رواية قدري كاملة بقلم حبيبة عيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية قدري الفصل الواحد و العشرون 21
البارت 21❤️🔥
ملحوظه صغيره معلش ☺️
(يوسف ميعرفش أن حبيبه متجوزه وكمان حامل.حبيبه مش باين عليها الحمل لأنها قصيره شويه وشكلها صغير )
فجأة ضربها بروسيه في رأسها وفقدت الوعي
_هو بتنهيده .كده تمام اوي
واخدها وحطها في العربيه في الكرسي اللي ورا
هو وهوا بيبص عليها من المرايا
تعباني معاكي كده دايما يا حبي بس على قلبي زي العسل يا بنت قلبي ❤️
اخد العربية ومشي وحبيبه فاقده الوعي
عند يوسف واحمد
يوسف .واي اللي يضمن كلامك
_مفيش ضمان بس حبيبه هتكون ليك
يوسف.تمام بس اعمل اي يعني
_هقولك
بعد شويه _بس كده هكون بغشها
_بس في النهاية هتكون ليك
يوسف بارتباك.م موافق
في شركة الصياد
سليم وهوا بيمسك ايد بسمه .بسمتي
بسمه بحب .نعم يا روحي
سليم.اي رايك نحدد معاد فرحنا بقي
بسمه بفرحه .بجد
سليم.اه يا قلبي
بسمه .بس لازم نقول لعمر الاول
سليم.طيب تعالي واحنا نروح المكتب ونقول له
بسمه .ماشي يلا يا حبيبي
سليم بابتسامة خبيثه.يا اي
بسمه بكسوف.حبيبي
سليم.انا راي نطلع ع المأذون
بسمه .سليم بس بقي
(يخربيت المحن اللي فيهم الواحد بيجيله جلطه وهوا بيكتب الكلام ده 😒🤧)
سليم.حاضر يا قلب سليم
بسمه .طب يلا نروح لعمر
سليم.يلا
سليم وهوا داخل مكتب عمر
اسماء (السكرتيره).حضرتك داخل لعمر بيه
سليم .اه في حاجه
اسماء.عمر بيه مش موجود في المكتب بتاعه يا فندم
سليم باستغراب.امال فين
اسماء.هوا بصراحه طلب كل الشغل الموجود وخلصه بدري ومشي
سليم.طب متعرفيش راح فين
اسماء.بصراحه لا .عمر بيه مقليش
سليم باستغراب.تمام .بس هيكون راح فين ده
عند حبيبه
بتفوق بتلاقي نفسها في اوضه وسعه وكبيره
حبيبه قامت بتعب وهي حطه اديها على بطنها.بصت على هدومها لقت أنها لابسه بجامه خفيفه جدا وشعرها مفرود على ظهرها
حبيبه بصدمه .انا فين واي المكان ده
لقت شباك ف بصت منه لقت أنها في شقه بطل على بحر واسع وهي بتتأمل البحر وهي حاطه اديها على بطنها اللي كبرت شويه
بيقطع شرودها حد بيحضنها من
ضهرها
حبيبه راحت زقاه جامد ومسكت فازه من اللي جنبها وكانت هتحدفه بيها
_اهدي دا انا حطي اللي في ايدك دي
حبيبه.عمر ؟!
عمر وهوا بيقوم وبيحضنها تاني
عمر.اه يا قلب عمر
عمر بصلها وقلها عارفه بحر اي دا
حبيبه بصتله باستفهام .بحر اي دا؟؟؟!!
عمر وهوا حاطط أيده على خدها .بحر اسكندريه اللي بتحبيها
حبيبه قعدت تطنطط من الفرحه .بجاااااد
عمر بابتسامة.بجد يا قلبي
حبيبه حضنته من فرحتها .انا بحبك اوووي
عمر وهوا بيحضنها جامد .وانا اكتر يا حبي
واخدها ووقفوا يتأملوا البحر
عمر بهدوء .لسه زعلانه
حبيبه بتنهيده .اللي حصل حصل وبعدين انت مكنش ليك ذنب في حصل خير
عمر شدد من احتضانه ليها .انتي بقي حبك محفور في قلبي
حبيبه.عمري
عمر . نعم يا حبي
حبيبه اخدت أيده وحطتها على بطنها
حبيبه وهي بتقف على رجله وبتقرب من أذنه .هتبقي بابا قريب اووي
عمر وقف بصدمه قدمها . دااااااا ازاي
حبيبه زعلت من تصرفه وفكرته أنه مش عاوز الطفل ده
لكن اتصدمت لما لقت نفسها في الهوي وعمر بيلف بيها
حبيبه بضحك .براحه يا عمر هدوخ
عمر.نزلها واخدها في حضنه ثم أكمل بدموع بجد هيبقي بابا وانتي هتبقي ماما صغيره
حبيبه.اه يا حبيبي
عمر .انتي مش عارفه فرحتيني ازاي يا عمري 🥺
حبيبه حضنته.بحبك يا عمري
عمر وهوا بيقرب منها ويهمس لها وعمر بيعشقك يا حب عمر .(ملناش دعوه بالناس دي بقي 🙂)
عارفه اني وقعت قلبكم في البارت اللي فات بس اعرفوا دائما اني باجي بحجات مش بتخطر على الدماغ 😂
مر حوالي اسبوع وحبيبه هي وعمر في اسكندريه والدنيا حلوه بنهم
في فيلا الصياد
سليم بتزمر .يا خالتي عايز احدد معاد الفرح بقي الواحد خلل جمبكم
فريده بضحك .الراي راي عمر هوا اللي لازم يحدد المعاد
سليم .وهوا فين عمر ده ما قاعد يصيع هوا ومراته وسيبنا هنا
فريده.طب كلمه واحنا نحدد معاه أي رأيك
سليم .يا حبيبتي يا فري .حالا
سليم رن علي عمر وفتح الصوت
عمر.عايز اي يا زفت
سليم.مفيش يا باشا بس كنت عايز احدد معاد الفرح انا والبت بسمه اختك
عمر .وانا مش موافق
•تابع فصول الرواية "رواية قدري" اضغط على اسم الرواية