رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل الثلاثون 30
صعب جدا لما الام تشوف ابنها الوحيد بيضيع قدام عينيها ومفيش في ايديها حاجه تعملها
امال شافت ابنها بينهار بالشكل ده ومبقتش قادرة ترد غير شلال دموع نازل من عيونها
احمد بصريخ // عاااادل اجري هات الدكتور انت لسه هتنح
طلع جري بسرعه وجاب الدكتور // الحق ابني يادكتور ابوس ايدك
امال // ابني لو جراله حاجه هقتـ لك ياعااادل سمعت
خالد بغضب // امال مش وقته الكلام ده
الدكتور بينادي علي الممرضه // هاتيلي بسرعه حقنه مهدئه
جت بسرعه الممرضه وعطوله المهدئ لحد مانام
خالد // ايه يادكتور هنعمل ايه دلوقتي
الدكتور // انا خلصت الاجرائات وهننقله حالا علي المصحه
امال // طب هينفع نزوره يادكتور
الدكتور // اول شهر لا مش هينفع وبعدها ممكن ودلوقتي اتفضلو روحو ملوش لزوم قعدتكم هنا
خالد // يلا ياامال يابنتي وهنتابع بالتليفون
امال ببكاء شديد // لااا يابابا دا ابني وحته من قلبي مقدرش اسيبه خدوني معاه
احمد // مش هينفع ياامال واحنا محدش هيسيبه هنتابعه من بعيد يلا بقي واسمعي الكلام
يوسف // والله ياطنط امال المصحه خير ليه عشان يرجع زي الاول واحسن واوعدك كل يوم هروح اسأل عنه
خالد // يلا بقي ياامال استهدي بالله يابنتي ويلا
امال مسحت دموعها وهزت راسها بالموافقه وراحت علي ابنها وحضنته وباسته وهي ماشيه بصت لعادل بقرف ومشيت
عادل // عمي خالد ممكن كلمتين علي انفراد
خالد// اوي اوي يابني اتفضل
واخده ومشي بعيد ويوسف واحمد اخدو امال ونزلو للعربيه
عادل // عمي انا عاوز ارجع امال عشان ابني لما يتعالج يعيش حياه سويه بينا ونلم شملنا من تاني
خالد // بنتي عمرها ماهترجعلك وانت علي ذمتك واحده تانيه
عادل // هطلقها والله بس امال توافق وانا هعمل المستحيل هشان ارضيها وارضي ابني
خالد // بعدين يابني نشوف الكلام ده وانا هتكلم معاها بس لما تهدي شويه
عادل // وانا اوعدك ياعمي هصرف علي ابني من جنيه لمليون لحد مايرجع زي الاول واحسن
خالد // اتمني يابني تصل اللي انكسر بينك وبين امال الاول عشان تقدرو تقفو جمب ابنكم وراح طبطب علي كتفه ونزل
يلا يااولاد اركبو خلونا نروح
احمد طلع تليفونه واتصل بمني // مني معلشي حضري لقمه نتغدو عشان احنا راجعين في الطريق
مني // مين اللي راجعين مش فاهمه
احمد // لما اجي ياحبيبتي هشرحلك بس حضري الاكل دلوقتي
ملك // خير ياماما في حاجه
مني // مش عارفه ياحبيبتي لما يجي بابا هنفهم
سيف // خلصتي يادكتوره انا تعبت انهارده كفايا كده
اميره // خلاص كفايا ياسيف المهم انك تكون حاسس بتحسن
سيف // الحمدلله حاسس بتحسن
ملك نزلت تطمن علي سيف واول مادخلت لقيت سمر بتعيط // مالك ياسمر ابيه سيف فيه حاجه
سمر // علي ياملك علي في المستشفي وحالته صعبه
ملك بخضه // ماله علي ايه اللي حصله
سمر // سيف مرضاش يحكيلي
ملك دخلت علي سيف لقته قاعد مع اميره
ملك // ابيه سيف ممكن تقولي ماله علي
سيف // وانتي مالك وزعلانه اوي كده ليه
ملك بتمسح دموعها // وفيها ايه يعني مش علي يبقي ابن عمتو امال
سيف // متأكده ان ابن عمتو امال بس
ملك // تقصد ايه بكلامك ده
اميره اتحرجت من وجودها // طب هستأدن انا وهسيبكم براحتكم
ملك // يكون احسن بردو
اميره اتصدمت من رد فعلها بس مرضتش ترد عليها ومشيت
سيف // في ايه يابت مالك بتتكلمي من اميره بالطريقه دي ليه
ملك // والله انا حره في نفسي بقي وانت ايه اللي مزعلك اوي كده
سيف راح شدها من دراعه علييه // بت اتظبطي مش عاوز امد ايدي عليكي
ملك // اه اه دراعي بيوجعني
سيف اول ماحس بانفاسها قريبه عليه نسي انه ماسكها من دراعها بقوه وغمض عيونه وسرح في انفاسها ولسه بيقرب علي وشها اكتر
محسش غير بأيد صغيره نازله علي وشه بالقلم
ملك // انت قليل الادب
سيف // بت تعالي هنا انتي فهمتي ايه انا مقصدش حاجه
ملك بنظرة لؤوم // لا ونبي متقصدش ?? ودراعي كنت هتكسره اه يادراعي اه
سيف بخوف عليها // وريني كده
ملك وبترفع صوبعها الصغير في وشه // انا بحزرك اياك تلمسني
مره تانيه
سيف // اي دا انتي مبقتيش تخافي مني وبقيتي قلبك جامد
ملك // مش انت قولتلي قبل كده متخافيش مني واهي دي النتيجه
سيف // اااه انتي بتسمعي الكلام اللي يعجبك بس
ملك // بظبط كده بالاذن
سيف بصوت رجولي // خدي تعالي هنا
ملك لفت بوشها // اووووف نعم
سيف // تعالي هاتيلي اشرب
ملك // اتفضل اشرب
سيف // طب انا جعان
ملك // حاضر هقول لماما تحضرلك وتجيبلك الاكل لحد عندك اي اوامر تانيه
سيف بسهوكه // لا اعمليلي انتي الاكل
ملك // انا مبعرفش اطبخ
سيف // انا بس اخف وارجع اقف علي رجلي هعلمك الطبخ
ملك // لا متشكرين مش هتحكيلي بقي علي مالو
سيف اتعصب // متشغليش بالك بعلي ولو سألتي تاني عليه هتزعلي مني
ملك // اووووف بقي ملكش دعوه بيا ياابيه سيف علي العموم مش عاوزه اعرف منك حاجه هروح اسأل ماما
وراحت ماشيه وسيباه
سيف بصوت واطي // اما ربيتك علي ايدي مبقاش انا سيف
سمر سمر
سمر // نعم ياسيف اعمليلي سندوتش وكوباية شاي
دخلت علي كلامه فجأه مني // وليه سندويتش واحنا جهزنا صينية اكل كامله
مني // ياحبيبي انت تعبك راحه يلا يايوسف اغسل ايدك وتعالي الاكل ساخن
سيف // هي ملك فين
مني // بتذاكر فوق
سيف // طب ابعتيهالي اذاكرلها شويه عشان تشجعني انا كمان اذاكر شويه
يوسف // علي اساس انك محتاج تذاكر دا انا عمري ماشوفتك ماسك كتاب ودايما طالع من الاوائل
سيف // اعوذ بالله منك ياخي كل وانت ساكت
مني بتضحك علي كلام يوسف // ربنا يوفقكم ياولاد حاضر ياسيف هبعتهالك
مني طلعت بتنادي علي ملك عشان تنزل لسيف
مني // ملك ياملك ابيه سيف بيقولك انزلي ذاكري جمبه
ملك بزعل طفولي // لا مش نازله
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية