاب: انا عندى فكره ولسه
يكمل يرن فونه ويكون المتصل
الديب لينظر شهاب ل مى قائلا
شهاب :ده عمك الديب انا مش
عارف اقوله ايه
مى بسرعه ترد عليه وتقوله
مى:قوله انى هربت منك
ويرد شهاب علي الديك
شهاب:الو ايوه ياعمى
الديب:انت فين يا شهاب
وليه لحد دلوقتي
موصلتش انت واختك عمك
كيلانى رجع ومستنيك انت واختك
شهاب بارتباك وتعلثم عندما سمع برجوع
عمه كيلانى
شهاب: بصراحه اصل هى
الديب:اصل وهى ايه اتكلم على طول
شهاب:اصل بصراحه هربت منى
وانا دلوقتي رايح عند خالتي عشان
اشوفها هناك مع امى وخالتى
الديب:بتقول ايه
هربت ازاى انت رجل انت
تخليها تهرب ازاى منك
ادم: هربت وانا بحاسب المشفي
الديب: لي حق كيلانى يقول
أنى مش عارف امشي العيله
انت تيجى حالا عندى هنا
لان امك هنا واكيد مي مش
هتروح هناك عشان عارف
أنى هجبها
شهاب: ااايه ماما عندك
خلاص ياعمى انا جاي
بسرعه
ويغلق شهاب الفون
ويستدير ل مى قائلا
شهاب: امك هناك واكيد
عمك مش هيسبها بسببك
انا نزل بسرعه عشان اشوفها
وبينما الديب يمسك الفون
ليرد علي مكالمه من منال
قائلا
الديب : الوووو مين معايا
منال بارتباك:ااالوو أن اا
انا الدكتور منال
الديب بضحكه مستفزه
هههههه الدكتوره منال
اه منال نعم ايه حنيتى
ولا ايه
منال بعصبية وغضب
حنيت ايه تصدق أنى غلطانه
أنى كلمتك مع السلامه
الديب: خلاص خلاص بضحك
معاكى عامل ايه يا منال
منال: الحمد لله بخير
الديب:مالك حاسس إنك
تعبانه فيكى حاجه
منال:لا انا كويسه بس عاوزك
فى حاجه مهمه ممكن نتقابل
الديب بفرحه: اكيد
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زوج طفلة ) اسم الرواية