Ads by Google X

رواية احببت قاصرا الفصل الواحد والثلاثون 31 - بقلم شيماء الديب

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت قاصرا الفصل الواحد والثلاثون 31

مرت ايام وملك زعلانه من سيف ومش بتنزل عندهم
سيف حس انه هيتجن وكل مايشوف مني يسالها عن ملك وتتحجج مره نايمه مره بتذاكر وهكذا
لاول مره سيف يحس انه عاجز فضل يحاول ويعافر ويجرب يسند علي عكازين ويمشي عشان يطلع لملك يملي عينه من ملامحها الطفوليه اللي اتعود عليها بس للاسف كل مره بيفشل

وقف وماصدق نفسه انه واقف علي رجليه ولسه بيمشي بس خطوتين ووقع علي وشه
يوسف دخل علي سيف اوضته لقاه واقع علي وشه
يوسف ببهفه وخوف شديد // سيف سيف مالك وقعت ازاي هنا قوم ياصاحبي
ومسك بايده وقومه قعده علي طرف السرير
سيف وعلي وشه ملامح الغضب وبيتنفس بصعوبه زي مايكون النفس مش عاوز يطلع منه
يوسف // مالك ياسيف فيك ايه حاسس بايه اتصل بالدكتور
سيف بعصبيه // اوووووف انا لحد امتي هفضل عاجز كده لحد امتي هفضل مشلول انا تعبت يايوسف تعبت
يوسف بزعل // لا ياصاحبي بعد الشر عنك انت مش مشلول دي اعراض مؤقته وباذن الله هتتحسن
سيف بغضب // يوووووووه كلكم بتقولولي هتتحسن هتتحسن ومفيش فايده حتي ملك مش عاوزه تيجي تطمن عليا
يوسف // يعني كل اللي انت فيه ده عشان ملك بقالها اسبوع منزلتش 

