رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل الخامس و الثلاثون 35
عدي الوقت ويوسف وسيف واقفين ف الشارع ويهزرو ويضحو ويجرو ورا بعض بعد ماخلصو توزيع اللحمه
يوسف بيغيظ سيف وبيقرص فيه وبيزغزغه عشان عارف انه بيغير وموته وسمه ان حد يزغزغه
سيف بغضب // والله يايوسف انت الل جبته لنفسك تعلالي بقي ولسه يوسف بيجري منه وبيهرب لقي اميره في وشه
يوسف // اميره! ! اقصد دكتوره اميره ?
اميره بنظرة ندم // انا اسفه يايوسف
يوسف // علي ايه بس هو انتي قولتي حاجه غلط
اميره // لا يايوسف كل اللي قولته كان غلط
سيف // ازيك يادكتوره اميره فينك مش باينه من يوم ماخفيت ولاسألتي حتي
ملك واقفه في البلكونه وشافت سيف بيسلم علي اميره واتجنن اكتر
اميره // انا اسفه ياسيف كان غصب عني كنت لازم اغيب فتره عشان اعرف افكر كويس
يوسف // وياتري فكرتي ??
اميره بخجل // اه فكرت ولقيت …………… وفجأه قطع كلامها صوت هاله وهي بتنادي عليهم عشان الاكل ولاحظت ان في ضيفه وراحت عشان تسلم عليها
هاله // مش تعرفني ياسيف مين القمر دي
سيف // دي دكتوره اميره ياماما اللي كانت بتعالجني
هاله // ماشاءالله علي القمر انتي اسمك اميره وفعلا اميره
اميره // ميرسي ياطنط
طب هستاذنكم انا وبعدين نكمل كلامنا
هاله // تستأذني مين والله مانتي ماشيه ولازم تشرفينا وتدخلي تتعشي معانا
اميره // لا لا عشا ايه ميرسي ياطنط يادوب اروح
سيف // خلاص يادكتوره ماما حلفت
يوسف // اتعشي معانا الاول عشان خاطر طنط هاله. …… عيب 🙄
اميره // خلاص ماشي
ملك نازله علي السلم وشايفه اميره داخله معاهم عند جدها والنار شعلت في قلبها
بس حاولت تداري مشاعرها وتتعامل عادي
اميره دخلت وسلمت علي كل الحاضرين
خالد // يلا ياولاد اقعدو وقولو بسم الله ريحة الاكل جوعتني
الكل قعد واميره قعدت جمب يوسف وسيف قعد جمب ملك
هاله // قوليلي يادكتوره انتي مرتبطه
اميره // لا ياطنط لسه
هاله // وسيف ابني كمان مش مرتبط وبندورله علي عروسه تكون قمر زيك كده
يوسف بيقز علي اسنانه وراح ضارب سيف في رجله من تحت السفره وبصوت واطي // ماتشوف امك ياعم سيف 😡
اميره // ربنا يرزقه ببنت الحلال وتفرحي بيه ياطنط
هاله // ونبي شكلي لقيت العروسه خلاص
ملك نار بتزيد في قلبها كل ماتسمع كلام مرات عمها راح قايمه من علي الاكل وداخله المطبخ
وقفت و ماسكه السكينه وعامله نفسها بتقطع ليمون وعيونها كل دموع وايديها بترتعش. وبتحاول تهدي نفسها عشان محدش يحس بيها
سيف // خلاص ياماما مش وقته تعارف خلينا نعرف ناكل
خالد حس بخالد واللي عاوز يقوله // خلاص ياهاله قفلي علي الموضوع ده
هاله // حاضر ياعمي اديني سكتت
سيف حس بغياب ملك فقام عشان يشوفها لقاها لسه ماسكه السكينه وبتقطع ف الليمونه بهدوء وهي شارده اساسا ومش مركزه
سيف شد السكينه من ايديها بخوف // بتعملي ايه ياملك هتتعوري
ملك // ابيه سيف انت هنا
سيف // اتأخرتي ليه اي دا انتي بتعيطي ??
ملك // بعيط لا دا وانا بقطع الليونه في حاجه دخلت في عيني
سيف. وبيرفع راسها // طب وريني كده وبص في عينيها وعرف انها بتكذب
انا مش شايف حاجه في عنيكي غير بنت زي القمر واسمها ملك
ملك باحرج بعدت ايده عنها ونزلت وشها في الارض
سيف // يلا عشان تكملي اكلك
ملك // لا انا شبعت خلاص
سيف راح ساحبها من ايديها وقدام الكل وراح مقعدها جمبه وبقي بيقرب لها الاكل قدامها وهو كمان بدا يكمل اكله
خالد متابع الاحداث كالعاده ومبتسم. وراح بص في طبقه عشان ميحرجش سيف
بعد الاكل اميره قامت عشان تمشي يوسف طلع وراها // مقولتيش قررتي ايه
اميره باحراج ووشها احمر اوي // انا انا انا بحبك يايوسف وطلعت جري علي عربيتها
يوسف واقف متنح ومش مستوعب اللي سمعه
سيف وقف قدامه وبيشاور بايده قدام عيونه وهو متنح لسه
سيف // واد ياجو مالك متكهرب كده ليه
يوسف // قالتلي بحبك ياسيف
سيف // هي مين دي يااهبل
يوسف // اميره قالتلي بحبك 😳
سيف بفرحه // الف مليون مبروك ياحبيب اخوك اخيرا هفرح بيك
يوسف // انا مش مصدق ياسيف
سيف // ليه ياض انت مستقل بنفسك انت مليون واحده تتمناك
يوسف بعيون مدمعه // عشان متربي في ملجأ ??
سيف بعصبيه // اياك اسمعك تقول كده تاني انت فاهم انت اخويا وصاحب عمري
وراح حضنه افرح يابن النكديه
يوسف بعد ماكان بيعيط فضل يضحك بصو لقو ملك طالعه علي شقتهم
سيف // رايحه فين ياملك لسه بدري
ملك // هطلع انام حاسه اني مصدعه شويه
يوسف // لا الف سلامه عليكي طب اروح الصيدليه اجبك حاجه للصداع
ملك // لا لا شكرا هنام شويه وهصحي كويسه
سيف // ملك انتي كويسه ?
ملك وبتبعد عيونها عنه // اه الحمدلله وراحت طلعت علي طول دخلت اوضتها واترمت علي سريرها وفضلت تعيط
مني حست بغياب ملك تحت وطلعت عند باب شقه جدهم لقيت يوسف وسيف لسه واقفين // سيف مشوفتش ملك
سيف // لسه طالعه بس شكلها مش عاجبني وقالت عندها صداع وهتنام
مني // هتنام دلوقتي انا هطلعلها اشوفها وطلعت لفوق ولسه بتنادي عليها سمعت صوت عياطها // مالك ياروحي بتعيطي ليه ياملك
ملك قامت واترمت في حضن امها وفضلت تعيط
مني وبتحسس علي شعرها // اهدي ياقلبي اهدي يابنتي واحكيلي ايه اللي مضايق كده مين زعلك حد قاله حاجه تحت زعلتك
احكيلي بس وانا هنزل اخد حقك بس مشوفش دمعه في عيونك
طب مش انتي بتقولي دايما ان احنا اصحاب طب احكيلي بقي
ملك ببكاء // انا حبيته ياماما حبيبه 😥😥😥
مني // مين ياقلبي اللي حبيتيه
ملك // ابيه ابيه سيف ياماما معرفش اني بحبه كده كنت مفكره بس اعجاب عشان انا لسه صغيره وهيروح بس لا بموووت من غيرتي عليه
مني بابتسامه // طب واللي بيحب حد اوي كده يعيط بردو
ملك // مش بايدي حاجه اعملها غير اني اعيط علي حظي اول مره احس الاحساس ده يكون ابن عمي اللي امه مش بتحبني ولا بتحبك
مني // امسحي دموعك واسمعي اللي هقولهولك اللي بيحب حد بيعمل المستحيل عشان يوصله مهما كانت العواقب وعمر الحب ماكان بالسن فهمتيني
ملك بتمسح دموعها وبتهز براسها
مني // عشان كده سيف يستاهل انك تعملي المستحيل عشان توصلي لحلمك زي انا وابوكي حبني وانا لسه بضفاير وفتحت عيني علي الدنيا لقيته قدامي واستناني لحد ماخلصنا تعليم ووقف قدام اهلي واهله واهو الحمدلله اتجوزنا وخلفناكي ياروحي
يلا امسحي وشك كده وروقي ونامي وارتاحي وكل حاجه هتتحل باذن الله وباست علي راسها وغطتها وسابتها تنام
مني وبتكلم نفسها بصوت واطي // حبيبتي يابنتي حاسه بيكي والله بس اوعدك هفضل جمبك لد ماتحققي كل احلامك 🥹
احمد // خير يامني بسال علي ملك تحت قالو تعبانه شويه ولسه هيدخل عليها اوضتها مني منعته
مني // سيبها ياحبيبي تنام وترتاح وبعدين اتطمن عليها
سيف // مش عارف حاسس ان ملك بتبادلني نفس الشعور
يوسف // اه اه فعلا
سيف // وانت ايه عرفك 🤔
يوسف // بصراحه بقي انا كنت مخبي عنك حاجه ولازم احكيلك
سيف // ايوا هات اللي عندك يانداب
يوسف // بصراحه بقي وانت ف الغيبوبه انا حكيت لملك كل حاجه
سيف بصدمه // كل حاجه يعني ايه 😳
يوسف // كل حاجه كل حاجه وهي عرفت انك بتحبها وهلي فكره بقي هي كمان بتحبك
سيف // يانهارابوك اسود 😱😱
يوسف // لا استني قبل ماتتعصب خد السر التاني🥹
سيف // هو لسه في تاني😡
يوسف // الصراحه اه بص بقي كل مره كنت بروح ازور علي في المصحه كانت سمر اختك بتبعت معايا جوابات لعلي 🤗
سيف // انت بتقول ايييييه 😡😡😡
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية