رواية زوج طفلة كاملة بقلم صاحبة السعادة عبر مدونة دليل الروايات
رواية زوج طفلة الجزء (2) الفصل الثامن 8
ادم وعند مي فى المشفي
يدخل شهاب والديب
فى اوضه مى التى يظهر
عليها البكاء الشديد
وينظر لها شهاب و يمتلكه الغضب
شهاب:انت يا مى تعملي فينا كده
انتى يقطعه الديب
الديب: استنا يا شهاب بصي
يا فا*جره
انتى لو عاوزه تعيشي وتروحي
بدل مقتلك فى طريق
ورميكى فى الصحراء للكلاب
تنهش لحمك تقولي
دلوقتي مين اللي عمل كده
تنظر له مى بعيون باكيه
مى : يعنى لو قولت لك متاكد إنك هتقتله
الديب: انطقي وانتى ساكته
مى: اللي عمل في كده وخطف إبنى كمان هو هو
ادم
ويقرب منها الديب ويضربها
بقلم ويقولها إخرسي
قبل كده اتبلينى عليه وقولتى
انه اعتده عليكى
ومقدرتيش تثبتى ده وختفيتى
ودلوقتي يا فجره جاي تلبسي وسختك ،
انطقي مين اللي عمل كده
يقطعه شهاب قائلا
شهاب: خلاص ياعمى كفايه
فضايح لم نروح هنعرف
هو مين وهنكشف كذبها
الديب:انا بيتى ما يدخلش
فى امثلها، الديب بيته نضيف
من الوس*اخه
تقطعه مى بغضب شديد قائله
مى: انت بيتك عنوان الوس*اخه
كفايه أن ابنك ادم ده في،ده لوحد يكفي
يوسخ بلد فوق يعمى وخد حقي من ابنك
احلفلك بالله ان ابنك اللي عمل في كده
وينظر الديب لشهاب قائلا
الديب:انا تحت فى العربيه هات
اختك وتعالي ورايا لم اشوف اخرتها معاها
ويسبهم ويمشي
وتستدير مى بنظر لشهاب قائله
مى ببكاء وشهقات: شهاب انا
غلطانه حقق عليا يا اخويا
حقك علي راسي من فوق
اعمل فيا اللي انت عاوزه بس
هاتلي إبنى من ادم
ورحمه بابا ادم اللي عمل فيا كده
وعمك مش هيقدر يعمل
لابنه حاجه وادم ممكن
يثبت غير كده امام اعمامك الاتنين
ويطلعونى انا اللي خطيا
ومش بعيد عمك كيلانى يقتلنى
ويسيبوا ادم عايش سعيد
خليك جنبي وهاتلي إبنى لان
هو الاثبات الوحيد علي كلامى
ده لو عملنا دى أن ايه هتتاكد من كلامى
ينظر لها شهاب بتفكير علي صدق كلامها
قائلا……..
