رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل التاسع و العشرون 29
امال بلهفه وخوف بترد علي رقم ابنها علي وكان نفسها تطمن بس عليه
بس للاسف (( تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن ))
امال // علي حبيبي انت فين طمني عليك
المتصل // حضرتك تعرفي صاحب الرقم ده
امال بخوف // اه يابني دا رقم ابني هو فين
المتصل // طب انا لقيت ابن حضرتك واقع في الشارع وانا اخدته علي المستشفي ياريت تيجي تستلميه
امال بصويت // يالههههههههوي الحقوني ابني ياحبيبي يابني
خالد قام بفزع وصدمه جري علي صوت بنته // مالك ياامال يابنتي خير ايه اللي حصل
امال // ابني يابابا ابني ناس لقوه في الشارع فاقد الوعي واخدوه علي المستشفي انا لازم اروحله وفتحت باب الشقه وطلعت
خالد // استني يابنتي جاي معاكي
وهما طالعين قابلو يوسف نازل من عند سيف // خير ياجدي بتجرو كده ليه علي الصبح
خالد وهو مخضوض // علي يابني ناس لقوة مرمي في الشارع واخدوه علي المستشفي ربنا يستر
يوسف // طب تعالو بسرعه انا هروح معاكم وركبو بسرعه وطلعو علي المستشفي
امال بصريخ ودموع // انت فين ياعلي يابني. استر يااااارب
سمعها الشاب اللي معاه تليفون علي وعرف انها والدته راح عليها
الشاب // اهدي ياحاجه هو لسه عايش بس الدكاتره معاه جوه واتفضلي ده تليفونه وحاجته
خالد // طب يابني متعرفش مالو
الشاب // بصراحه ياحاج كده شكله اوڤر دوز
خالد بتعجب // وده معناه ايخ يابني
يوسف // ده ياجدي معناه انه اخد جرعة مخدرات زياده
امال // يانهاااااراسود ابني انا مدمن
خالد // لاحول ولاقوة الا بالله اهدي يابنتي لما الدكاتره تخرج من عنده الاول ونتطمن
امال // يابختك المايل ياامال لا لقيت بختي في جواز ولا خلفه لييه كده ياربي
خالد // ماتهدي يابنتي مش وقته الكلام ده
فجاه ال كاتره طلعو من عند علي راحت امال ويوسف وخالد عليهم
امال بلهفه // طمني علي ابني يادكتور
الدكتور //مكدبش عليكم لولا ان الشاب ده لحقه كان مات
ابن حضرتك واخد جرعه زياده اوي من مخدر الهيروين وشارب خمور كتير كمان للاسف
امال ببكاء هيستيري بقت تلطم علي وشها ويوسف سندها وقعدها علي الكرسي
خالد // طب ايه الحل يادكتور
الدكتور // احنا هنعمله حاليا غسيل معده ونعلقله محاليل بس اول مايفوق لازم يدخل مصحه ويتعالج
خالد // مصحه لاحول ولاقوة الابالله
الدكتور // لو تحب اساعدكم واكتب تقرير وتحويل للمصحه من المستشفي معنديش مشكله
خالد // اعمل الصح يابني لله الامر من قبل ومن بعد (صورة: 🥹)
يوسف // متقلقش ياجدي باذن الله هيتعالج ويتعافي ويرجع احسن من الاول
خالد // ربنا يستر يايوسف يابني بس اتصل بعمك احمد واحكيله وخليه يطلع من الشغل علينا انا مبقاش فيا حيل اتحمل الهم لوحدي
يوسف اخد بايده وقعده جمب امال // حاضر حاضر ياجدي بس ارتاح انت
وطلع تليفونه وحكا لاحمد كل حاجه
خالد // امال يابنتي لازم تتصلي بأبو علي ويجي يشوف ابنه بردو مهما كان دا ابنه يعني
امال // هو من امتي وهو بيدور عليه يابابا انا مش طايقه اسمع اسمه حتي قدامي
خالد // طب خلاص اهدي هخليه اخوكي يبلغه
شويه وقت والدكتور طلع
يوسف // ايه الاخبار يادكتور علي عامل ايه دلوقتي
الدكتور // احنا عملنا غسيل لمعدته وباذن الله هيكون احسن وبس يفوق وممكن تدخلو تطمنو عليه
امال حاطه ايديها علي خدها وعماله تعيط بحُرقه ومش قادره تنطق ولا تتكلم
احمد دخل المستشفي ولسه بيدور عليهم لقي يوسف بيشاورله وراح عليهم جري
احمد // مالو علي ياحاج
خالد . // والله يابني ابن اختك طلع بيشرب كل حاجه للاسف ولازم ندخله مصحه بأسرع وقت انا مش عارف هما احفادي مالهم كده ايه اللي جرالكم ياولاد ولادي احنا مبنلحقش نرتاح
احمد // اهدي ياحاج رب الخير لا يأتي الا بالخير مش ده كلامك لينا
خالد // ونعم بالله يابني كله خير من ربنا
اتصل بأبو علي خليه يجي انهارده يشوف ابنه قبل مايروح المصحه
احمد // حاضر ياحاج اللي حضرتك شايفه
وبالفعل احمد كلم ابو علي وشرحله الوضع وطلب منه يجي
المستشفي
ملك رجعت من الدرس وراحت تطمن علي سيف واول مادخلت لقيت دكتوره اميره عنده
ملك بغضب // ازيك ياابيه سيف
سيف // الحمدلله ياملك اومال مكشره كده ليه
ملك // مفيش انا طالعه ارتاح بالاذن
سيف اتضايق // خدي هنا تعالي انا بكلمك
ملك لفت وشها وبصتله // ها نعم
سيف // حد ضايقك وانتي راجعه من الدرس
سمر // اصل ياسيف كان في واحد بيعاكسها في الشارع واحنا راجعين
سيف بغضب وعصبيه // ابن ال
ملك // اهدا اهدا مش مستاهله العصبيه دي
اميره // العصبيه غلط علي صحتك ياسيف
ملك بنرفزه // ياريت تسمع كلامها سلام وطلعت تدبدب برجليها علي شقتهم فوق
سيف بابتسامه وبصوت واطي // بحبك يابنت قلبي
اميره // انت بتقول حاجه ياسيف
سيف فاق من شروده // ها لا لا بكلم نفسي
اميره // اومال يوسف صاحبك اللي كان هنا المره اللي فاتت دا فين
سيف // اه صح فكرتيني انا كنت باعته مشوار استني اتصل بيه وطلع تليفونه واتصل علي يوسف // ايه ياجو روحت وقولت عدولي
يوسف // معلش اصل حصل حوار كده ومروحتش مشوارك
سيف // خير يابني صوتك مش عاجبني
يوسف حكاله كل حاجه
سيف بصدمه وبصوت عالي // ازاي حصل كل ده لعلي ومتبلغنيش يايوسف
سمر سمعته وجت جري عليه وبلهفه // مالو علي
سيف // طب تعالي خديني دلوقتي يايوسف
يوسف // لا خليك احنا مستنين ابوه يجي يشوفه قبل مايطلع علي المصحه واحنا نروح
اقفل اقفل دلوقتي ابوه وصل اهو شويه وهكلمك
امال بانفعال // كويس انك فاكر ان ليك ابن
خالد // مش وقته الكلام ده ياامال
الدكتور // تقدرو تدخلو تطمنو عليه هو فاق
قامت امال اول واحده ودخلت جري عليه وكلهم وراها
امال ببكاء// علي ليه تعمل فيا كده يابني ليه توجع قلبي عليك
علي باصص في الناحيه التانيه ومش عاوز يبص لحد
عادل // الف سلامه عليك ياعلي يابني
خالد // ليه ياعلي كده احنا قصرنا معاك في ايه عشان توجع قلب امك عليك وتقهرها
علي ببكاء هيستيري وصريخ// قصرتو معايا في ايه ?? لما تكونو كلكم بتكرهوني تبقو قصرتو لما ابويا ميسألش عني بالشهور ولا حتي يحسسني ان ليا ضهر وسند تبقو قصرتو لما امي تضربني وتهيني قدام الكل تبقو قصرتو ياجدي انا بكرهكم كلكم اطلعو بره انا مش عاوز اشوف حد فيكو اطلعووووو
امال واقفه بتعيط بحرقه واحمد ويوسف بيحاولو يهدوه ومحدش قادر عليه
عادل واقف مصدوم ودموعه نازله علي خده عشان ابنه الوحيد هيضيع منه
احمد بصوت عالي // انت لسه هتقف تتنح اجري هات الدكتور
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية