رواية زوجتي قاصر الفصل الثالث 3 - بقلم ذات الخمار
رواية زوجتي قاصر الفصل الثالث 3
"زوجتي قاصر."*
البارت التالت
فجاه وجد من يمسك بيده ويقول: لو سمحت يا شاطر ما تهزرش ثاني
اسلام: واو هي دي ورد يا اسد
اسد: ايوه هي يلا اتفضل قدامي عندنا شغل كتير ونتي ي ست ورد اتفضلي
صارت ورده بخطوات بطيئه
ليقول لها اسلام: بسرعه يا ورده عشان انا مانتأخرش
يقول اسد بعصبيه:ا تفضلي يا ابله ورد بسرعه
*" بعد دقائق "*
في مكتب اسد
اسد يجلس على مكتبه وامامه اسلام وتجلس ورد علي الاريكه تلعب بهاتف اسد
اسد: تعبت ي اسلام
اسلام: ي ابني بكرا تكبر وتحس بيك
اسد بسخريه: بحب طفله
اسلام: دي مش طفله دى 14سنه
اسد: ونا 25
اسلام: روق ي صاحبي
اسد: يلا روح انت اجهز عشان كتب كتابك ي عريس
اسلام: حبيب قلبي هطير انا
اسد: وابعت لى دعاء بملف الصفقه الاخيره،
اسلام: حاضر ي جميل..
لتسمع ورد اسم دعاء لتضيق عيونها بضيق وتنظر له
اسد بخوف مصطنع: اي بتبص لي كدا لي
ورد بضيق وهي تزم شفتيها وتتجه نحوه: انا بقول اهوه وبحذرك انا مبحبش دعاء دي
ليقهقه اسد بشده وهو يحملها علي قدمه ويقول: اي القمر دا ي ولاد بقا انا يتقال لي بحذرك وبتشاورى لي بصباعك كدا عادي..
ليقطع حديثهم طرقات الباب
اسد: اتفضل
لتدخل دعاء بدلال وهي ترتدي تلك الجيبه التي تبرز مفاتنها وقصيره تكاد تكوت معدومه..
لتتعلق ورد برقبه اسد وتقولي له بدلال: اسووديي..
لينظر لها اسد بذهول لتقبله علي خده وتقول: عايزه عصير
لينظر اسد لدعاء ويقول: سمعتي هي عايزه اي.
دعاء: تمام ي فندم ودا ورق الصفقه..
وتغادر وهي تتمتم بغضب..
لينظر اسد لورد وينفجر في الضحك لتضربه بخفه في صدره وتقول: نينينينينينيني..
........................ ............................ ......................
حل المساء وحان وقت كتب كتاب اخت اسد
يتجمع الجميع في المنزل وتعم الفرحه بعد ان صدح المأذون بمقولته الشهيرة: بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكم في موده ورحمه..
ليقول اسد وهو يعانق اسلام: الف مبروك يصاحبي..
اسلام: الله يبارك فيك ي اخوي
لتهبط ورد برفقه نجمه
وكانت ورد ترتدي فستان جنزاري قصير لفوق الركبه صك وله ديل من الخلف من نفس اللون وستان بيلمع
وارتدت نجمه دريس ابيض قصير لحد اسفل الركبه من الستان الساده وكان صك من اعلي ومنفوش من اسفل الخصر..
اسلام: اسد بتبص علي اي
اسد بتوهان: ها بتقول اي..
اسلام: بقولك هناخد ورد ونجمه ونخرج شويه
اسد بحده بسيطه: لا ورد هتطلع تغير فستانها
ورد بدلال طفولي معتاد: لا عاجبني اوى ي اسدي شوفت حلو ازاى
لينحني امامها علي ركبتبه ويقول: حبيبه اسد هتطلع تغير صح
ورد بحب: صح
ليحملها اسد ويقول: طيب يلا نطلع تغيري..
*"تسـريع الاحداث"*
نزلت ورد وهي ترتدي فستان وردي صك طويل لنهايه القدم وكب وعليه جاكيت ابيض من الشفون وحقيبه يد بيضاء وحذاء كعب ابيض وتركت لخصلاتها الحمراء العنان..
ورد: يلا ي اسدي انا جاهزه
ليرفع اسد يديه ويقوم بلف شعرها كعكه بسيطه وتتساقط منها خصلات عشوائيه ويقول: كدا احلي
اسد: يلا ي اسلام
اسلام: يلا ي قلب اخوك
ليخرجوا ثلاثتهم
ويقول اسلام: ها ي روح قلبي تحبي تروحي فين
نجمه بخجل: اي مكان
ورد: اسدي
اسد: نعم ي حبيبتي
ورد: ممكن نروح الملاهي
اسد: طبعا اي رأيك ي جوجو
نجمه: الل تشوفه ي ابيه
وبعد دقائق ذهب بهم اسد الي الملاهي
وركبوا جميع الالعاب ولكن فجأه
اسد: فيين ورد؟
نجمه: معرفش
اسلام: ولا انا
ولا اثر لها اختفت تماما
وبعد ساعات من البحث يجلس اسد بضياع ويقول: راحت فين
وفجأه يرن هاتف اسلام
اسلام: الو
محهول: حبيبه القلب معايا وقول لصاحبك قرصه ودن خفيفه كدا ليه
اسلام: مين معايا
ولكن فجأه انقطع الخط
اسد: اديني الرقم بسرعه
ليملي عليه اسلام الرقم ويقول: هو دا
ليرن اسد ويقول: الو
ولكن سمع صوت اطاح بقلبه ف سمع صوت رصاصه استقرت في جسد احدهم وسمع صوت صغيرته تصرخ باسمه
ورد: اسسسسسدددددددددد
ولكن فجأه اختفي الصوت واغلق الهاتف
•يتبع الفصل التالي "رواية زوجتي قاصر" اضغط على اسم الرواية