وفى قصر الديب
تاتى ام شهاب ومى وتدخل القصر
وتره هاله جالسه علي الاريكه وتضع
يدها علي خدها
ام شهاب: مساء الخير يا هاله
تنظر هاله لها بغضب
وهيجى منين الخير طول انتى وبنت فى
الدنيا ،
اللي زيك انتى وبنتك يموته نفسهم بالحياة
ام شهاب تحدق عينيها والغضب
يمتلكها قائله
ام شهاب:ليه ياختى أنشأ الله
عملنا ايه انا وبنتى
هاله:عملتوا ايه, ليه هو ابنك
معرفكيش اللي حصل
ام شهاب:لا معرفتنيش حاجه
هاله:صح والله، هيعرفك ايه
هو ده كلام يتقال
ام شهاب بنفاذ صبر: متقولي
علي طول ايه اللي حصل
هاله بشماته:بنتك المصونه
جبتلنا العار وحملت وولدت
كمان
ام شهاب بضحكه مستفزه:
ومين قالك انها جابت العار
وانها مش متجوزه ابنك يا هاله
هاله بصدمه: إبنى إبنى انا
وتفوق من الصدمه لا بقولك
ايه الكلام ده تضكوا بي علي
أى حد مش علي ابن الديب
انا إبنى ايوه بيحب يتجوز
كتير ويطلق لكن مش بيعتدى
عليهم ويخلف منهم ويرميهم
لو كان من اتجوزها كان قال زاى
ماكان بيقول علي أى وحده اتجوزها
علي سنه الله ورسوله
ثم فين قسيمت الجواز ياام عروسه
ولا اقولك ام المتعوسه وتضحك
هاله وتستدير لتره الديب واقف
يسمع ما يحدث وشاور لهاله قائلا
انتى تطلعى فوق وتقعدى جنب أنجى
وانتى تعالي معايا ويمسكها من شعرها ويجرها
وهي تصرخ وتبكى وهو لم يرد عليها لحد ما
صول لمخزن الجراج وينظر ولم يجد اثر
وينادى بصوت عالي يهز الجدار
الديب: انتم يا بهايم ياللي بره
يدخل الجارد مسرعا
الجارد:خير يا باشا
الديب بغضب:فين اثر
الجارد بمكر: معرفش كان هنا
الديب متعرفش ياروح أمك ويخرج
المسدس ويضرب الجارد طلقه تيجى
فى كتفه ويقع الجارد مكانه
وينظر لام شهاب اما انتى وبنتك
حسابكم تقل معايا اوى
ويربطها مكان اثر ويخرج من المخزن
يره عربيه فخمه
تدخل القصر ويقف ليره من بها ويخرج
منها كيلانى اخوه ليسرع الديب إليه
يتبادلون السلام
كيلانى وهو مسك فى أيده سيجار:
ايه اللي حصل يا ديب مش عارف تاخد بالك
من العيله مرات ابنك تتخطف شهر
وبنت اخوك تطفش سنه وتيجى بمصيبه
ايه كبيرت وخرفت ومش عارف تخلي بالك منهم
ولا عاوزنى انا اسيب أعمالي وقعدك جنبك وجنبهم
انا عاوز الكل يحضر فى خلال ساعه وحده هنا
وفجاه ياتى صوت من داخل القصر وهو صوت هاله مستنجده بالديب قائله
هاله: الحقووووووو نى
الحق يا ديب!!!!!!!
ويسرع الديب وراءه كيلانى
ويطلعوا عند هاله ويدخلوا
اوضه انجى اللي سمعين
صوت هاله منها وهى بتقول
فوقي يا بنتى ردى عليا
ايه اللي حصل
يدخل الديب:
الديب:فى ايه
ايه اللي حصل
هاله تستدير وتفاجاء
بدخول كيلانى الذي
زادها ارتباك وتنظر لهم
هاله:مش عارفه ايه اللي حصل
كل مره بدخل عليها بتكون مفتحه
عنيه وبص لفوق اليوم كانت
قفله عيونها قولت
يمكن نايمه حولت اصحيها
كتير ورشيت
علي وشها ميه وهى مش
بتصد ولا بترد زاى مانتم شايفين
ينظر كيلانى لديب قائلا
كيلانى:اتصل بدكتوره خاليه تيجى تشوف
المصيبه دى بسرعه
يخرج الديب من الاوضه ويتصل بدكتوره منال
بينما كيلانى ينظر لها بتسأل
كيلانى:انتم متبعين مع دكتور
متخصص بحالتها
هاله:ايوه بيجى هنا بيقول انها بدات
تستجاب للعلاج
كيلانى:هو ادم فين؟؟؟
هاله:مش عارفه خرج من الصبح
ولسه مرجعش لحد دلوقتي
وتاتى الدكتوره منال وتدخل
عند انجى وتره كيلانى
قائله: كيلانى اقصد كيلانى بيه
حمد لله على السلامه يا كيلانى بيه
كيلانى ينظر لها ويرفع السيجار لفمه
ويخرج غبار السيجار فى وجه منال
ولم يرد عليها ويخرج بره
ينتظر لكى تخرج منال بعد وقت قليل
قائلا:…….. مبروووك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زوج طفلة ) اسم الرواية