Ads by Google X

رواية عاشقه لروح السليم الجزء الثاني (2) الفصل الرابع 4 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقه لروح السليم (كاملة جميع الفصول) بقلم اسيل باسم

رواية عاشقه لروح السليم الجزء الثاني (2) الفصل الرابع 4

عاشقةة__ لروح __ سليم __ 2


Part 4


كانت قاعدة ودموعها نازلة على خدها بصمت وهي بتذكر ال حصل معها من اسبوعين

حور بثبات وقوة  " سليم جوزي ال مش هتنازل عنه ابداا 

جميلة بحقد  " حتى لو عرفتي انه عنده ابن من ست غيرك

انهار عالم روح وهي تقول " ازاي يعنى

جلست بجانبها وهي تنظر. لها بقوة  " انا و سليم عندنا ولد 

سليم  قبل ما يتجوز كان ليه علاقات مع ستات كتيرة بس مهما لف ودار بيرجع لعندي وبس 

ولما انتي دخلتي حياته هو معدتش شايف غيرك اهملني ولما عرفت اني حامل روحت عشان. اقوله بس لقيتك نائمة في سريره وقتها عرفت انك خلاص خدتيه مني وكل تفكيري كان وقتها ازاي اخلص منك و اموتك بس هو انقذك ورماني في مستشفى المجانين بس قدرت اهرب انا و ابني

ودلوقتي انتي وهو متتخيلش انا بقيت اي اقدر في ثانية ادمرلك حياتك ال قعدتي تبنيه على حسابي انا وابني 


روح بعدم تصديق " مستحيل يكون الكلام ده حقيقي سليم قالي على كل علاقاته و  لو كان نام معاكي كان قالي 

انتي كذابة وانا مستحيل اصدقك

جميلة  " ولو كذبت عليكي هستفيد اي 

على كلن ال هيثبتلك اني صح هو ابني هوريكي صورته هو نسخة عن ابوه في شكله وحتى في طباعه 

أخرجت هاتفها وارتها صورته مما جعلت روح غير قادرة على الكلام أو استيعاب ما يحدث 


جميلة  " هسيبك كده مع نفسك تستوعبي الحصل

و ي ريت تطلقي من سليم بالذوق قبل مانا ادخل واخليه يطلقك بالعافية بس هتكوني الخسرانة 


باااااك


مسحت دموعها عندما سمعت ابنها ينادي 

مراد وهو يصطنع الابتسامة  " ده انتي طلعتي مستغبية هنا وانا بدور عليكي في البيت كله 

اي ي ست الكل مش هنفطر النهارده  ولا اي

روح. "  ثواني واحضرلك السفرة 

مراد. وهو يتجه معها الي المطبخ. " هساعدك

روح  " مش رايح الشركة النهارده ولا اي

مراد  ببرود. " معدتش هروح بعد النهارده 

روح باستغراب  " يعنى اي مش فاهمة 

مراد ببروده المعتاد  " منا سبت الشغل وبدور على شغل جديد

روح  " ممكن افهم السبب 

مراد  " قدمت استقالتي ي ماما  وسليم بيه قبلها

روح  " هو انت اتخانقت مع باباك ي مراد

مراد. " احنا دايما بنتخانق اي الجديد وثانيا هو معدتش بابا من بعد الحصل 


فلاااش باااك


سليم. " انا و روح هنطلق النهارده 

زين  بغضب "  انت اتجننت ي سليم اي الحصل لكل ده

سليم. " بنفذلها ال هي عايزه مش هي عايزة الطلاق انا بقى هطلقها 

بسمة " بس انت عارف هي قالت كده ليه هي بس خايفة على ولادها من المجنونة ال اسمها جميلة دي واكيد هي مش قاصدة انك تطلقها بجد


روح  بتحدي. " لا بالعكس انا قاصدة كل كلمة قولتها 

 انا عايزه يطلقني لاني مش عايزة اكمل حياتي مع واحد كذاب وخاين  ذيه. 

سليم  بغضب  "  وانا امتى خنتك وكدبت عليكي ي مدام

روح. " كل يوم وكل لحظة في حياتنا كانت كذبة 

سليم  بغضب وانفعال"  مش انتي عايزة الطلاق حاضر ي ستي هطلقك .... انتي طالق  طالق ي روح

واهو مبروك ي ستي خلصتي مني ومن كذبي 


وغادر سليم  بغضب ولحق به زين على الفور انهارت روح أرضا 

وهي تبكي بانهيار 

بسمة بقلق  " حبيبتي  

احتضنتها بسمة وهي تبكي بعنف. " ولما انتي بتحبيه بتطلقي ليه

روح. " سليم كذب عليا ي بسمة طلع عنده ابن من جميلة 

سليم  عنده ابن من غيري  

بسمة بصدمة. " انت بتقولي اي

روح. " جميلة حكتلي وقالتلي عندها ابن هي وسليم

جوزي انا ي بسمة  نام معها لمسها قبلي وو..

لم تستطع ان تنطق بحرف فقد اغمى عليها والجميع يقف بصدمة


بسمة بخوف عليها. : روح 

افاقت ليلة من صدمتها وجاءت قربت من امها وقاست نبضها

ليلة ببكاء. " هي بس اغمي عليها الأحسن ماحدش يفوقها 

جاء مراد وشال امه وهو طالع من البيت

بسمة    " مراد انت واخذها على فين

مراد. " احنا  ملناش مكان في البيت ده يلا ي ليلة


بااااااك


افاقت  من ذكرياتها على صوت مراد 

مراد  "  اي ي ست الكل روحتي فين اي مش هنفطر النهارده 

روح  "  هي اختك فين 

مراد. " راحت الجامعة من بدري

.....


اما هو  كان في مكتبه دخلت عليه سكرتيرته

سليم بغضب وهو بيرمى الملف في وجهها  " اي ده 

سكرتيرة بخوف. " الملف ال انت طلبته سليم بيه

سليم بغضب   "  انا طلبت منك ملف بتاع صفقة الجديدة وحضرتك جايبلي ملف عمره ٢٠ سنة 

هو انتي جاية تهزري ولا تشتغلي  مش قادرة تفرزي في الملفات قوليلي وانا اجيب غيرك


السكرتيرة بدموع. " اسفة ي سليم بيه 

مش هكررهاا 

سليم. " انتي فعلا مش هتكرريها يلا اتفضلي برا انتي مطرودة 

السكرتيرة  :  بس ان...

سليم  بصراخ  : كمان مبتسمعيش يلا براا


وهربت السكرتيرة وبعدها بدقائق أتى زين للداخل

زين. " مالك ي سليم  

سليم  بغضب "  ماليش ي زين 

زين. " هو انت مش ملاحظ انك بقيت عصبي اوي من وقت الحصل

سليم  " انا مش ناقصك ي زين  

زين وهو يوقفه.  " طب بلاش تسوق وانت متعصب 

تجاهله سليم وذهب تنهد زين بقوة وهو أيضا لكن وجهته مختلفة


  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقه لروح السليم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent