رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل الثالث و العشرون 23
الظابط //تعرفي ان اللي عملتيه كان شروع في قتل ممكن اعرف ايه الدافع اللي خلاكي تأجري ناس عشان تقتل سيف اسعد السيوفي
منه // انا انا انا
الظابط بعصبيه قام وقف وخبط علي المكتب // هو انتي لسه هتهتهي انطقي يابت ميغركيش شويه الاحترام اللي بكلمك بيهم عندي استعداد اخليكي تنطقي غصب عن اهلك
منه // خلاص خلاص هتكلم اصل انا لقيت نفسي حامل منه في اسبوعين وروحت اقوله انه لازم يتجوزني ويعترف بالي في بطني رفض وبعتله ناس بس تديلو قرصة ودن مش اكتر
الظابط // يعني انتي حامل منه ??
منه //اه طبعا اومال من مين
الظابط // بلاش لماضة يابت وردي علي قد السؤال
منه // حاضر ياباشا
الظابط // قررنا نحنا بحبس المتهمه 3 ايام علي زمة التحقيق لحين انتهاء التحقيقات وعرضها علي الطبيب الشرعي
منه بصدمه // طبيب شرعي
الظابط // اومال انتي مفكره ايه ياروح امك خدها يابني علي الحبس
وراح مطلع التليفون ومتصل بأسعد // الو يااستاذ اسعد
اسعد // الو ياحضرة الظابط خير في جديد
الظابط // بصراحه الجديد مش خير خالص
اسعد // في ايه ياحضرة الظابط اتكلم
الظابط // البنت قالت في التحقيقات انها حامل من ابنك سيف
اسعد // انت بتقول ايه حامل من ميييييين ??
الظابط // انا عارف انها صدمه عليك بس متقلقش لسه هنعرضها علي الطبيب الشرعي ويمكن تكون بتكذب ومش حامل اصلا
اسعد حس ان الدنيا بيتتهد بيه وقعد بكل قوته علي الكرسي حس ان رجليه مش شيلاه واعصابه سابت
احمد // مين بيكلمك يااسعد في ايه انطق وللاسف اسعد من صدمته مش بينطق راح احمد شد التليفون من ايده ورد لقاه الظابط
// خير ياباشا انت قولت ايه لاسعد
الظابط حكي لاحمد كل حاجه حصلت في التحقيقات
احمد // لو سمحت ياباشا تابعني بكل جديد يظهر مع حضرتك
وقفل الخط
خالد وامال ومني وعلي يوسف كلهم واقفين
خالد// الظابط بيقولك مين حامل من مين يااحمد ??
احمد // للاسف ياحاج بيقول البنت اللي حرضت علي سيف حامل منه ولما رفض يتجوزها هي عملت كده
ملك طالعه من العنايه من عند سيف سمعت الكلام
خالدبصدمه // كدب الكلام ده كله كدب انا واثق في تربية سيف
ملك بزهول وصدمه //حضرتك بتقول ايه يابابا ابيه سيف عمره مايعمل كده اكيد في حاجه غلط صح يايوسف ولا ايه انطق
يوسف // دي اكيد مؤامره علي سيف عشان يشوهو سمعته دا صاحبي وانا اعرفه اكتر من اي حد دا اساسا مش بيطقها
علي // يعني سيف افندي كان عامل علينا كبير وهو هلس
ملك بصريخ وصوت عالي // اخررررررس سيف كبير غصب عنك وعمره ماكان هلس كل ده كدب كدب وراحت علي امها
صح ياماما مش انتي دايما تقوليلي انك بتثقي فيه
مني بحزن // اكيد في حاجه غلط ياحبيبتي اهدي
يوسف // اوعي تصدقي ياملك اوعي كل ده كدب والايام هتثبتلك
احمد // اهدو ياجماعه في حاجه غلط في الموضوع وانا مش هسكت اوعدكم بكده
يوسف // اكيد ياعمي وانا هروح ادور علي حق صاحبي ومش هرجع غير وانا معايا الحقيقه واثبتلك ياسي علي ان سيف عمره ماكان هلس زي مانت بتقول
علي بضحكة سخريه // ههههههع تكشف ايه ما الحقيقه انكشف قدامنا كلنا اهو هو في حقيقه تانيه انه طلع بني ادم رخيص
امال بغضب // اخرررررس وضربته بالقلم اياك تنطق حرف علي ابن خالك سمعتني
علي وايده علي وشه // بتضربيني ياامي عشان بقول الحقيقه
امال // واقطع لسانك كمان لو كترت بالكلام
علي خد بعضه وبص ليوسف بقرف ومشي وسابهم
ملك دخلت علي سيف وخطواتها اتقل من الجبال ودموعها مغطيه وشها بتقدم خطوه وبتاخر خطوطتين وخايفه يكون الكلام صح راحت علي ايد سيف ومسكتها // سيف ونبي فتح عينيك وقولي الحقيقه البنت دي حامل منك اوعي ياسيف تكسر قلبي اوعي ياسيف يطلع صح وتخزلني
قوم ياسيف اديني اي اشاره ونبي حرك صباعك او اي حاجه
ريح قلبي حاسه انه هيقف من الصدمه
الدكتور // كفايا عليه كده انهارده ياانسه ملك مش عاوزين نرهقه
ملك // خليني جمبه ونبي يادكتور مش هتكلم نهائي والله
الدكتور / الوقت اتأخر ومش هينفع اكتر من كده و الصبح تعالي
مني // يلا يابنتي والصباح رباح
احمد // يلا ياملك والصبح هنيجي تاني وراح مسك ايديها وسندها
يلا يااسعد قوم عشان نروح
احمد بنرفزه // اي يااسعد انت هتصدق الكلام الفارغ ده
خالد بعصبيه // يلا ااسعد وياريت تقفلو علي الموضوع ده لما نتطمن علي سيف
احمد // اؤامرك ياحاج قوم يااسعد يلا
وكلهم نزلو ركبو عربياتهم ومشيو
كل واحد طلع بيته واسعد اول مادخل بيته جت هاله عليه جري
هاله // اتاخرتو كده ليه يااسعد طمني علي ابني
اسعد ماشي مش بيرد علي حد ودخل اوضة سيف وقعد علي السرير دخلت وراه
هاله // هو انت مابتردش ليه عليا عبرني ورد عليا هو انا مش زي الست مني ولا ايه
اسعد بغضب // هاله انتي طالق ومش عاوز اشوف خلقتك قدامي وقام فضل يزق فيها لحد ماطلعها بره الاوضه وقفل في وشها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية