رواية ملاك تتحدى قاسي (كاملة جميع الفصول) بقلم ايه عامر
رواية ملاك تتحدى قاسي الفصل الثاني 2
صلي علي المصطفى
البارت 2🍂
_____________________
إنْ أخَّرَ اللهُ أمرًا كانَ للخيرِ لا تَمقتنَّ المَقاديرَ الّتِي تجرِي فَكلُّ ضائقة حَتمًا لهَا فرجٌ لا تَقنطنَّ و داوِ القلبَ بِالذكرِ سَيطرقُ الخيرُ بابَ النّاسِ إنْ صبرُوا فَكنْ صبورًا ستأتِي فرحةُ العمر
ِ 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
* دخلت المستشفى بكل غرور وكبرياء والكل ينظر لها ب حب وإعجاب ومنهم من ينظر لها بغيره وحقد من جمالها دخلت الي غرفتها وبدلت ملابسها وذهبت تباشر عملها فهي مجتهده ومخلصه في عملها ذهبت الي المرضي _____________________ بقلمي ýöķá
تعالو نروح نشوف الخدامه اللي نسنها 🧐🧐
دخل الخدمه الغرفه بعد أن طرقت الباب ولا يأتي لها الرد دخلت فوجدتها ملقه علي الأرض وفاقده للوعي خرجت من الغرفه مسرعه ونادت علي الخدم والحرس
لم يمر دفائق إلا وسعدو للأعلي
أحد الخدم بخوف : احنا لازم نلحقها بسرعه الملك لو عارف هيقتلنا كلنا
قامو ب الاتصال علي الإسعاف وبعد 10 دقائق وصلت وحملوها وتوجهو الي المستشفى
بعد مرور مده وصلو المستشفي وكانت المشفي علي قدم وساق ف ام الملك فاقده الوعي
يعرفو انه اذي مسها سوء سوف يودعون حياتهم ذهبو وعملو لها كل الفحوصات والتحاليل وحمدو الله انها مازلت بخير
اليسار ب استغراب : هو في ايه وليه المستشفي مقلومه كده
أحد الممرضات : عشان المريضة اللي في غرفة 303
اليسار : اشمعنا يعني ما كل يوم بيجي مرض مش بيقي كده
الممرضه : اه بس مش ام الملك
اليسار : ملك مين انا مش فاهمه حاجة
الممرضه : ي ستي دي ام وحش الاقتصاد ايسر المحمدي الملقب ب الملك ولولا الحمد الله انها بخير كان زمان المستشفي دي مطربقه علينا هي الحمد لله شويه وهتفوق
اليسار : سبحان الله أما
* انسه اليسار
ادرت الي الخلف لتري ذلك الذي ينظر لها ب ابتسامه
د/راشد : وقت البريك انا حابب اعزمك علي حاجه في الكافتريه ممكن
اليسار : معلش بقا انا مش فاضيه ورايه شغل اصل انا بأكل في بيتنا أصل بحب الشغل عن اذنك
وغادرت المكان
راشد بزعل : طب بس عايزك في موضوع ولكن وجدها تغادر
.......... ............ ...........
تعالو نتعرف علي سي راشد ده🧐
راشد التهامي : دكتور قلب يحب اليسار منذ انا رآها ولكن هي دائما تصدو ولا تحادته إلا في حدود العمل ولكن هو لا يحب ذلك يبلغ من العمر (27) سنه
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
دخل عرفت العنايه
فاقت وظلت تنظر الي الغرفه ب استغراب تتذكر انها كان تريد النزول الي اسفل ولكن لا تتذكر شيء آخر ووجدت الباب ورأت شخص يدخل فعرف انه الدكتور من لبسه وكان تفاجأت عندما ووجدت
الشخص : كويس انك صاحيه الباشا بقولك سلمي علي جوزك وقوليلو ان شاء الله هنبعتلك ولادك قريبا جدا
نظرت له بخوف وتوتر : انت مين وبتعمل ايه هنا
الشخص : انا عملك الاسود وجاي عشان اريحك من الدنيا دي وابعتك لجوزك
.......................................
عند اليسار
كانت تتابع حاله لها وعندما جاءت تمشي في الممر وجدت شخص يرتدي طبيب ويدخل الاوضه وهو يلتفت حوله
اليسار بشك : ... مين ده وبيعمل ايه وبعدين دلوقتي استراحه الدكاترة انا لازم اعرف في إيه وذهبت خلفه
* في الاوضه
كانت تتحدث بخوف داخلي : انت عارف انا ابقا مين انا ام الملك ولو عرف يقتـ.. ـلك
ضحك عليها بسخرية : مش أما يبقا يلحقك الأول وظل يقترب منها
بتعمل ايه عندك
نظر خلفه بتوتر بينما هي حمدت ربها أن أحد انقذها
الشخص بتوتر : مفيش كنت بس جاء اطمن علي الحاله
اليسار : لا والله بجد صدق مكنتش اعرف
الشخص : مكنتش تعرفي ايه انا مسؤال عن حالتها وكنت بتابع
اليسار : لا ي راجل بجد اسكت هو انا مش قولت لك انه انا مسؤاله عن حالتها مع الدكتور راشد
أنت بقا بتعمل هنا ايه واوعي تكذب او تغلط عشان مش تزعل وانا حذرتك
الشخص : انا وظل يقترب منها وفجأه
•تابع الفصل التالي "رواية ملاك تتحدى قاسي" اضغط على اسم الرواية