سيف بيحاول يصلح كلامه ويلحق كبريائه  // لا طبعا مش كده ولا فارق معايا اساسا
يوسف بلئوم // طب عيني في عينك كده 
سيف // يووووه بقي يايوسف متزهقنيش بقي ياجدع
يوسف // نفسي تتنازل عن كبريائك وغرورك وتعترفلها وتخلصنا بقي
فجأه ملك دخلت عليهم وهما بيتكلمو // يعترف لمين يايوسف 
يوسف بخباثه // ابدا ياستي معجب بالدكتوره بتاعته وبينهار من جوه ومش عاوز يتكلم ويعترفلها 
سيف تنح ومعرفش يرد
ملك بتعصيب // ااااه هي جميله وتستاهل 
يوسف // شوفت بقي حتي ملك رايها من رايي
سيف لسه متنح ومبرق بعيونه ليوسف
يوسف // اهو علي الحاله دي ياست ملك كل مابجيب سيرة ميرو
ملك بتبصله بقرف // المهم اني اتطمنت عليه ياابيه سيف انا هطلع انام
سيف بلهفه شدها من ايديها // تعالي هنا. اقصد خليكي شويه لسه بدري
يوسف // البنت بتقولك عاوزه تنام اما انت بارد بشكل ياجدع
سيف بيبص بغضب ليوسف عشان يسكت
سيف // بقولك ياملك اصل اصل انا ذاكرت شويه وكنت عاوز اسمع اللي حفظه لحد ممكن تيجي اسمعلك
ملك // طب مايوسف يسمعلك 
يوسف بضحكه خبيثه // مثلا 
سيف بغيظ رمي عليه المخده وبص لملك // هو بيفهم اصلا عشان اسمعله وبعدين انا كنت عاوزك انتي اصل انا عارفك ماشاءالله عليكي ذكيه وبتفهمي
ملك حست انه بيثبتها بالكلام // امممم اقنعتني ماشي بس بشرط
سيف بلهفه // اشرطي براحتك وانا موافق
ملك // من بعيد لبعيد
سيف حس انه زور // احم احم اه اه طبعا
يوسف بابتسامه كلها شماته // والله وجه اليوم اللي بنت قدرت تتشرط علي ابوالسيوف
ملك بابتسامه // هو انا اي حد ولا ايه
يوسف قعد سيف علي كرسي المكتب وشد كرسي لنفسه ولملك
ولسه يوسف هيقعد
سيف // ايه هو انت لسه هتقعد روح اعملنا سندوتشين وكوبايتين شاي
يوسف // هو انا الفلبينيه اللي جابهالك ابوك ماتقول لاختك ياعم انت
سيف // لا لا سمر نامت سبها روح انت بلاش براده
يوسف // طيب امري لله
سيف // انتي لسه زعلانه
ملك وعامله نفسها مش فاكره // زعلانه ?? من ايه ازعل
سيف // من سوء الفهم اللي حصل بينا
ملك بلا مبالاه // لا خالص انا اصلا مش فاكره
سيف // مش فااااكره اااه طب تمام اوي
ملك بدأت تسمعله وتراجع معاه وعملت نفسها انها بتشرحله وهو قاعد ساند دراعه علي المكتب وحاطط ايده علي خده ومستمتع بملامحها الطفوليه الجميله وهي بتتكلم
ملك حست بالخجل فحبت تغير المود شويه فبص علي ايده لقت جرح صغير فيها // اي ده ياابيه سيف انت متعور
سيف // ها ااه ده جرح صغير عادي يعني
ملك // استني كان معايا لازقة جروح في جيبي هعملهالك عشان متجبش دم
سيف بنحنحه ومتنح // اه اه معاكي حق
يوسف دخل عليهم بصينية الشاي والسندوتشات // وصل وصل الراعي الرسمي للسندوتشات وصل
سيف بقرف // وياريته ماوصل تعرف يايوسف ياحبيبي من يوم ماعرفتك وانت دايما بتيجي في اللحظه الغلط
ملك فطست من الضحك // لا بالعكس يوسف جه في وقته انا كنت جعانه اوي وهاكل
يوسف بيبص لسيف بجنب عينيه // ههههه انت لسه شوفت حاجه
كل واحد اخد سندويتش وفضلو يذاكرو وملك تسمعلهم وشويه يضحكو ويهزور
عدت الايام علي نفس الوضع وملك عملت حجة المذاكره عشان تفضل جمبه اكتر وقت ممكن
ملك امتحنت وخلصت وبدأت تتفرغ لسيف عشان امتحاناته قربت
كل يوم تنزله وتفضل تذاكر معاهم هو ويوسف
خالد // تعالي ياامال يابنتي عاوزك في كلمتين
امال // نعم يابابا اتفضل
خالد // بصي يابنتي انا سيبتك شهر كامل لحد مانفسيتك تهدا وترتاح عادل ابو ابنك عاوز يرجعك لذمته
امال //تاني يابابا مش قفلنا الموضوع ده بقي
دخلت اسعد عليهم // لا ياامال مقفلناش حاجه اللي الحاج بيقوله ده الصح عشان مصلحة ابنكم
خالد // بصراحه يابنتي الراجل اتغير وبالنسبه لمراته التانيه طلقها امبارح
امال بعيون مبتسمه // بجد يابابا
اسعد // ياسلام علس الحب اللي ظهر في عنيكي فجاه
امال // حب ايه وكلام فارغ ايه بس يابوسيف
خالد// عمر الحب ماكان كلام فارغ يابنتي وانتي بتحبيه من وانتو صغيرين
امال // خلاص انا موافقه يابابا بس عشان ابني بس لما يطلع من المصحه يلاقينا متجمعين زي زمان
اسعد // عشان ابنك بردو  انا هروح ياحاج اتصل بعادل واتفق معاه يجيب المئذون بكره ويجي
امال // بالسرعه دي يااسعد
خالد // ومالو يابنتي خير البر عاجله
اسعد كلم احمد اخوه واتفقو علي كل حاجه وجهزو لكتب كتاب اختهم
اسعد دخل علي ملك وسيف ويوسف الاوضه // افرحو ياولاد بحره كتب كتاب عمتكم امال علي عادل
ملك بفرحه // بتتكلم جد ياعمو
اسعد // اه ياروح عمو وعقبال مانفرح بيكي
سيف بيقولي في سره يارب انا وهي سوا  
سيف // اخيرا العيله الكئيبه دي هتفرح بس يابابا هترجع ماما امتي ??
اسعد // كل شئ في وقته بيكون افضل يابني يلا تصبحو علي خير
يوسف // الا صحيح ياواد ياسيف هو انا ليه من يوم ماعرفتك وانتو عيلتكم كلها مصايب ومشاكل ونكد
سيف // عشان عرفتك ياحبيبي 
عدي اليوم وتاني يوم بدأ فس تجهيزات كتب الكتاب والعيله كلها تجمعت
ويوسف نزل سيف في بيت جدهم والكل اتجمع وهما فرحانين
ملك كانت لابسه فستان جميل وسايبه شعرها مسدول بنعومه علي ضهرها
سيف بيداري كبرايئه // ملك تعالي هنا
ملك // نعم ياابيه سيف
سيف // بدل ماانتي واقفه بتتمايعي كده ادخلي المطبخ اعمليلي كوباية شاي
ملك // اوووف هو مفيش غير ملك حاضر
عدت دقايق وفجأه سمعو صوت حاجه وقعت في المطبخ وملك بتصرخ 

google-playkhamsatmostaqltradent